Page 45 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 45

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Üretimin Başlangıcı Tarım
         Konu                  Tarım Devrimi’nin Toplumsal Yaşama Etkileri
                                 •  Tarım Devrimi’nin Eski Çağ medeniyetlerindeki yerleşmeye ve ekonomik faali-
         Öğrenme Hedefleri         yetlere etkisi arasında ilişkiyi kurabilme
                                 •  Tarım Devrimi’ni, yerleşme, ekonomik faaliyetler ile ilişkilendirebilme
         Materyaller           Sınıf tahtası, renkli tahta kalemleri, kâğıt, kurşun kalemler, silgi, saat

                               Bu etkinlikte; şema oluşturma, beyin fırtınası, akran öğretimi teknikleri kullanılmış-
                               tır.

                               Soru-Cevap  Yöntemi:  Derse  giriş  yapılırken  öğrencilerin  konuya  ilgisini  çekerek
                               derse katılımını ve güdülenmelerini arttırır.
         Etkinlik Açıklaması
                               Beyin Fırtınası: Bir konuda çözüm arayışına yönelik grup tartışması ile çözüm üre-
                               timine fırsat verilmesi sağlanır.
                               Grafik Düzenleyici: Şema oluşturma ile öğrencilerin konuyla ilgili topladıkları bilgi-
                               leri, organize etmelerine, bilgiyi kolayca hatırlamalarına yardımcı olunur.
         Süre                  2 ders saati

                               Öğretmen,  öğrencilerine  "Bugün  parayı  kullanmadan  bir  alışveriş  yapabilir
                               miyiz?"  sorusunu  yöneltir.    Masanın  üzerine  kalem,  saat  koyarak  öğrencilere
                               yaşadığınız dönemde para olmadığını düşündüğünüzde bunları neyle alabilirdiniz?
                               sorusunu sorar. Gelen cevapları dinler.  Öğrencilerin kendilerinde bulunan bir eşya
                               karşılığında masadaki eşyaları alıp alamayacaklarını sorar. Öğrencilerden gelen
                               cevapları dinler. Değiş tokuşun ticaret için önemine vurgu yapar ve paranın Tarım
                               Devrimi  öncesi  olmadığını  alışverişlerin  takas  usulüyle  yapıldığını  belirtir.  Tarım
                               Devrimi’nden sonra para icat oldu ve alışverişler para ile yapıldı. Tarım Devrimi’nin
                               değiş  tokuşun  yerini  paranın  almasına  etkisi  olduğu  gibi  yerleşme  ve  ekonomi
                               ile ilgili faaliyetlere de etkisi olmuştur. Bu dersimizde Tarım Devrimi’nin Eski Çağ
                               medeniyetlerindeki yerleşmeye ve ekonomik faaliyetlere etkisini değerlendireceğiz
                               ifadesiyle derse giriş yapılır (SF1).
         Uygulama Aşamaları    Tarım  Devrimi’nin,  yerleşme,  ekonomik  faaliyetler,  üretim,  tüketim,  değiş-
                               tokuş,  para,  ticaret,  ticaret  yolları  kavramları  açıklanır  ve  anlatımı  yapılır  (İF1).
                               Öğrencilerin verilen kavramlardan hareketle Tarım Devrimi’nin özellikleri üzerinde
                               düşünmeleri istenir.
                               Ardından derste gerçekleştirilecek olan etkinliğin uygulanmasına  geçilir. Öğretmen
                               grup  çalışmasıyla  Tarım  Devrimi’nin  Eski  Çağ  medeniyetlerindeki  yerleşmeye  ve
                               ekonomik  faaliyetlere  etkisini  belirleyeceğiz.  Bu  çalışmalar  sonunda  ulaştığımız
                               bilgilerle bir şema oluşturacağız der ve tahtaya iki başlığı yazar. Öğretmen tahtaya
                               iki  başlığı  yazar.  Tarım  Devrimi’nin  Eski  Çağ  medeniyetlerindeki  yerleşmeye  ve
                               ekonomik faaliyetlere etkisi başlıkları altına birer örnek verir (İF2).
                               Sınıftaki öğrenciler iki gruba ayrılır (SF1). Her grup için grup başkanı seçilir (SF2).










                                                                                                         45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50