Page 41 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 41
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Örnek:
a, b ∈ ℝ olmak üzere
(a + b) = (a+b) (a+b)
2
= a·(a+b) + b·(a+b) (Çarpma işleminin dağılma özelliği)
= a·a + a·b + b·a + b·b
= a + a·b + a·b + b (Çarpma işleminin değişme özelliği)
2
2
(a +b) = a + 2ab + b 2
2
2
Bu durumda tam kare özdeşliği elde edilir.
Öğretmen özdeşliklerin geometrik temsillerini kullanarak yeni bir etkinlik
başlatır (İF2).
Öğretmen, bu aşamada kare şeklinde bir karton alarak kartonu şekildeki
gibi kesip dört parçaya ayırır ve her şeklin arkasına mıknatıs yapıştırarak
oluşan her bir şeklin alanını öğrencilerden hesaplamalarını ve hesapladıkları
alan değerlerinden emin olduklarında kesilmiş parçaların üzerlerine bulduk-
ları alan değerlerini yazmalarını ister. Ardından alanları hesaplanan mıkna-
tıslı dört şekil tekrar etkileşimli tahta üzerinde birleştirilerek ilk baştaki büyük
kareye tekrar ulaşılır. Karenin tamamının alanını bulmak için bu alanlar top-
lanır ve çıkan sonuç
2
a + 2ab + b = (a +b ) biçiminde ifade edilir.
2
2
a b
a a 2 a ab
b ab b 2 b
a b
41