Page 21 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 1


        TEMA: GEÇMİŞİN İNŞA SÜRECİNDE TARİH
         Etkinliğe             TAR.9.1.1. Tarih öğrenmenin bireye ve topluma faydalarını yorumlayabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış     b)  Tarih  öğrenmenin  bireye  ve  topluma  faydalarıyla  ilgili  incelediği  kaynakları
         Bilgi Birimleri           bağlamından kopmadan özetler.

         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin tarihî kaynakları, örnek tarihî olayları inceleme ve incelediklerinin arasında
         Temel Kabuller        muhakeme kurma, özetleme becerilerinin desteklenmesine ihtiyaç olabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrencilerin tarih öğrenmenin bireye ve topluma faydalarını bağlamdan kopma-
         İhtiyaçları           dan özetleme becerisinde ihtiyaçları olabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğretmen temaya “tarih, tarihçi, tarihsel bilgi ve kaynak” kavramları ile giriş
                               yapar. Öğrencilere bu kavramlara dair “Tarih nedir? Kime tarihçi deriz? vb.” sorular
                               yöneltir. Bu soruları sözel olarak yöneltebileceği gibi gereksinim duyan öğrenciler
                               varsa sorular tahtaya yazılabilir, yansı ile sunulabilir, yazı-zemin zıtlığına ve yazı bü-
                               yüklüğüne dikkat edilerek soru kartları hazırlanabilir.
                               İF2: Öğrencilerden gelen yanıtları tahtaya yazılabilir veya kavramların tanımlarını
                               yansıda sunulabilir. Gereksinim duyan öğrenciler için yazı-zemin zıtlığı ile metin bü-
                               yüklüğüne dikkat edilerek bilgi kartları, sayfaları hazırlanabilir.
                               İF3: Bilgi kartları; yazıların büyüklüğüne, zeminle zıtlığına dikkat edilerek hazırlan-
                               malıdır. Bilgi kartları yerine dijital araç gereçler üzerinden powerpoint sunusu kul-
                               lanılabilir. Gereksinim duyan öğrenciler için sunuların seslendirilmesi sağlanabilir.

                               İF4: Tarihsel bilgi içeren bir cümle ve cümlenin altında yer alan kontrol listesi bu-
         İçerik                lunur. Kontrol listesinde bir cümlenin tarihsel bilgi olmasını sağlayan yer, zaman,
                               kanıt, sebep, sonuç, geçmişte yaşanmış olması ögeleri yer alır. Gereksinim duyan
                               öğrenciler için tarihsel bilgi içeren bir cümlenin kontrol listesinde analiz edilmiş hâli
                               örnek olarak sunulabilir.
                               İF5: Tarihçi kavramı için müfredatta da yer verilmiş olan Prof. Dr. Halil İnalcık ve
                               Prof. Dr. İlber Ortaylı’nın fotoğrafları bulunur. Fotoğraflarının yanı sıra dijital araç
                               gereçler  üzerinden  tarihçilerin  videoları  sunulabilir,  eserleri  istasyona  eklenerek
                               zenginleştirilme sağlanabilir.

                               İF6: Kaynak kavramı için “sözlü kaynaklar, yazılı kaynaklar, görsel ve işitsel kaynak-
                               lar, tarihî kalıntılar” başlıklarının olduğu kartlar ile bu kaynaklara ait görseller bu-
                               lunabileceği gibi orijinal kaynaklar getirilerek de malzeme çeşitliliği sağlanabilir.















                                                                                                         21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26