Page 48 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 48
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla benzer soruların
yer aldığı çalışma kağıtları üzerinden yapılması önerilebilir (ÜF1).
Değerlendirme Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
lımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değer-
lendirebilir (ÜF2).
Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• İçeriği küçük parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım
açıklama
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
Kullanılan Evrensel Tasarım
Ögeleri • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma ( sözlü, ya-
zılı, görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
teraktif uygulamalar vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
48