Page 34 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 34
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF4: Öğretmen sözel olarak söyleyebileceği gibi öğrencilerin söylediği cümlelerin
hangi aşamaya ait olduğunu tahtaya yazılmış olan cümlelerin yanına yazabilir.
Yazmak yerine, aşamaların isimlerinin olduğu kartlar hazırlanarak cümlelerin yanı-
na yapıştırılabilir. Bu kartlar farklı renklerde hazırlanabilir. Her bir renge bir aşama
ismi yazılarak tahtanın en üst kısmına sıralamaya uygun şekilde yapıştırılır. Aşama
isimlerinin renklerinden çok sayıda kart kesilerek cümlelerin yanına yalnızca ait ol-
duğu aşamanın renk kartı yapıştırılabilir. Bu kartlar hazırlanırken yazı tipine, bü-
yüklüğüne dikkat edilmelidir.
SF5: İnceleme ve okuma için 5-10 dakika verilirken sınıfta ihtiyaç duyan öğrenciler
varsa bu süre arttırılabilir.
SF6: İnteraktif uygulamalar sınıfta tüm öğrenciler ile birlikte gerçekleştirilir. Öğren-
cilerin bildiklerini ifade etmeleri için fırsat verilir, tüm öğrencilerin etkinliğe katılımı
teşvik edilir. Etkinliklerde bölümleri tahtada işaretlemek için öğrenciler görevlendi-
rilebilir.
SF7: Örnek metinler üzerinden öğrenciler bireysel olarak çalışabilirler. Sesli betim-
lemeye ihtiyaç duyan öğrenciler için dijital araç gereçler kullanılabilirken bunun ye-
rine ikili gruplar oluşturularak akran desteği ile çalışma sürdürülebilir.
SF8: Öğretmen cümleleri tahtaya yazabileceği gibi dersten önce powerpoint sunu-
su hazırlayarak yansı ile de öğrencilere sunabilir.
SF9: Öğrenciler, çalışma sayfalarında hatalarını tespit ederek öz değerlendirme
yaparlar. Bu aşamada, öğretmen gereksinim duyan öğrenciye rehberlik edebilir,
hatayı tespit etmesi için sorular sorarak ipuçları ile yönlendirme yapabilir. Bu reh-
berliği öğretmen haricinde çalıştıkları arkadaşları da yapabilir.
ÜF1: Öğrenciler, bu aşamada akran değerlendirmesi yapabilecekleri gibi öz de-
ğerlendirme de yapabilirler. Öğretmen öz değerlendirme formunu akran değer-
Ürün lendirmesi formunda betimlenmiş olan kriterlere göre hazırlar.
ÜF2: Öğretmen, kontrol listesini öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarına ve performans
düzeylerine göre hazırlayabilir. Değerlendirme kriterlerini azaltabilir veya çoğal-
tabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Yeniden değerlendirme ve iyileştirme sürecinde ikili olarak gruplanan öğ-
Ortamı Düzenlemeleri renciler birlikte çalışmak için bir araya getirilerek oturma düzeni oluşturulur.
34