Page 23 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 23

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               ÜF1: Grup tarafından işaretlenen kontrol listesi öğretmene teslim edilir. Öğretmen
                               kontrol  listesi  yerine  tarihi  bilgi  cümlesi  analiz  formu  hazırlayabilir,  öğrencilerin
                               cümle üzerinde işaretlemeler, kısaltmalar veya renklendirmeler yaparak analizle-
                               rini belirtmeleri istenebilir.
                               ÜF2: Gruplar istasyona geldiklerinde tarihi öğrenmenin bireysel faydalarına dair
                               fikirlerini kâğıda yazarlar. Gereksinim duyan öğrenciler için öğretmen, tarihi öğ-
                               renmenin bireysel faydaları ile ilgili cümleler ve konu ile alakalı olmayan cümleleri
                               karışık şekilde yazarak öğrencilerin uygun olanları işaretlemesini istediği çalışma
                               sayfaları verebilir.
                               ÜF3: Gruplar istasyona geldiklerinde tarihi öğrenmenin toplumsal faydalarına dair
                               fikirlerini  kâğıtlarına  yazarlar.  Gereksinim  duyan  öğrenciler  için  öğretmen,  tarihi
         Ürün                  öğrenmenin toplumsal faydaları ile ilgili cümleler ve konu ile alakalı olmayan cüm-
                               leleri karışık şekilde yazarak öğrencilerin uygun olanları işaretlemesini istediği ça-
                               lışma sayfaları verebilir, çoktan seçmeli soruların, doğru-yanlış cümlelerinin olduğu
                               çalışma sayfaları verebilir.
                               ÜF4:  Öğretmen  grupların  istasyonları  tamamlamasının  ardından,  istasyonlarda
                               yer alan malzemeleri kullanarak tarih öğrenmenin bireye ve topluma faydaları ile
                               ilgili infografik olarak hazırlanmış duvar gazetesi oluşturmalarını ister. Duvar ga-
                               zetesi yerine öğrencilerin afiş, poster, bilgi kartları, metin hazırlamaları istenebilir.

                               ÜF5:  Öğretmen  her  öğrenciye  konu  ile  ilgili  kavramlar,  tarihi  öğrenmenin
                               bireysel ve toplumsal faydaları ile ilgili boşluk doldurma cümlelerinin bulunduğu
                               bireysel çalışma sayfaları dağıtarak öğrencilerin öğrenmelerini değerlendirebilir.
                               Gereksinim duyan öğrenciler için boşluklara gelecek kelimelerin, cümlelerin karışık
                               hâlini  sayfaya  yazarak  ipucu  sağlayabilir.  Boşluk  doldurma  sayfalarının  yerine
                               çoktan seçmeli sorular, yapılandırılmış grid vb. araçlarla da değerlendirme yapabilir.
                               FÖOD1: Gruplar oluşturulduktan sonra; kavramlar, tarih öğrenmenin bireysel fay-
         Fiziksel Öğrenme      daları, tarih öğrenmenin toplumsal faydaları olmak üzere üç adet masa oluşturu-
         Ortamı Düzenlemeleri  lur. İstasyon masaları, öğrencilerin birlikte kolaylıkla çalışabilecekleri, malzemelere
                               ulaşabilecekleri şekilde, ses ve ışık duyarlılığı gözetilerek hazırlanmalıdır.































                                                                                                         23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28