Page 25 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 25

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Tarihçi kavramı için müfredatta yer verilmiş olan Prof. Dr. Halil İnalcık ve Prof. Dr.
                               İlber Ortaylı’nın fotoğrafları bulunur (İF5).
                               Kaynak kavramı için “sözlü kaynaklar, yazılı kaynaklar, görsel ve işitsel kaynaklar,
                               tarihî  kalıntılar”  başlıklarının  olduğu  kartlar  ile  bu  kaynaklara  ait  görseller
                               bulunur (İF6). Görsellerin hangi kaynak türüne ait olduğu grup içinde tartışılarak
                               sınıflandırma yapılması sağlanır (SF4).
                               Tarih Öğrenmenin Bireysel Faydaları İstasyonu

                               Atatürk’ün tarihi öğrenmenin bireysel faydalarına değinen “Türk çocuğu, ecdadını
                               tanıdıkça  daha  büyük  işler  yapmak  için  kendinde  kuvvet  bulacaktır.”  cümlesinin
                               olduğu  kâğıt  ile  birlikte  öğrencilerin  çalışmayı  yapabilmeleri  için  boş  kâğıt  ve
                               kalem  bulunur  (İF7).  Gruplar  istasyona  geldiklerinde  tarihi  öğrenmenin  bireysel
                               faydalarını dair fikirlerini kâğıda yazarlar (ÜF2). Yazdıkları kâğıdı öğretmenlerine
                               teslim ederler.
                               Tarih Öğrenmenin Toplumsal Faydaları İstasyonu
                               Atatürk’ün tarihi öğrenmenin toplumsal faydalarına değinen “Tarih yazmak, tarih
                               yapmak  kadar  mühimdir!  Yazan  yapana  sadık  kalmazsa,  değişmeyen  hakikat
                               insanlığı  şaşırtacak  bir  mahiyet  alır.”  etkileşimli  tahtadan  açılır.  (İF8).  Gruplar
                               istasyona  geldiklerinde  tarihi  öğrenmenin  toplumsal  faydalarına  dair  fikirlerini
                               kâğıtlarına yazarlar (ÜF3). Yazdıkları kâğıdı öğretmenlerine teslim ederler.
                               Öğretmen  grupların  istasyonları  tamamlamasının  ardından,  istasyonlarda  yer
                               alan  malzemeleri  kullanarak  tarih  öğrenmenin  bireye  ve  topluma  faydaları  ile
                               ilgili  infografik  bir  duvar  gazetesi  oluşturmalarını  ister  (ÜF4).  Hazırlanan  duvar
                               gazetesinin yine gruplar hâlinde sınıf arkadaşlarına sunulması istenir (SF5). Sunulan
                               duvar gazetelerinin sınıfın panosunda tema boyunca sergilenmesi sağlanır.
                               Bütün gruplar tüm istasyonları tamamladıktan sonra, öğretmen her bir öğrenciye
                               konu ile ilgili kavramların, tarihi öğrenmenin bireysel ve toplumsal faydaları ile ilgili
         Değerlendirme
                               boşluk doldurma cümlelerinin bulunduğu bireysel çalışma sayfaları dağıtarak öğ-
                               renmelerini değerlendirir (ÜF5).
                                 •  İçeriği parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.

                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
         Kullanılan Evrensel     •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
         Tasarım Ögeleri           teşvik edin.
                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
                                   vb.).
                                 •  Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere yapı-
                                   landırılmış rehberlik sunun










                                                                                                         25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30