Page 57 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 57

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               ETKİNLİĞE HAZIRLIK
                               Öğretmen üç kare tablosunu büyük bir poster veya akıllı tahtaya yansıtabilecek
                               şekilde ayrıca her gruba vermek için A4 boyutunda hazırlar.
                               Öğrencilerin  etkinlikleri  tamamlayabilmeleri  için  gerekli  olan  dilsiz  haritalar
                               hazırlar.
                               3 adet X ve 3 adet O çıkartması hazırlar.

                               Örnek Üç Kare Tablosu
                                Dilsiz harita üzerinden göç   Kavimler Göçü'nün neden-  Kavimler Göçü’nün sonuç-
                                yollarını oklarla gösterin.  lerinden 5 tanesini yazın.  larından 5 tanesini yazın.
                                Kavimler Göçü öncesi    Kavimler Göçü ‘nün 5    O dönemde göçü yaşamış
                                Avrupa dilsiz haritasında   sonucunu içeren infografik   bir kişinin günlük hayatını
                                nokta koyduğum yerlerdeki   hazırlayın.         anlatan 20 cümlelik hikâye
                                kavimleri yazın.                                yazın.
                                Türklerin Avrupa’ya taşıdığı  Kavimler Göçü sonucunda   O dönemde yaşayan bir
                                kültürel unsurlardan 5 tane   kurulmuş olan ve günümüz-  lider olsaydınız Kavimler
                                yazın.                  de hâlâ varlığını sürdüren 5  Göçü’nü engelleyecek han-
                                                        devlet yazın.           gi önerilerde bulunurdunuz
                                                                                beş tane yazınız.

                               Etkinliğe giriş
                               Öğretmen  öğrencilere  size  ilk  ders  anlattığım  Kavimler  Göçü  konusuyla  ilgili  bir
                               oyun oynayacağız der ve oyunu açıklar; sizin için 9 adet karede farklı soruların ve
                               birbirinden farklı etkinliklerin olduğu üç kare tablosu hazırladım. Oyunu bu tablo
                               üzerinden oynayacağız. Elbette bazı kurallarımız olacak size bunları madde mad-
                               de açıklayacağım; öncelikle sınıfı X ve O olarak iki gruba böleceğim. Gruplar bir
                               araya gelerek bu tabloyu inceleyecekler (FÖOD1). Bir gruba üç adet X, diğer gru-
                               ba üç adet O çıkartması vereceğim.
                               Öncelikle X grubu tahtada açtığım üç kare tablosundan ilk etkinlik karesini seçecek
                               ve X çıkartmasını o kareye yapıştıracak. Ardından O grubu da etkinlik seçecek ve
                               O kartını yapıştıracak. İki grup da bu etkinliği yapması için 2 veya 3 arkadaşını se-
                               çecek ve aynı anda etkinliğe başlayacak. Seçilen karedeki görevi bitiren grubun o
                               etkinliği yapan üyeleri benim yanıma gelecek. 2 dakika ben etkinliği değerlendire-
                               ceğim. Değerlendirmem bitse dahi 2 dakikanın dolmasını bekleyeceğim.

                               “Görev tamam” dersem o grup kendi grubuna ait harfi seçtikleri kareye yerleştire-
                               bilecek. Ardından grubuna dönecek ve yeni kareyi seçecekler. Yeni karedeki görevi
                               etkinlikte görev almamış diğer grup üyelerinden 2 veya 3 kişi yapacak ve bu, her
                               seferinde böyle devam edecek.
                               “Göreve devam” dersem yaptığınız çalışmayla ilgili düzeltilmesi gereken hususlar
                               vardır  ve  bunların  ne  olduğunu  size  söyleyeceğim.  Siz  de  grubunuza  gidecek  ve
                               grup üyelerinizden destek alarak düzeltip yeniden getireceksiniz ilk değerlendir-
                               meden  sonraki  her  değerlendirme  süresi  1  dakika  olacak.  Görev  tamam  diyene
                               kadar bu süreç devam edecek. Görevi tamamladığınızda harfinizi seçtiğiniz kare-
                               ye yerleştirebileceksiniz ve tekrar kare seçip daha önce görev yapmamış 2 veya 3
                               arkadaşınızla görevi devam ettireceksiniz. Süreç bir grup kazanana kadar bu ku-
                               rallarla devam edecek.



                                                                                                         57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62