Page 51 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 51

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                ŞEMALARLA YÜRÜYORUM


         Konu                        Algoritma Temelli Yaklaşımlarla Problem Çözebilme
                                     •  Akış şeması oluşturabilme
         Öğrenme Hedefleri           •  Akış şeması kullanarak akış şeması çözebilme



         Materyaller                 •  Etkileşimli tahta
                                     2 ders saati
         Süre




                                     Bu etkinlikte; gösterip yaptırma, soru-cevap ve özetleme yöntemleri kulla-
                                     nılmıştır.
                                     Gösterip Yaptırma: Etkinliğin uygulanması sırasında öncelikle öğretmen iş-
                                     lemleri gösterir ardından öğrencilerden yapmaları istenir. Bu sırada örnek bir
                                     soru öğretmen tarafından öğrencilere doğru modeli sunmak için adım adım
                                     çözülür.  Ardından  öğretmen  öğrencilere  boş  çalışma  kâğıtlarını  dağıtır  ve
                                     kendilerine yeni işlemler vereceğini ve bu işlemleri yanıtlarken bu çalışma kâ-
         Etkinlik Açıklaması         ğıtlarını kullanmaları gerektiğini söyler. Sonrasında etkileşimli tahtadan sıra-
                                     lı işlem basamaklarını açar ve öğrencilere tüm işlemleri yaparken aşağıdaki
                                     görev listesini sırasıyla takip etmelerini ister.

                                     Soru-Cevap:  Etkileşimli  tahtayı  açar  ve  öğrencilerle  soru-cevap  yöntemini
                                     kullanarak öğrencilerle akış şeması oluşturulur.

                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.





                                     Öğretmen ısınma etkinliği olarak ve öğrencilerin dikkatini konuya çekebilmek
                                     için  derse  bir  etkinlik  ile  başlar.  Öğrencilere  “Günlük  hayatta  karşılaştığımız
                                     problemlerle nasıl başa çıkıyoruz?” sorusunu yönelterek yanıtlarını ister. Son-
                                     rasında  öğrencilere sorunlarımızı bir akış şemasında göstererek daha kolay
                                     çözebileceğimizi biliyor musunuz?  diyerek öğrencilerin dikkatlerini çeker.  Ör-
         Uygulama Aşamaları          neğin, karanlık bir odayı aydınlatmak için lambayı açmamız gerekir. Lambayı
                                     açma işlemine dair beraber bir akış şeması oluşturalım diyerek derse giriş ya-
                                     par. Etkileşimli tahtada öğrencilerle birlikte soru-cevap yöntemi kullanılarak
                                     akış şeması oluşturulur. Akış şeması oluşturulduktan sonra öğretmen öğrenci-
                                     lere “bu akış şemasını oluşturmayı öğrendiğinizde algoritmik problemleri akış
                                     şeması oluşturarak çözebileceksiniz diyerek onları motive eder (İF1, SF1).










                                                                                                         51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56