Page 52 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 52

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen, kartların arkasına çift taraflı bant yapıştırır ve kartları karıştırır.  Öğ-
                               retmen sınıfı iki gruba ayırır (FÖOD2). Gruplara oyun alanları oluşturulur. Her bir
                               gruptan ismini söylediği öğrenciye topu atar. Topu yakalayan öğrenci, öğretmenin
                               masasındaki kartlardan birini seçer ve öğretmen karta grubun adını yazar. Öğrenci
                               kartla grubuna döner, kartta yazan hukuk kuralının yazılı mı, sözlü mü olduğuna
                               aralarında karar verirler, daha sonra da tahtada yazılı ya da sözlü hukuk kuralları
                               başlığının altındaki uygun gördükleri yere yapıştırmaları istenir.
                               Kartlar bitene kadar oyun devam ettirilir. Oyun bitiminde grupların kartları doğru
                               yerleştirip yerleştirmediğine bakılır. Öğretmen oyun değerlendirme formuna pu-
                               anlamaları yazarak değerlendirme yapar. Grubun doğru yerleştirdiği her kart için
                               ilgili gruba 1 puan verilir.   En çok puanı toplayan grup ödüllendirilir. Yanlış yerleşti-
                               rilen kartlar doğru yerlerine yerleştirilerek çalışma tamamlanmış olur.
                                 •  Öğrencilerin 1. aşamada yapmış oldukları çalışmada, grup performansları de-
                                   recelendirme ölçeği ile değerlendirilir.
         Değerlendirme
                                 •  Öğretmen, öğrencilerin oynamış olduğu oyunu değerlendirme formuna puan-
                                   layarak değerlendirir.

                                 •  İçeriği parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
                                 •  Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli öğrenme
                                   araçları kullanın.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunun.

                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunun.

                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.).

                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, gör-
         Kullanılan Evrensel       sel vb.).
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
                                   teşvik edin.
                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
                                   vb.).
                                 •  Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere yapı-
                                   landırılmış rehberlik sunun.

                                 •  Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
                                 •  Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
                                   birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.










    52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57