Page 45 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 45
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Üretimin Başlangıcı Tarım
Konu Tarım Devrimi’nin Toplumsal Yaşama Etkileri
• Tarım Devrimi’nin Eski Çağ medeniyetlerindeki yerleşmeye ve ekonomik faali-
Öğrenme Hedefleri yetlere etkisi arasında ilişkiyi kurabilme
• Tarım Devrimi’ni, yerleşme, ekonomik faaliyetler ile ilişkilendirebilme
Materyaller Sınıf tahtası, renkli tahta kalemleri, kâğıt, kurşun kalemler, silgi, saat
Bu etkinlikte; şema oluşturma, beyin fırtınası, akran öğretimi teknikleri kullanılmış-
tır.
Soru-Cevap Yöntemi: Derse giriş yapılırken öğrencilerin konuya ilgisini çekerek
derse katılımını ve güdülenmelerini arttırır.
Etkinlik Açıklaması
Beyin Fırtınası: Bir konuda çözüm arayışına yönelik grup tartışması ile çözüm üre-
timine fırsat verilmesi sağlanır.
Grafik Düzenleyici: Şema oluşturma ile öğrencilerin konuyla ilgili topladıkları bilgi-
leri, organize etmelerine, bilgiyi kolayca hatırlamalarına yardımcı olunur.
Süre 2 ders saati
Öğretmen, öğrencilerine "Bugün parayı kullanmadan bir alışveriş yapabilir
miyiz?" sorusunu yöneltir. Masanın üzerine kalem, saat koyarak öğrencilere
yaşadığınız dönemde para olmadığını düşündüğünüzde bunları neyle alabilirdiniz?
sorusunu sorar. Gelen cevapları dinler. Öğrencilerin kendilerinde bulunan bir eşya
karşılığında masadaki eşyaları alıp alamayacaklarını sorar. Öğrencilerden gelen
cevapları dinler. Değiş tokuşun ticaret için önemine vurgu yapar ve paranın Tarım
Devrimi öncesi olmadığını alışverişlerin takas usulüyle yapıldığını belirtir. Tarım
Devrimi’nden sonra para icat oldu ve alışverişler para ile yapıldı. Tarım Devrimi’nin
değiş tokuşun yerini paranın almasına etkisi olduğu gibi yerleşme ve ekonomi
ile ilgili faaliyetlere de etkisi olmuştur. Bu dersimizde Tarım Devrimi’nin Eski Çağ
medeniyetlerindeki yerleşmeye ve ekonomik faaliyetlere etkisini değerlendireceğiz
ifadesiyle derse giriş yapılır (SF1).
Uygulama Aşamaları Tarım Devrimi’nin, yerleşme, ekonomik faaliyetler, üretim, tüketim, değiş-
tokuş, para, ticaret, ticaret yolları kavramları açıklanır ve anlatımı yapılır (İF1).
Öğrencilerin verilen kavramlardan hareketle Tarım Devrimi’nin özellikleri üzerinde
düşünmeleri istenir.
Ardından derste gerçekleştirilecek olan etkinliğin uygulanmasına geçilir. Öğretmen
grup çalışmasıyla Tarım Devrimi’nin Eski Çağ medeniyetlerindeki yerleşmeye ve
ekonomik faaliyetlere etkisini belirleyeceğiz. Bu çalışmalar sonunda ulaştığımız
bilgilerle bir şema oluşturacağız der ve tahtaya iki başlığı yazar. Öğretmen tahtaya
iki başlığı yazar. Tarım Devrimi’nin Eski Çağ medeniyetlerindeki yerleşmeye ve
ekonomik faaliyetlere etkisi başlıkları altına birer örnek verir (İF2).
Sınıftaki öğrenciler iki gruba ayrılır (SF1). Her grup için grup başkanı seçilir (SF2).
45