Page 37 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 37
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenme süreci içinde örnek metin çalışmasının ardından akran değerlendirmesi
yapılır. Öğrenme süreci sonunda, öğrencilere ev ödevi verilir. Öğrencilerden seçmiş
oldukları konu ile ilgili araştırma yapmaları istenir. Öğretmen, araştırma yaparken
Değerlendirme tarihî bilgi üretim aşamalarına ve bu aşamaların sırasına dikkat etmelerini, araş-
tırma sonucunda tüm süreci özetleyen bir sayfa hazırlamalarını, bu sayfada tarihî
bilgi üretim aşamalarını sırasıyla yazıp süreç içinden betimleme yapmalarını ister.
Ödevler bir sonraki derste öğretmen tarafından kontrol listesi ile değerlendirilerek
öğrencilere geri bildirim verilir (ÜF2).
Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanın.
• Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli öğrenme
araçları kullanın.
Kullanılan Evrensel • Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.
Tasarım Ögeleri
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.).
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
vb.).
• Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.
37