Page 50 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 50
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Hukukun Doğuşu
Konu Eski Çağ Medeniyetlerinde Hukuk
• Öğrenciler, yazılı ve sözlü hukuk kurallarının özelliklerini ifade eder.
Öğrenme Hedefleri
• Öğrenciler, yazılı ve sözlü hukuk kurallarının özelliklerini gruplar.
Materyaller Küçük kartlar, kalem, silgi, çift taraflı bant, tahta kalemi, top
Bu etkinlikte soru-cevap, esnek gruplama, oyunlaştırma ve tartışma yöntemlerin-
den yararlanılmıştır.
Soru-Cevap: Derse giriş kısmında öğrendikleri yazılı, sözlü hukuk kuralları ile ilgili
tekrarın yaptırılması ve öğrencilerin bilgi seviyelerini belirleyebilmek için bu yön-
temden yararlanılır.
Esnek Gruplama: Farklı ilgi, yetenek seviyeleri göz önüne alınarak heterojen grup-
lar oluşturulur. Gruplarda öğrencilerin karşılıklı bilgi paylaşımları ile konuları an-
lamaları sağlanır. Öğrencilerin empati kurma, dayanışma duygularını geliştirmeye
Etkinlik Açıklaması
katkı sağlanır.
Oyunlaştırma: Oyunda ödüllendirmeye yer verilerek öğrenciler ilerlemeye ve re-
kabete teşvik edilir. Derse ilgisi az olan öğrencilerin oyunlaştırma ile motivasyonu
arttırılır, katılımları teşvik edilerek öğrenme süreci etkili hâle getirilir. Öğrencilerin
iş birlikli çalışması desteklenir.
Tartışma Yöntemi: Öğretmenin yönetiminde öğrencilerin, bir amaca dönük konu-
şarak, tartışarak, birbirlerinin görüşlerini dinleyerek ve eleştirerek en uygun çözü-
mü bulmaları ile doğru bilgiye ulaşmaları sağlanır.
Süre 1 ders saati
Öğrencilere:
Sözlü hukuk nedir?
Hukuk kurallarının özellikleri nelerdir?
Yazılı hukuk nedir?
gibi sorular yöneltilerek öğrencilerin konuyla ilgili düşünmeye yönelmeleri sağlanır
(İF1, SF1). Öğrencilere konuyla ilgili bir grup çalışmasının yapılacağı ve ardından
da sınıf içinde bir oyun oynanacağı bilgisi verilir.
Öğretmen, öğrencilere dört aşamalı bir çalışmanın yapılacağını söyler.
Uygulama Süreci
1. aşamada grup çalışmasının yapılacağını,
2. aşamada grupların yapmış olduğu çalışmanın sunumunun gerçekleşeceği
3. aşamada yapılan çalışmada ulaşılan bilgiler üzerinde tartışılarak bilgilerin sor-
gulanacağı,
4. aşamada grupların oluşturduğu kartlarla oyun oynanacağı,
Bu bilgiler öğrenciler ile paylaşılarak öğrencilere ders akışı hakkında bilgi verilmiş
olur (İF2).
50