Page 43 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 43
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 5
TEMA: ESKİ ÇAĞ MEDENİYETLERİ
Etkinliğe TAR.9.2.1. Tarım Devrimi’nin Eski Çağ medeniyetlerindeki yerleşmeye ve ekonomik
Dönüştürülecek faaliyetlere etkisini değerlendirebilme
Öğrenme Çıktıları
a) Farklı zamanlarda ve farklı mekânlarda ortaya çıkan Tarım Devrimi’nin özellik-
Basamaklandırılmış lerini belirler.
Bilgi Birimleri b) Tarım Devrimi’nin Eski Çağ medeniyetlerindeki yerleşmeye ve ekonomik faali-
yetlere etkisini zaman ve mekân açısından karşılaştırır.
Öğrencilerin Eski Çağ medeniyetlerinden Anadolu ve Mezopotamya’nın insanlık
Ön Koşul Beceriler/ tarihine katkılarına ilişkin temel bilgileri, ilk yerleşmelerin konumlarını ve özelliklerini,
Temel Kabuller tarihin dönemlendirilmesini, geçmiş ve zaman ile ilgili temel kavramları bildiği
kabul edilmektedir.
Ulaştığı bilgilerden yola çıkarak Tarım Devrimi’nin Eski Çağ medeniyetlerindeki
Tema Bazlı Öğrenci yerleşmeye ve ekonomik faaliyetlere etkisini açıklamada desteğe gereksinim du-
İhtiyaçları
yulabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen yapmış olduğu anlatımda video, resim, bilgi kartları gibi destekleyici
dokümanlar kullanabilir.
İF2: Öğretmen tarafından öğrencilere şemanın yazılı bir örneği verilebilir. Şemanın
maddelerindeki kurulacak cümleler anlaşılır ve kısa ifadelerle oluşturulur.
İçerik İF3: Beyin fırtınası yaparken dikkat edilecekler tablosu büyük puntolu verilebilir. Bu
tablo öğrencilere sayfa veya kart olarak verilebileceği gibi tüm sınıfa yansı ile de
sunulabilir.
İF4: Öğrencilere Tarım Devrimi’nin Eski Çağ medeniyetlerinde ekonomiye etkilerini
belirleyebilmeleri için sesli, yazılı kaynaklar verilebilir.
SF1: Çalışma grupları öğrencilerin performans düzeylerine, bireysel özelliklerine ve
gereksinimlerine göre akran desteği göz önünde bulundurularak heterojen şekilde
oluşturulmalıdır.
Süreç SF2: Başarı düzeyi yüksek bir öğrenci grup başkanı seçilerek yapılan çalışmada ar-
kadaşlarına liderlik yaparak yardımcı olması sağlanabilir.
SF3: Öğretmen beyin fırtınasında dikkat edilecekler tablosuna öğrencilerin ilgi ve
gereksinimlerine göre eklemeler veya çıkarmalar yapabilir. Tablodaki uygulama
aşamalarında güçlük yaşayan öğrenci öğretmen teşviği ile akranları tarafından
desteklenebilir.
ÜF1: Fiziki olarak şemaya ulaşmakta güçlük çeken öğrenciler için şema dijital hâl-
Ürün de oluşturabilir.
ÜF2: Öğretmen dinleyici gruba, sunum yapan gruba sormaları için soru kartları ve-
rebilir.
43