Page 56 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 56
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Geldim, Gördüm, Kaldım
Konu Kavimler Göçü
a) Orta Çağ’da yaşanan kitlesel göçlere neden olan unsurları inceler.
Öğrenme Hedefleri
b) Orta Çağ’da yaşanan kitlesel göçlerin etkilediği unsurları inceler.
Materyaller Üçer adet X ve O çıkartmaları, kaynaklar, kâğıt, kalem
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte üç kare, doğrudan anlatım ve akran öğretiminden yararlanılmıştır.
Üç Kare: Bu teknikle öğrencilerin derse aktif katılımı sağlanır, iş birliği ve rekabeti
dengelemeyi öğrenmelerine fırsat verilir, öğrenme eğlenceli hâle getirilir ve öğren-
cilere hızlı geri bildirim sağlanır.
Etkinlik Açıklaması Doğrudan Anlatım: Bu teknikle konular öğrencilerin bilgiye net, anlaşılır, kapsayıcı
şekilde ve hızlıca ulaşmaları sağlanır.
Akran Öğretimi: Bu teknik kullanılarak öğrencilerin öğrenme süreçlerine daha ak-
tif katılmaları sağlanır, bilgi paylaşımı ve yardımcı olma hissi öğrencilere kendini
değerli hissettirir, iletişim, empati, iş birliği, liderlik gibi sosyal beceriler kazanırlar,
böylelikle; sosyal, akademik ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunulur.
Öğretmen herhangi bir açıklama yapmadan son görsel Kavimler Göç’ünü
betimleyecek şekilde daha önceden hazırladığı farklı tarih ve toplumlara ait
göç fotoğrafları ve/veya resimleri akıllı tahtada gösterir (İF1). Son görsel olan
Kavimler Göçü’nde durarak "Sizce bu insanlar ne yapıyorlar? Onların göç etme
sebepleri neler olabilir?" sorularını sorar ve cevapları tahtaya yazar. Paylaşımlar
tamamlandığında öğrencilerin verdiği cevaplara da atıfta bulunarak “Türkler
tarih boyunca salgın hastalıklar, Çinlilerin baskıları, yeni yerler bulma istekleri,
hayvan otlatmak için yeni alanlara ihtiyaç duymaları gibi sebeplerle tarihin farklı
dönemlerinde göç etmişlerdir.
Bugün sizlerle başlamasına Türklerin neden olduğu ve dünyada büyük etkiler yaratan
Kavimler Göçü konusunu işleyeceğiz.” der.
Ardından, Kavimler Göçü’nün ne olduğu ve hangi tarihlerde gerçekleştiği, göçün
Uygulama Aşamaları başlamasına neden olan temel faktörleri, göç eden ana kavimleri, bu kavimlerin
göç yolları ve yerleştikleri bölgeleri, Roma İmparatorluğu’nun çöküşünü ve
Batı Roma’nın yıkılmasını, yeni krallıkların ve devletlerin kurulmasını, Avrupa’da
feodalizmin yayılmasını ve Orta Çağ’ın başlangıcını, göçlerin Avrupa’nın kültürel
yapısına etkilerini, ekonomik sistemlerdeki değişiklikleri, yeni askerî stratejileri ve
teknolojileri, Roma ordusunun zayıflaması ve barbar kavimlerin askerî üstünlüğü,
Kavimler Göçü’nün modern Avrupa devletlerinin oluşumuna katkıları, bugünkü
Avrupa’nın etnik ve kültürel çeşitliliğinin temelleri gibi başlıklara değinir ve etkileşimli
tahtada Kavimler Göçü haritasını açarak doğrudan anlatım yoluyla konu anlatımını
yapar (İF2, SF1).
56