Page 48 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 48

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 6


        TEMA: ESKİ ÇAĞ MEDENİYETLERİ
         Etkinliğe             TAR.9.2.3. Eski Çağ medeniyetlerinde hukukun toplumsal düzeni sağlamadaki ro-
         Dönüştürülecek        lünü sorgulayabilme
         Öğrenme Çıktıları

                                a)  Eski Çağ medeniyetlerinde hukukun toplumsal düzeni sağlamadaki rolü hak-
         Basamaklandırılmış        kında merak ettiği konuları belirler.
         Bilgi Birimleri
                                b)  İlgili konular hakkında sorular sorar (5N1K).
                               Öğrencilerin  Eski  Çağ  medeniyetlerinden  Anadolu  ve  Mezopotamya’nın  insanlık
         Ön Koşul Beceriler/   tarihine katkılarına ilişkin temel bilgileri, ilk yerleşmelerin konumlarını ve özelliklerini,
         Temel Kabuller        tarihin  dönemlendirilmesini,  geçmiş  ve  zaman  ile  ilgili  temel  kavramları  bildiği
                               kabul edilmektedir.
                                 •  Öğrenciler, yazılı ve sözlü hukuk kurallarının özelliklerini ifade etmekte zorluk
         Tema Bazlı Öğrenci        yaşayabilirler.
         İhtiyaçları             •  Öğrenciler; yazılı, sözlü hukuk kuralları özelliklerini gruplamada desteklenme-
                                   ye ihtiyaç duyabilirler.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: "Sözlü hukuk, yazılı hukuk kuralları nelerdir?" soruları tahtaya yazılabilir, etkile-
                               şimli tahtaya yansıtılabilir.
                               İF2: Derste yapılacak etkinliklerin akışı yazılı olarak öğrencilere verilip öğrencilerin
         İçerik
                               yapacakları çalışmanın aşamalarını somutlaştırmaları sağlanabilir.
                               İF3: Öğrencinin ilgileri ve öğrenme stilleri doğrultusunda öğretmen rehberliğinde
                               kitaplar videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir.
                               SF1: Öğrencilere yöneltilen sorulara gelen cevaplara bakılarak konunun özetleme-
                               si yapılabilir.

                               SF2: Öğrencilerin farklı yetenek seviyeleri göz önüne alınarak esnek gruplar oluştu-
                               rulabilir. Gruplar oluşturulurken heterojen gruplar oluşturulmasına dikkat edilebilir.
                               Grupta hazır bulunuşluk düzeyi yüksek olan öğrenciye grup başkanlığı görevi veri-
                               lerek gruba öncülük yapması sağlanabilir.
                               Grup içindeki öğrencilere güçlü yanlarını ortaya çıkaracak şekilde grup içi sorum-
         Süreç                 luluklar verilebilir.
                               SF3:  Kartlara  yazılacak  hukuk  kuralının  özelliğini  anlaşılır,  kısa,  okunaklı  şekilde
                               yazmaları istenebilir. Öğrencilerin öğretmen tarafından oluşturulmuş çalışmayı ko-
                               laylıkla oluşturabilmeleri için örnek kartlar öğrencilere gösterilebilir.

                               SF4: Değerlendirmede kullanılan derecelendirme ölçeğine görüş bildirmede des-
                               teğe ihtiyaç duyan öğrencilerden bu dönütler sözel olarak alınabilir.

                               SF5: Öğrencilerin 1. aşamadaki öğrenci performanslarına göre gruplar oluşturu-
                               labilir.






    48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53