Page 29 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 29

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Tarih Ağacının Meyveleri
         Konu                  Tarihin Doğasına İlişkin Temel Bilgiler
                                 •  Tarih, tarihsel bilgi, geçmiş, yöntem, tarihçi, olgu, kanıt, neden-sonuç, değişim,
                                   süreklilik, zaman, kronoloji kavramlarını tanımlar.
         Öğrenme Hedefleri       •  Tarih, tarihsel bilgi, geçmiş, yöntem, tarihçi, olgu, kanıt, neden-sonuç, değişim,
                                   süreklilik, zaman, kronoloji kavramlarını tarihsel bilginin kapsamı ve özellikleri-
                                   ni ilişkilendirebilir.

                               Öğretmenin hazırladığı soru tabloları, kaynak kitaplar, ders kitabı, video, yaprak
         Materyaller           şeklinde kâğıtlar, renkli kalemler, silgi, saksı içine yerleştirilmiş ağaç dalı, tahta ka-
                               lemi
         Süre                  1 ders saati
                               Bu etkinlikte duvar yazısı tekniği, düşün-eşleş-paylaş, tartışmacı yaklaşım yöntem-
                               leri kullanılmıştır.
                               Duvar Yazısı Tekniği: Öğretmen soruları hazırlar. Sınıf dört gruba ayrılır.  Her gru-
                               ba öğretmen farklı sorular verir ve gruplar soruları yanıtlar. Gruplar arasında soru-
                               lar değiştirilir. Her grup kendi sorusuna geri döner. Diğer gruplardan gelen cevap-
                               ları gözden geçirir. Gruplar ulaştıkları bilgiyi sınıfla paylaşır.
         Etkinlik Açıklaması
                               Düşün-Eşleş-Paylaş: Öğretmen ortaya bir soru ya da problem atar. Öğrenciler fi-
                               kirlerini paylaşıp doğru cevabı bulabilmeleri için eşleştirilir. Gruplar ulaştıkları bil-
                               giyi grupla paylaşır.
                               Tartışmacı Yaklaşım: Öğretmenin yönetiminde öğrencilerin bir amaca dönük ola-
                               rak birlikte konuşarak, tartışarak, birbirlerinin görüşlerini dinleyerek ve eleştirerek
                               en uygun çözümü bulmaları ile doğru bilgiye ulaşmaları sağlanır.

                               Öğretmen  öğrencilere  bir  önceki  derste  tarih,  tarihsel  bilgi,  geçmiş,  yöntem,
                               tarihçi,  olgu,  kanıt,  neden-sonuç,  değişim,  süreklilik,  zaman  ve  kronolojiye  ilişkin
                               kavramların anlatımını doğrudan anlatımla yapar (SF1).
                               1.Aşama:
         Uygulama Süreci
                               Duvar yazısı soruları hazırlama: Öğretmen tarih, tarihsel bilgi, geçmiş, yöntem,
                               tarihçi, olgu, kanıt, neden-sonuç, değişim süreklilik, zaman, kronoloji kavramlarına
                               ilişkin soru kâğıtları oluşturur (ÜF1). Grup sayısı 4 olarak düşünülür.























                                                                                                         29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34