Page 51 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 51
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı ŞEMALARLA YÜRÜYORUM
Konu Algoritma Temelli Yaklaşımlarla Problem Çözebilme
• Akış şeması oluşturabilme
Öğrenme Hedefleri • Akış şeması kullanarak akış şeması çözebilme
Materyaller • Etkileşimli tahta
2 ders saati
Süre
Bu etkinlikte; gösterip yaptırma, soru-cevap ve özetleme yöntemleri kulla-
nılmıştır.
Gösterip Yaptırma: Etkinliğin uygulanması sırasında öncelikle öğretmen iş-
lemleri gösterir ardından öğrencilerden yapmaları istenir. Bu sırada örnek bir
soru öğretmen tarafından öğrencilere doğru modeli sunmak için adım adım
çözülür. Ardından öğretmen öğrencilere boş çalışma kâğıtlarını dağıtır ve
kendilerine yeni işlemler vereceğini ve bu işlemleri yanıtlarken bu çalışma kâ-
Etkinlik Açıklaması ğıtlarını kullanmaları gerektiğini söyler. Sonrasında etkileşimli tahtadan sıra-
lı işlem basamaklarını açar ve öğrencilere tüm işlemleri yaparken aşağıdaki
görev listesini sırasıyla takip etmelerini ister.
Soru-Cevap: Etkileşimli tahtayı açar ve öğrencilerle soru-cevap yöntemini
kullanarak öğrencilerle akış şeması oluşturulur.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
Öğretmen ısınma etkinliği olarak ve öğrencilerin dikkatini konuya çekebilmek
için derse bir etkinlik ile başlar. Öğrencilere “Günlük hayatta karşılaştığımız
problemlerle nasıl başa çıkıyoruz?” sorusunu yönelterek yanıtlarını ister. Son-
rasında öğrencilere sorunlarımızı bir akış şemasında göstererek daha kolay
çözebileceğimizi biliyor musunuz? diyerek öğrencilerin dikkatlerini çeker. Ör-
Uygulama Aşamaları neğin, karanlık bir odayı aydınlatmak için lambayı açmamız gerekir. Lambayı
açma işlemine dair beraber bir akış şeması oluşturalım diyerek derse giriş ya-
par. Etkileşimli tahtada öğrencilerle birlikte soru-cevap yöntemi kullanılarak
akış şeması oluşturulur. Akış şeması oluşturulduktan sonra öğretmen öğrenci-
lere “bu akış şemasını oluşturmayı öğrendiğinizde algoritmik problemleri akış
şeması oluşturarak çözebileceksiniz diyerek onları motive eder (İF1, SF1).
51