Page 38 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 38
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 4
TEMA: SAYILAR
Etkinliğe Dönüştürülecek MAT.9.1.4. Gerçek sayıların işlem özelliklerini cebirsel olarak ifade etmede
Öğrenme Çıktıları analojik akıl yürütebilme
Basamaklandırılmış Bilgi a) Gözlemlerinden yola çıkarak gerçek sayıların işlem özellikleri ile bunların
Birimleri cebirsel karşılıklarını tespit eder.
Pozitif bir gerçek sayının karekökünün rasyonel sayı olup olmadığını belirler.
Ön Koşul Beceriler/Temel
Kabuller Gerçek sayıların işlem özelliğini ayırt eder.
Cebirsel ifadeleri belirleyip bunlarla ilgili işlemler yapar.
Tema Bazlı Öğrenci Gözlemlerinden yola çıkarak gerçek sayıların işlem özellikleri ile bunların ce-
İhtiyaçları birsel karşılıklarını tespit etmede zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim
platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Öğrenme stillerine göre görsel
olarak daha iyi öğrenen öğrenciler için etkileşimli tahta üzerinde interaktif
grafikler ve animasyonlar kullanılarak gerçek sayılar ve işlem özellikleri ko-
nusunu işlenebilir. Öğrenciler, öğretmen tarafından hazırlanan veya çevrim
içi platformlardan alınan görsel örneklerle desteklenen derslerle kavramları
daha iyi anlayabilir.
İçerik
İF2: Öğrencilere, gerçek sayılarla ilgili işlem özelliklerini deneyimlemeleri için
fiziksel etkinlikler düzenlenebilir. Örneğin, öğrenciler gruplar halinde sayı
kartlarını kullanarak toplama ve çarpma işlemlerinin değişme özelliğini uy-
gulamalı olarak gösterebilir.
İF3: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kağıtlarındaki soru-
ları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için
yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğren-
ciler için kartın yazı puntosunu büyüterek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
SF1: Öğretmen aynı düzeyde olan öğrencileri gruplandırır.
SF2: Performansa dayalı öğrenci gruplarının oluşturulması sırasında deste-
ğe gereksinim duyan öğrencilerin yer aldığı gruplara daha fazla zaman ayı-
rabilir veya gerektiğinde uygun yardımı sunabilir.
Süreç SF3: Konu anlatıldıktan sonra, ana kavramların ve işlem adımlarının tekrarı
için ek zaman ayrılabilir. Bu süre zarfında öğrenciler, öğrendiklerini pekişti-
rebilecek mini quizler veya interaktif gözden geçirme oyunları hazırlanarak
alıştırmalar sunulabilir.
SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönelik ek öğretimler/etkinlikler/
dersler yapılabilir.
38