Page 64 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 64
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Ardından hareketli yansıma aynası materyalini ve OGM’nin sitesinde bulunan
Matematik Materyal Seti kitabındaki “Hareketli Yansıma Aynası” uygulama
örneklerini kullanarak bir geometrik şeklin yansıma, öteleme ve dönme dönü-
şümü altındaki görüntülerini gösterir. Öğretmen, öğrencilerden her gösterdiği
şekli ve dönüşümler altında oluşan görüntüsünü ilk haliyle karşılaştırmalarını
ister (İF1).
http://meb.ai/9mfKRs
Sonrasında etkileşimli tahta üzerinden yeni örnekler sunarak görseldeki şek-
lin değişen ve değişmeyen özelliklerinin neler olduğu hakkında öğrencilerden
tartışmalarını ister (SF1).Tartışmalar çerçevesinde gelen yanıtları izler ve
anında dönüt verir (SF2). Sonuçta öğrencilerin “Bir şeklin her bir dönüşüm
altındaki görüntüsü ile o şekil eştir.” önermesine ulaşmalarını sağlar (İF2).
Ardından öğretmen, sınıfı hazır bulunuşluk düzeylerine göre farklı gruplara
ayırır (SF3, SF4) ve her gruba kendi performansında bir dizi geometrik şekil
içeren çalışma kâğıtları sunar ve bunların saat yönünde, tersine veya alt-üst
konumuna göre dönüştürüp çizmelerini ve çizim sonrasında oluşan şekilleri
ilk halleri ile karşılaştırmalarını ister (İF3). Gruplar çizimlerini yaparken öğ-
retmen grup çalışmalarını izler ve gerektiğinde gruplara uygun yardımı su-
narak geri bildirim sağlar.
Dersin sonunda öğretmen, öğrencilerle birlikte konuyu son bir örnek üzerin-
den özetler ve yine dönüşümler sonrasında oluşan görüntülerin baştaki şekil
ile eş olduğunu vurgulayarak dersi sonlandırır.
• Öğretmen konuya ilişkin yaptığı değerlendirmeyi öğrencilerin perfor-
manslarına uygun çalışma kâğıtları üzerinden yapabilir (ÜF1).
Değerlendirme • Öğretmen, etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleme
sırasında öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir (ÜF2).
Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
Kullanılan Evrensel Tasarım
Ögeleri zılı, görsel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama ( dijital kopyalar, in-
teraktif uygulamalar vb.).
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme.
64