Page 38 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 38

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 4


        TEMA: SAYILAR
         Etkinliğe Dönüştürülecek    MAT.9.1.4. Gerçek sayıların işlem özelliklerini cebirsel olarak ifade etmede
         Öğrenme Çıktıları           analojik akıl yürütebilme
         Basamaklandırılmış Bilgi    a) Gözlemlerinden yola çıkarak gerçek sayıların işlem özellikleri ile bunların
         Birimleri                   cebirsel karşılıklarını tespit eder.


                                     Pozitif bir gerçek sayının karekökünün rasyonel sayı olup olmadığını belirler.
         Ön Koşul Beceriler/Temel
         Kabuller                    Gerçek sayıların işlem özelliğini ayırt eder.
                                     Cebirsel ifadeleri belirleyip bunlarla ilgili işlemler yapar.


         Tema Bazlı Öğrenci          Gözlemlerinden yola çıkarak gerçek sayıların işlem özellikleri ile bunların ce-
         İhtiyaçları                 birsel karşılıklarını tespit etmede zorluk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
                                     oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim
                                     platformları  açılarak  paylaşım  yapılabilir.  Öğrenme  stillerine  göre  görsel
                                     olarak daha iyi öğrenen öğrenciler için etkileşimli tahta üzerinde interaktif
                                     grafikler ve animasyonlar kullanılarak gerçek sayılar ve işlem özellikleri ko-
                                     nusunu işlenebilir. Öğrenciler, öğretmen tarafından hazırlanan veya çevrim
                                     içi platformlardan alınan görsel örneklerle desteklenen derslerle kavramları
                                     daha iyi anlayabilir.
         İçerik
                                     İF2: Öğrencilere, gerçek sayılarla ilgili işlem özelliklerini deneyimlemeleri için
                                     fiziksel  etkinlikler  düzenlenebilir.  Örneğin,  öğrenciler  gruplar  halinde  sayı
                                     kartlarını kullanarak toplama ve çarpma işlemlerinin değişme özelliğini uy-
                                     gulamalı olarak gösterebilir.

                                     İF3: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kağıtlarındaki soru-
                                     ları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için
                                     yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğren-
                                     ciler için kartın yazı puntosunu büyüterek kontrast ayarlamaları yapılabilir.

                                     SF1: Öğretmen aynı düzeyde olan öğrencileri gruplandırır.
                                     SF2: Performansa dayalı öğrenci gruplarının oluşturulması sırasında deste-
                                     ğe gereksinim duyan öğrencilerin yer aldığı gruplara daha fazla zaman ayı-
                                     rabilir veya gerektiğinde uygun yardımı sunabilir.

         Süreç                       SF3: Konu anlatıldıktan sonra, ana kavramların ve işlem adımlarının tekrarı
                                     için ek zaman ayrılabilir. Bu süre zarfında öğrenciler, öğrendiklerini pekişti-
                                     rebilecek mini quizler veya interaktif gözden geçirme oyunları hazırlanarak
                                     alıştırmalar sunulabilir.
                                     SF4:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrencilere  yönelik  ek  öğretimler/etkinlikler/
                                     dersler yapılabilir.


    38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43