Page 36 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 36

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrencilerin  tabloyu  incelemeleri  ve  okumaları  için  süre  verilir  (SF5).  Ardından,
                               öğretmen etkileşimli tahtadan aşağıda paylaşılmış olan linkleri açar ve sınıfın tümü
                               etkileşimli olarak bu etkinlikleri infografik sayfadan yararlanarak gerçekleştirirler
                               (SF6).
                               http://meb.ai/U4Hr1qU

                               http://meb.ai/U492uvD
                               Uygulama  ve  Değerlendirme:  Bu  aşamada  öğretmen  öğrencilere,  bir  tarih
                               araştırmacısının izlediği yolu anlatan örnek metin verir. Örnek metnin altında beş
                               satır ve iki sütundan oluşan tablo bulunur (İF3). Öğretmen, öğrencilerin bireysel
                               olarak  örnek  metni  okumalarını  ve  metin  içeriğinde  bulunan  tarihî  bilgi  üretim
                               aşamalarını  keşfetmelerini,  keşfettikleri  aşamaları  sıralamasına  göre  tabloya
                               yazmalarını ister (SF7).
                               Yeniden  Değerlendirme  ve  İyileştirme:  Öğrenciler,  metin  üzerinden  yaptıkları
                               çalışmaların  değerlendirilmesi  ve  düzenlenerek  iyileştirilmesi  için  ikili  olarak
                               eşleştirilir (FÖOD1).
                               Öğretmen, öğrencilerden sırasıyla birbirlerinin sayfalarını kontrol etmelerini, kendi
                               aralarında  tartışma  yürütmelerini,  çalışmayı  değerlendirmelerini,  iyileştirilecek
                               bölümleri belirleyip gerekli düzenlemeleri yapmalarını ister. Metin üzerinde çalışma
                               yapıldıktan sonra öğrencilere akran değerlendirme formu dağıtılır (ÜF1). Akran
                               değerlendirme formu derecelendirilmiş puanlama ölçeği hâlinde hazırlanır. Formun
                               içeriğinde metni okuma, analiz etme, doğru bilgiye ulaşma vb. bilişsel beceriler ile
                               etkinliğe aktif katılım sağlamaya istekli olma, eleştirel düşünme, eleştirileri kabul
                               etme, iş birliğine istekli olma vb. sosyal beceri kriterleri bulunur.

                               İkili  değerlendirme  ve  iyileştirme  süreci  bittikten  sonra  öğretmen,  örnek  metnin
                               bulunduğu  sayfayı  sesli  okur.  Öğrencilerden  de  eş  zamanlı  şekilde  çalışma
                               sayfalarından takip etmelerini ister. Öğretmen, okuma yaparken öğrencilere tarihî
                               bilgi  üretim  aşamaları  ile  ilgili  cümleleri  anında  bildirerek  tahtaya  yazar  (SF8).
                               Öğretmen okumayı tamamlar. Tarihî bilgi üretim aşamalarını sıralayarak yeniden
                               düzenler ve öğrencilere özetler. Öğrencilerin çalışma sayfalarında hatalarını tespit
                               etmelerini ve düzenleme yapmalarını ister (SF9).

                               Bu  düzenlemelerin  ardından,  öğretmen  öğrencilere    ödev  vermek  için  belirlemiş
                               olduğu araştırma cümlelerini tahtaya yazar (İF4).

                               Örnek:
                                 •  Anadolu’nun  tarih  öncesi  medeniyet  merkezleri  (Göbeklitepe-Çayönü-
                                   Çatalhöyük)’nin önemi nedir?
                                 •  Türklerin kullandığı takvimler ve işlevleri nelerdir?
                                 •  Tarihe yardımcı bilim dalları nelerdir?

                               Öğrencilerin ilgi ve gereksinimlerine göre sunulan araştırma konularından seçim
                               yapmalarını ister.










    36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41