Page 56 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 56

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Geldim, Gördüm, Kaldım
         Konu                  Kavimler Göçü
                                a)  Orta Çağ’da yaşanan kitlesel göçlere neden olan unsurları inceler.
         Öğrenme Hedefleri
                                b)  Orta Çağ’da yaşanan kitlesel göçlerin etkilediği unsurları inceler.

         Materyaller           Üçer adet X ve O çıkartmaları, kaynaklar, kâğıt, kalem
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte üç kare, doğrudan anlatım ve akran öğretiminden yararlanılmıştır.

                               Üç Kare: Bu teknikle öğrencilerin derse aktif katılımı sağlanır, iş birliği ve rekabeti
                               dengelemeyi öğrenmelerine fırsat verilir, öğrenme eğlenceli hâle getirilir ve öğren-
                               cilere hızlı geri bildirim sağlanır.

         Etkinlik Açıklaması   Doğrudan Anlatım: Bu teknikle konular öğrencilerin bilgiye net, anlaşılır, kapsayıcı
                               şekilde ve hızlıca ulaşmaları sağlanır.
                               Akran Öğretimi: Bu teknik kullanılarak öğrencilerin öğrenme süreçlerine daha ak-
                               tif katılmaları sağlanır, bilgi paylaşımı ve yardımcı olma hissi öğrencilere kendini
                               değerli hissettirir, iletişim, empati, iş birliği, liderlik gibi sosyal beceriler kazanırlar,
                               böylelikle; sosyal, akademik ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunulur.
                               Öğretmen  herhangi  bir  açıklama  yapmadan  son  görsel  Kavimler  Göç’ünü
                               betimleyecek  şekilde  daha  önceden  hazırladığı  farklı  tarih  ve  toplumlara  ait
                               göç  fotoğrafları  ve/veya  resimleri  akıllı  tahtada  gösterir  (İF1).  Son  görsel  olan
                               Kavimler  Göçü’nde  durarak  "Sizce  bu  insanlar  ne  yapıyorlar?  Onların  göç  etme
                               sebepleri neler olabilir?" sorularını sorar ve cevapları tahtaya yazar. Paylaşımlar
                               tamamlandığında  öğrencilerin  verdiği  cevaplara  da  atıfta  bulunarak  “Türkler
                               tarih  boyunca  salgın  hastalıklar,  Çinlilerin  baskıları,  yeni  yerler  bulma  istekleri,
                               hayvan otlatmak için yeni alanlara ihtiyaç duymaları gibi sebeplerle tarihin farklı
                               dönemlerinde göç etmişlerdir.

                               Bugün sizlerle başlamasına Türklerin neden olduğu ve dünyada büyük etkiler yaratan
                               Kavimler Göçü konusunu işleyeceğiz.” der.

                               Ardından, Kavimler Göçü’nün ne olduğu ve hangi tarihlerde gerçekleştiği, göçün
         Uygulama Aşamaları    başlamasına neden olan temel faktörleri, göç eden ana kavimleri, bu kavimlerin
                               göç  yolları  ve  yerleştikleri  bölgeleri,  Roma  İmparatorluğu’nun  çöküşünü  ve
                               Batı  Roma’nın  yıkılmasını,  yeni  krallıkların  ve  devletlerin  kurulmasını,  Avrupa’da
                               feodalizmin  yayılmasını  ve  Orta  Çağ’ın  başlangıcını,  göçlerin  Avrupa’nın  kültürel
                               yapısına  etkilerini,  ekonomik  sistemlerdeki  değişiklikleri,  yeni  askerî  stratejileri  ve
                               teknolojileri,  Roma ordusunun zayıflaması ve barbar kavimlerin askerî üstünlüğü,
                               Kavimler  Göçü’nün  modern  Avrupa  devletlerinin  oluşumuna  katkıları,  bugünkü
                               Avrupa’nın etnik ve kültürel çeşitliliğinin temelleri gibi başlıklara değinir ve etkileşimli
                               tahtada Kavimler Göçü haritasını açarak doğrudan anlatım yoluyla konu anlatımını
                               yapar (İF2, SF1).










    56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61