Page 42 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 42

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Sınıfın dinamiğine göre öğretmen ya da uzman grubundaki öğrenciler tarafından
                               aşağıdaki ürünler arasından hazırlanması istenenler gruplara paylaştırılır:
                                 •  Haber metni, görseli vb. oluşturma,
                                 •  Konuya ilişkin şiir yazma,

                                 •  Bilgi kartı hazırlama,
                                 •  Şarkı oluşturma,
                                 •  Reklam kampanyası vb.  (SF7).

                               Ürün paylaşımı da yapıldıktan sonra uzmanlar çalışma gruplarına dönmeden önce
                               uzmanlardan, bu çalışmalar yapılırken grup lideri olarak arkadaşlarına karşı olum-
                               lu tutum ve davranış içinde bulunmaları, arkadaşlarını motive etme hususunda li-
                               derlik yapmaları istenir. Uzman grubu, yapılan bu toplantının ardından öğretmenin
                               tedarik ettiği malzemelerden kendi grubu için gerekli malzemeleri alarak çalışma
                               gruplarına döner. Gruplarında kendilerine verilen bilim dalları ile ilgili bilgi aktarımı
                               yaparak çalışmaya giriş yaparlar. Daha sonra tarih biliminin bilgi üretim sürecinde
                               bu bilim dallarından yararlanma yönleri ile ilgili tartışma başlatarak arkadaşlarının
                               grup içinde fikir alışverişinde bulunmalarını sağlarlar. Böylece öğrenmenin pekişti-
                               rilerek kalıcı hâle gelmesi beklenir. Tartışma süreci tamamlandıktan sonra uzman-
                               lar  oluşturacakları  ürün  hakkında  gruplarına  bilgi  verirler.  Örneğin  “Arkadaşlar
                               şimdi arkeoloji biliminin tarihe yardımcı olduğu yönleri ile ilgili şiir yazacağız.” di-
                               yerek ürün oluşturma sürecini başlatırlar. Gruplar iş birliği hâlinde kendi ürünlerini
                               oluştururlar. Oluşturulan ürünler, uzmanlar tarafından sınıf arkadaşlarına sunulur
                               ve tüm ürünler panoda sergilenir. Öğretmen, ürünlerde dikkat edilmesini istediği
                               kriterlerden  oluşan  kontrol  listesi  hazırlayarak  grupların  ürünlerini  değerlendirir
                               (ÜF2).
                               Öğretmen, ürünler oluşturulup sunulduktan sonra, öğrencilere dersin girişinde da-
         Değerlendirme         ğıtmış olduğu boş zihin haritası şablonundan öğrenmelerini değerlendirmek için bir
                               tane daha dağıtır. Öğrencilerden bu zihin haritası şablonuna tarihe yardımcı bilim
                               dallarının isimleri ve bu bilim dallarının tarihe yardımcı olduğu yönler ile ilgili kısa
                               açıklama yazmalarını ister (ÜF3).
                                 •  Yazılı materyallerin metin büyüklüğüne, şekil zemin ayrımına dikkat edin.
                                 •  Yazılı  materyallerin  anlaşılır,  akıcı,  dil  bilimsel  söz  dizimine  uygun  olmasına
                                   özen gösterin.
                                 •  Malzeme kutusuna yazılı ve görsel materyaller haricinde uzmanların konu an-
                                   latımı sürecinde kullanması için işitsel materyaller ekleyin.
         Kullanılan Evrensel     •  Uzmanların grup içinde konu akışını planlama ve strateji geliştirmesi ve çalışma
         Tasarım Ögeleri           gruplarındaki arkadaşlarının aktif olarak derse katılımını sağlaması için teşvik
                                   edilmesine dikkat edin.
                                 •  Uzmanların  arkadaşlarına  uygun  ve  anlaşılır  geri  bildirimde  bulunmalarını
                                   sağlayın.

                                 •  Seçim panosu için çıkarılan ürünlerin konu ile ilişkili olması ve grupların özgün
                                   çalışmalar yapması için öğrencilere rehberlik edin.






    42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47