Page 43 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 43

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 5


        TEMA: ESKİ ÇAĞ MEDENİYETLERİ
         Etkinliğe             TAR.9.2.1. Tarım Devrimi’nin Eski Çağ medeniyetlerindeki yerleşmeye ve ekonomik
         Dönüştürülecek        faaliyetlere etkisini değerlendirebilme
         Öğrenme Çıktıları

                                a)  Farklı zamanlarda ve farklı mekânlarda ortaya çıkan Tarım Devrimi’nin özellik-
         Basamaklandırılmış        lerini belirler.
         Bilgi Birimleri        b)  Tarım Devrimi’nin Eski Çağ medeniyetlerindeki yerleşmeye ve ekonomik faali-
                                   yetlere etkisini zaman ve mekân açısından karşılaştırır.
                               Öğrencilerin  Eski  Çağ  medeniyetlerinden  Anadolu  ve  Mezopotamya’nın  insanlık
         Ön Koşul Beceriler/   tarihine katkılarına ilişkin temel bilgileri, ilk yerleşmelerin konumlarını ve özelliklerini,
         Temel Kabuller        tarihin  dönemlendirilmesini,  geçmiş  ve  zaman  ile  ilgili  temel  kavramları  bildiği
                               kabul edilmektedir.

                               Ulaştığı  bilgilerden  yola  çıkarak  Tarım  Devrimi’nin  Eski  Çağ  medeniyetlerindeki
         Tema Bazlı Öğrenci    yerleşmeye ve ekonomik faaliyetlere etkisini açıklamada desteğe gereksinim du-
         İhtiyaçları
                               yulabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen yapmış olduğu anlatımda video, resim, bilgi  kartları gibi destekleyici
                               dokümanlar kullanabilir.
                               İF2: Öğretmen tarafından öğrencilere şemanın yazılı bir örneği verilebilir. Şemanın
                               maddelerindeki kurulacak cümleler anlaşılır ve kısa ifadelerle oluşturulur.
         İçerik                İF3: Beyin fırtınası yaparken dikkat edilecekler tablosu büyük puntolu verilebilir. Bu
                               tablo öğrencilere sayfa veya kart olarak verilebileceği gibi tüm sınıfa yansı ile de
                               sunulabilir.
                               İF4: Öğrencilere Tarım Devrimi’nin Eski Çağ medeniyetlerinde ekonomiye etkilerini
                               belirleyebilmeleri için sesli, yazılı kaynaklar verilebilir.
                               SF1: Çalışma grupları öğrencilerin performans düzeylerine, bireysel özelliklerine ve
                               gereksinimlerine göre akran desteği göz önünde bulundurularak heterojen şekilde
                               oluşturulmalıdır.

         Süreç                 SF2: Başarı düzeyi yüksek bir öğrenci grup başkanı seçilerek yapılan çalışmada ar-
                               kadaşlarına liderlik yaparak yardımcı olması sağlanabilir.
                               SF3: Öğretmen beyin fırtınasında dikkat edilecekler tablosuna öğrencilerin ilgi ve
                               gereksinimlerine  göre  eklemeler  veya  çıkarmalar  yapabilir.  Tablodaki  uygulama
                               aşamalarında  güçlük  yaşayan  öğrenci  öğretmen  teşviği  ile  akranları  tarafından
                               desteklenebilir.
                               ÜF1: Fiziki olarak şemaya ulaşmakta güçlük çeken öğrenciler için şema dijital hâl-
         Ürün                  de oluşturabilir.
                               ÜF2: Öğretmen dinleyici gruba, sunum yapan gruba sormaları için soru kartları ve-
                               rebilir.






                                                                                                         43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48