Page 48 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 48
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 6
TEMA: ESKİ ÇAĞ MEDENİYETLERİ
Etkinliğe TAR.9.2.3. Eski Çağ medeniyetlerinde hukukun toplumsal düzeni sağlamadaki ro-
Dönüştürülecek lünü sorgulayabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Eski Çağ medeniyetlerinde hukukun toplumsal düzeni sağlamadaki rolü hak-
Basamaklandırılmış kında merak ettiği konuları belirler.
Bilgi Birimleri
b) İlgili konular hakkında sorular sorar (5N1K).
Öğrencilerin Eski Çağ medeniyetlerinden Anadolu ve Mezopotamya’nın insanlık
Ön Koşul Beceriler/ tarihine katkılarına ilişkin temel bilgileri, ilk yerleşmelerin konumlarını ve özelliklerini,
Temel Kabuller tarihin dönemlendirilmesini, geçmiş ve zaman ile ilgili temel kavramları bildiği
kabul edilmektedir.
• Öğrenciler, yazılı ve sözlü hukuk kurallarının özelliklerini ifade etmekte zorluk
Tema Bazlı Öğrenci yaşayabilirler.
İhtiyaçları • Öğrenciler; yazılı, sözlü hukuk kuralları özelliklerini gruplamada desteklenme-
ye ihtiyaç duyabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: "Sözlü hukuk, yazılı hukuk kuralları nelerdir?" soruları tahtaya yazılabilir, etkile-
şimli tahtaya yansıtılabilir.
İF2: Derste yapılacak etkinliklerin akışı yazılı olarak öğrencilere verilip öğrencilerin
İçerik
yapacakları çalışmanın aşamalarını somutlaştırmaları sağlanabilir.
İF3: Öğrencinin ilgileri ve öğrenme stilleri doğrultusunda öğretmen rehberliğinde
kitaplar videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir.
SF1: Öğrencilere yöneltilen sorulara gelen cevaplara bakılarak konunun özetleme-
si yapılabilir.
SF2: Öğrencilerin farklı yetenek seviyeleri göz önüne alınarak esnek gruplar oluştu-
rulabilir. Gruplar oluşturulurken heterojen gruplar oluşturulmasına dikkat edilebilir.
Grupta hazır bulunuşluk düzeyi yüksek olan öğrenciye grup başkanlığı görevi veri-
lerek gruba öncülük yapması sağlanabilir.
Grup içindeki öğrencilere güçlü yanlarını ortaya çıkaracak şekilde grup içi sorum-
Süreç luluklar verilebilir.
SF3: Kartlara yazılacak hukuk kuralının özelliğini anlaşılır, kısa, okunaklı şekilde
yazmaları istenebilir. Öğrencilerin öğretmen tarafından oluşturulmuş çalışmayı ko-
laylıkla oluşturabilmeleri için örnek kartlar öğrencilere gösterilebilir.
SF4: Değerlendirmede kullanılan derecelendirme ölçeğine görüş bildirmede des-
teğe ihtiyaç duyan öğrencilerden bu dönütler sözel olarak alınabilir.
SF5: Öğrencilerin 1. aşamadaki öğrenci performanslarına göre gruplar oluşturu-
labilir.
48