Page 64 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 64

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                                     Ardından hareketli yansıma aynası materyalini ve OGM’nin sitesinde bulunan
                                     Matematik Materyal Seti kitabındaki “Hareketli Yansıma Aynası” uygulama
                                     örneklerini kullanarak bir geometrik şeklin  yansıma, öteleme ve dönme dönü-
                                     şümü altındaki görüntülerini gösterir. Öğretmen, öğrencilerden her gösterdiği
                                     şekli ve dönüşümler altında oluşan görüntüsünü ilk haliyle karşılaştırmalarını
                                     ister (İF1).
                                     http://meb.ai/9mfKRs
                                     Sonrasında etkileşimli tahta üzerinden yeni örnekler sunarak görseldeki şek-
                                     lin değişen ve değişmeyen özelliklerinin neler olduğu hakkında öğrencilerden
                                     tartışmalarını  ister  (SF1).Tartışmalar  çerçevesinde  gelen  yanıtları  izler  ve
                                     anında dönüt verir (SF2). Sonuçta öğrencilerin “Bir şeklin her bir dönüşüm
                                     altındaki görüntüsü ile o şekil eştir.” önermesine ulaşmalarını sağlar (İF2).
                                     Ardından öğretmen, sınıfı hazır bulunuşluk düzeylerine göre farklı gruplara
                                     ayırır (SF3, SF4) ve her gruba kendi performansında bir dizi geometrik şekil
                                     içeren çalışma kâğıtları sunar ve bunların saat yönünde, tersine veya alt-üst
                                     konumuna göre dönüştürüp çizmelerini ve çizim sonrasında oluşan şekilleri
                                     ilk halleri ile karşılaştırmalarını ister (İF3). Gruplar çizimlerini yaparken öğ-
                                     retmen grup çalışmalarını izler ve gerektiğinde gruplara uygun yardımı su-
                                     narak geri bildirim sağlar.
                                     Dersin sonunda öğretmen, öğrencilerle birlikte konuyu son bir örnek üzerin-
                                     den özetler ve yine dönüşümler sonrasında oluşan görüntülerin baştaki şekil
                                     ile eş olduğunu vurgulayarak dersi sonlandırır.




                                     •   Öğretmen  konuya  ilişkin  yaptığı  değerlendirmeyi  öğrencilerin  perfor-
                                         manslarına uygun çalışma kâğıtları üzerinden yapabilir (ÜF1).
         Değerlendirme               •   Öğretmen, etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
                                         katılımını,  talep  edilen  uygulamaları  gerçekleştirmelerini  gözlemleme
                                         sırasında öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir (ÜF2).


                                     Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri

                                     •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                     •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
                                         natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                     •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
         Kullanılan Evrensel Tasarım
         Ögeleri                         zılı, görsel vb.).
                                     •   Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                     •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama ( dijital kopyalar, in-
                                         teraktif uygulamalar vb.).
                                     •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                         ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme.




    64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69