Page 48 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 48

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla benzer soruların
                                     yer aldığı çalışma kağıtları üzerinden yapılması önerilebilir (ÜF1).
         Değerlendirme               Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
                                     lımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değer-
                                     lendirebilir (ÜF2).

                                     Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
                                     •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                     •   İçeriği  küçük  parçalara  bölerek  sunun  ve  her  bir  konsepti  adım  adım
                                         açıklama
                                     •   Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme
                                     •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
                                         natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Kullanılan Evrensel Tasarım
         Ögeleri                     •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma ( sözlü, ya-
                                         zılı, görsel vb.)
                                     •   Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma

                                     •   Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırma
                                     •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
                                         teraktif uygulamalar vb.)
                                     •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                         ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme









































    48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53