Page 39 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 39

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF4: Tahtada oluşturulan zihin haritası ile birlikte öğrenciler de eş zamanlı olarak
                               çalışma sayfalarında yer alan zihin haritası şablonlarını doldururlar. Dersi takip et-
                               mekte, yazı yazmakta güçlük çeken öğrencilere akran desteği sağlanması için öğ-
                               retmen, yönlendirme yapabilir.
                               SF5:  Tarihe  yardımcı  bilim  dalları  ile  ilgili  grup  çalışması  yapmak  için  heterojen
                               gruplar oluşturulur. Öğretmen bilgi, beceri ve performans düzeylerine göre dengeli
                               bir dağılım yaparak grupları oluşturmaya özen gösterir.

                               SF6: Uzman seçiminin ardından öğrencilerin performans düzeylerine, ilgi ve yete-
                               neklerine göre gruplarda uzman yardımcısı, ajan, yazman vb. görev dağılımı ya-
                               par. Öğretmen, öğrencilerin performans düzeylerine ve bireysel özelliklerine göre
                               bu görevlendirmeleri yapar. Akran desteğine ihtiyaç duyan öğrenciler uzman yar-
                               dımcısı olabilirler. Birden fazla akran desteğine ihtiyaç duyan öğrenci varsa görev-
                               lilerin arasına ajan yardımcısı gibi görevliler de eklenebilir. Yardımcılar, akranları-
                               nın rehberliğinde çalışmaya katılımlarını sürdürebilirler.

                               SF7: Sınıfın dinamiğine göre öğretmen ya da uzman grubundaki öğrenciler tara-
                               fından; haber metni, görseli vb. oluşturma, konuya ilişkin şiir yazma, bilgi kartı ha-
                               zırlama, şarkı oluşturma, reklam kampanyası vb. ürünler arasından hazırlanması
                               istenenler gruplara paylaştırılır.  Bu paylaşım yapılırken gruplardaki öğrencilerin
                               ilgi ve gereksinimlerine, performans düzeylerine dikkat edilir.

                               ÜF1: 10 adet bilim dalının ismi ile açıklamalarını yazmak için hazırlanmış boş zihin
                               haritası şablonunun bulunduğu çalışma sayfaları öğrencilere dağıtılır. Bu çalışma
                               sayfalarında  gereksinim  duyan  öğrenciler  için  başlıkların  ilk  harfleri,  ilk  heceleri
                               ipucu olarak sunulabilir.  Yazı yazarken güçlük çeken öğrencilere, zihin haritası şab-
                               lonuna yapıştırmaları için, öğretmen önceden yapışkanlı kâğıtlar hazırlayabilir.
                               ÜF2: Oluşturulan ürünler, uzmanlar tarafından sınıf arkadaşlarına sunulur ve tüm
         Ürün                  ürünler  panoda  sergilenir.  Öğretmen,  ürünlerde  dikkat  edilmesini  istediği  kriter-
                               lerden oluşan kontrol listesi hazırlayarak grupların ürünlerini değerlendirebileceği
                               gibi grupların birbirini değerlendirmesi için akran değerlendirme formu da hazır-
                               layabilir.
                               ÜF3: Öğrencilere boş zihin haritası şablonu tekrar dağıtılır. Şablona tarihe yardım-
                               cı bilim dallarının isimleri ve bu bilim dallarının tarihe yardımcı olduğu yönler ile ilgili
                               kısa açıklama yazmaları istenebileceği gibi çoktan seçmeli soruların olduğu değer-
                               lendirme formu da dağıtılabilir.
                               FÖOD1: Öğrenciler sınıfta grupları ile birlikte rahat çalışabilecekleri düzende yer-
         Fiziksel Öğrenme      leştirilirler. Uyaran hassasiyeti olan öğrenciler için gruplar arasındaki mesafe, ses
         Ortamı Düzenlemeleri
                               ve ışık ayarlanarak oluşturulur.


















                                                                                                         39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44