Page 23 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 23
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ÜF1: Grup tarafından işaretlenen kontrol listesi öğretmene teslim edilir. Öğretmen
kontrol listesi yerine tarihi bilgi cümlesi analiz formu hazırlayabilir, öğrencilerin
cümle üzerinde işaretlemeler, kısaltmalar veya renklendirmeler yaparak analizle-
rini belirtmeleri istenebilir.
ÜF2: Gruplar istasyona geldiklerinde tarihi öğrenmenin bireysel faydalarına dair
fikirlerini kâğıda yazarlar. Gereksinim duyan öğrenciler için öğretmen, tarihi öğ-
renmenin bireysel faydaları ile ilgili cümleler ve konu ile alakalı olmayan cümleleri
karışık şekilde yazarak öğrencilerin uygun olanları işaretlemesini istediği çalışma
sayfaları verebilir.
ÜF3: Gruplar istasyona geldiklerinde tarihi öğrenmenin toplumsal faydalarına dair
fikirlerini kâğıtlarına yazarlar. Gereksinim duyan öğrenciler için öğretmen, tarihi
Ürün öğrenmenin toplumsal faydaları ile ilgili cümleler ve konu ile alakalı olmayan cüm-
leleri karışık şekilde yazarak öğrencilerin uygun olanları işaretlemesini istediği ça-
lışma sayfaları verebilir, çoktan seçmeli soruların, doğru-yanlış cümlelerinin olduğu
çalışma sayfaları verebilir.
ÜF4: Öğretmen grupların istasyonları tamamlamasının ardından, istasyonlarda
yer alan malzemeleri kullanarak tarih öğrenmenin bireye ve topluma faydaları ile
ilgili infografik olarak hazırlanmış duvar gazetesi oluşturmalarını ister. Duvar ga-
zetesi yerine öğrencilerin afiş, poster, bilgi kartları, metin hazırlamaları istenebilir.
ÜF5: Öğretmen her öğrenciye konu ile ilgili kavramlar, tarihi öğrenmenin
bireysel ve toplumsal faydaları ile ilgili boşluk doldurma cümlelerinin bulunduğu
bireysel çalışma sayfaları dağıtarak öğrencilerin öğrenmelerini değerlendirebilir.
Gereksinim duyan öğrenciler için boşluklara gelecek kelimelerin, cümlelerin karışık
hâlini sayfaya yazarak ipucu sağlayabilir. Boşluk doldurma sayfalarının yerine
çoktan seçmeli sorular, yapılandırılmış grid vb. araçlarla da değerlendirme yapabilir.
FÖOD1: Gruplar oluşturulduktan sonra; kavramlar, tarih öğrenmenin bireysel fay-
Fiziksel Öğrenme daları, tarih öğrenmenin toplumsal faydaları olmak üzere üç adet masa oluşturu-
Ortamı Düzenlemeleri lur. İstasyon masaları, öğrencilerin birlikte kolaylıkla çalışabilecekleri, malzemelere
ulaşabilecekleri şekilde, ses ve ışık duyarlılığı gözetilerek hazırlanmalıdır.
23