Page 16 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 16
Tarih
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
TARTIŞMA
Öğretmen, öğrencilere aşağıdaki soruları yöneltir ve cevaplar üzerine tartışılır.
• Siz Michelangelo'nun yerinde olsaydınız nasıl bir hayatınız olurdu?
• Siz Michelangelo'nun yerinde olsaydınız neler hissederdiniz?
• Sizce Michelangelo'nun ünlü bir sanatçı olmasının nedenleri neler olabilir?
• Siz Michelangelo olsaydınız nasıl bir destek görmek isterdiniz?
DEĞERLENDİRME
Öğretmen, “Bazı özel durumları nedeniyle zorluk yaşayan bireylere destek olmak onların potansiyelini ortaya çı-
karmaya katkı sağlayabileceği gibi bizim de empati, yardımlaşma, iletişim ve adalet duygularımıza katkı sağlar.
Ön yargılı davranmaktansa her bireye yönelik olumlu tutum ve inanç geliştirerek yeni Michelangelo'ların haya-
tındaki destekleyicilerden biri olabiliriz.” der.
“Sizler de yaşamlarında karşılaştıkları güçlüklere rağmen resim alanında başarılı çalışmalar yapmış olan sanat-
çıları araştırınız” diyerek öğrencileri araştırmaya yönlendirebilir.
UYARLAMA
• Görmede güçlük yaşayan öğrenci için görsel boyutu öğrencinin özelliğine göre seçilebilir.
• Bilişsel güçlük yaşayan öğrenci için değerlendirme aşamasında grup çalışması tercih edilebilir.
• İşitmede güçlük yaşayan öğrenci için gerekirse öğretmen, okuduğu metnin yazılı halini öğrencilere verebilir.
16