Page 16 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 16

Tarih


        ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


        TARTIŞMA
        Öğretmen, öğrencilere aşağıdaki soruları yöneltir ve cevaplar üzerine tartışılır.
          •  Siz Michelangelo'nun yerinde olsaydınız nasıl bir hayatınız olurdu?

          •  Siz Michelangelo'nun yerinde olsaydınız neler hissederdiniz?
          •  Sizce Michelangelo'nun ünlü bir sanatçı olmasının nedenleri neler olabilir?
          •  Siz Michelangelo olsaydınız nasıl bir destek görmek isterdiniz?

        DEĞERLENDİRME
        Öğretmen, “Bazı özel durumları nedeniyle zorluk yaşayan bireylere destek olmak onların potansiyelini ortaya çı-
        karmaya katkı sağlayabileceği gibi bizim de empati, yardımlaşma, iletişim ve adalet duygularımıza katkı sağlar.
        Ön yargılı davranmaktansa her bireye yönelik olumlu tutum ve inanç geliştirerek yeni Michelangelo'ların haya-
        tındaki destekleyicilerden biri olabiliriz.”  der.
        “Sizler de yaşamlarında karşılaştıkları güçlüklere rağmen resim alanında başarılı çalışmalar yapmış olan sanat-
        çıları araştırınız” diyerek öğrencileri araştırmaya yönlendirebilir.

        UYARLAMA
          •  Görmede güçlük yaşayan öğrenci için görsel boyutu öğrencinin özelliğine göre seçilebilir.
          •  Bilişsel güçlük yaşayan öğrenci için değerlendirme aşamasında grup çalışması tercih edilebilir.

          •  İşitmede güçlük yaşayan öğrenci için gerekirse öğretmen, okuduğu metnin yazılı halini öğrencilere verebilir.













































    16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21