Page 39 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 39
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF4: Tahtada oluşturulan zihin haritası ile birlikte öğrenciler de eş zamanlı olarak
çalışma sayfalarında yer alan zihin haritası şablonlarını doldururlar. Dersi takip et-
mekte, yazı yazmakta güçlük çeken öğrencilere akran desteği sağlanması için öğ-
retmen, yönlendirme yapabilir.
SF5: Tarihe yardımcı bilim dalları ile ilgili grup çalışması yapmak için heterojen
gruplar oluşturulur. Öğretmen bilgi, beceri ve performans düzeylerine göre dengeli
bir dağılım yaparak grupları oluşturmaya özen gösterir.
SF6: Uzman seçiminin ardından öğrencilerin performans düzeylerine, ilgi ve yete-
neklerine göre gruplarda uzman yardımcısı, ajan, yazman vb. görev dağılımı ya-
par. Öğretmen, öğrencilerin performans düzeylerine ve bireysel özelliklerine göre
bu görevlendirmeleri yapar. Akran desteğine ihtiyaç duyan öğrenciler uzman yar-
dımcısı olabilirler. Birden fazla akran desteğine ihtiyaç duyan öğrenci varsa görev-
lilerin arasına ajan yardımcısı gibi görevliler de eklenebilir. Yardımcılar, akranları-
nın rehberliğinde çalışmaya katılımlarını sürdürebilirler.
SF7: Sınıfın dinamiğine göre öğretmen ya da uzman grubundaki öğrenciler tara-
fından; haber metni, görseli vb. oluşturma, konuya ilişkin şiir yazma, bilgi kartı ha-
zırlama, şarkı oluşturma, reklam kampanyası vb. ürünler arasından hazırlanması
istenenler gruplara paylaştırılır. Bu paylaşım yapılırken gruplardaki öğrencilerin
ilgi ve gereksinimlerine, performans düzeylerine dikkat edilir.
ÜF1: 10 adet bilim dalının ismi ile açıklamalarını yazmak için hazırlanmış boş zihin
haritası şablonunun bulunduğu çalışma sayfaları öğrencilere dağıtılır. Bu çalışma
sayfalarında gereksinim duyan öğrenciler için başlıkların ilk harfleri, ilk heceleri
ipucu olarak sunulabilir. Yazı yazarken güçlük çeken öğrencilere, zihin haritası şab-
lonuna yapıştırmaları için, öğretmen önceden yapışkanlı kâğıtlar hazırlayabilir.
ÜF2: Oluşturulan ürünler, uzmanlar tarafından sınıf arkadaşlarına sunulur ve tüm
Ürün ürünler panoda sergilenir. Öğretmen, ürünlerde dikkat edilmesini istediği kriter-
lerden oluşan kontrol listesi hazırlayarak grupların ürünlerini değerlendirebileceği
gibi grupların birbirini değerlendirmesi için akran değerlendirme formu da hazır-
layabilir.
ÜF3: Öğrencilere boş zihin haritası şablonu tekrar dağıtılır. Şablona tarihe yardım-
cı bilim dallarının isimleri ve bu bilim dallarının tarihe yardımcı olduğu yönler ile ilgili
kısa açıklama yazmaları istenebileceği gibi çoktan seçmeli soruların olduğu değer-
lendirme formu da dağıtılabilir.
FÖOD1: Öğrenciler sınıfta grupları ile birlikte rahat çalışabilecekleri düzende yer-
Fiziksel Öğrenme leştirilirler. Uyaran hassasiyeti olan öğrenciler için gruplar arasındaki mesafe, ses
Ortamı Düzenlemeleri
ve ışık ayarlanarak oluşturulur.
39