Page 50 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 50

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Hukukun Doğuşu
         Konu                  Eski Çağ Medeniyetlerinde Hukuk
                                 •  Öğrenciler, yazılı ve sözlü hukuk kurallarının özelliklerini ifade eder.
         Öğrenme Hedefleri
                                 •  Öğrenciler, yazılı ve sözlü hukuk kurallarının özelliklerini gruplar.

         Materyaller           Küçük kartlar, kalem, silgi, çift taraflı bant, tahta kalemi, top
                               Bu etkinlikte soru-cevap, esnek gruplama, oyunlaştırma ve tartışma yöntemlerin-
                               den yararlanılmıştır.
                               Soru-Cevap: Derse giriş kısmında öğrendikleri yazılı, sözlü hukuk kuralları ile ilgili
                               tekrarın yaptırılması ve öğrencilerin bilgi seviyelerini belirleyebilmek için bu yön-
                               temden yararlanılır.
                               Esnek Gruplama: Farklı ilgi, yetenek seviyeleri göz önüne alınarak heterojen grup-
                               lar oluşturulur. Gruplarda öğrencilerin karşılıklı bilgi paylaşımları ile konuları an-
                               lamaları sağlanır. Öğrencilerin empati kurma, dayanışma duygularını geliştirmeye
         Etkinlik Açıklaması
                               katkı sağlanır.
                               Oyunlaştırma: Oyunda ödüllendirmeye yer verilerek öğrenciler ilerlemeye ve re-
                               kabete teşvik edilir. Derse ilgisi az olan öğrencilerin oyunlaştırma ile motivasyonu
                               arttırılır, katılımları teşvik edilerek öğrenme süreci etkili hâle getirilir.  Öğrencilerin
                               iş birlikli çalışması desteklenir.
                               Tartışma Yöntemi: Öğretmenin yönetiminde öğrencilerin, bir amaca dönük konu-
                               şarak, tartışarak, birbirlerinin görüşlerini dinleyerek ve eleştirerek en uygun çözü-
                               mü bulmaları ile doğru bilgiye ulaşmaları sağlanır.
         Süre                  1 ders saati

                               Öğrencilere:
                               Sözlü hukuk nedir?
                               Hukuk kurallarının özellikleri nelerdir?

                               Yazılı hukuk nedir?
                               gibi sorular yöneltilerek öğrencilerin  konuyla ilgili düşünmeye yönelmeleri sağlanır
                               (İF1, SF1). Öğrencilere konuyla ilgili bir grup çalışmasının yapılacağı ve ardından
                               da sınıf içinde bir oyun oynanacağı bilgisi verilir.

                               Öğretmen, öğrencilere dört aşamalı bir çalışmanın yapılacağını söyler.
         Uygulama Süreci
                                1.  aşamada grup çalışmasının yapılacağını,
                                2.  aşamada grupların yapmış olduğu çalışmanın sunumunun gerçekleşeceği

                                3.  aşamada yapılan çalışmada ulaşılan bilgiler üzerinde tartışılarak bilgilerin sor-
                                   gulanacağı,

                                4.  aşamada grupların oluşturduğu kartlarla oyun oynanacağı,
                                Bu bilgiler öğrenciler ile paylaşılarak öğrencilere ders akışı hakkında bilgi verilmiş
                               olur (İF2).





    50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55