Page 57 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 57
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİĞE HAZIRLIK
Öğretmen üç kare tablosunu büyük bir poster veya akıllı tahtaya yansıtabilecek
şekilde ayrıca her gruba vermek için A4 boyutunda hazırlar.
Öğrencilerin etkinlikleri tamamlayabilmeleri için gerekli olan dilsiz haritalar
hazırlar.
3 adet X ve 3 adet O çıkartması hazırlar.
Örnek Üç Kare Tablosu
Dilsiz harita üzerinden göç Kavimler Göçü'nün neden- Kavimler Göçü’nün sonuç-
yollarını oklarla gösterin. lerinden 5 tanesini yazın. larından 5 tanesini yazın.
Kavimler Göçü öncesi Kavimler Göçü ‘nün 5 O dönemde göçü yaşamış
Avrupa dilsiz haritasında sonucunu içeren infografik bir kişinin günlük hayatını
nokta koyduğum yerlerdeki hazırlayın. anlatan 20 cümlelik hikâye
kavimleri yazın. yazın.
Türklerin Avrupa’ya taşıdığı Kavimler Göçü sonucunda O dönemde yaşayan bir
kültürel unsurlardan 5 tane kurulmuş olan ve günümüz- lider olsaydınız Kavimler
yazın. de hâlâ varlığını sürdüren 5 Göçü’nü engelleyecek han-
devlet yazın. gi önerilerde bulunurdunuz
beş tane yazınız.
Etkinliğe giriş
Öğretmen öğrencilere size ilk ders anlattığım Kavimler Göçü konusuyla ilgili bir
oyun oynayacağız der ve oyunu açıklar; sizin için 9 adet karede farklı soruların ve
birbirinden farklı etkinliklerin olduğu üç kare tablosu hazırladım. Oyunu bu tablo
üzerinden oynayacağız. Elbette bazı kurallarımız olacak size bunları madde mad-
de açıklayacağım; öncelikle sınıfı X ve O olarak iki gruba böleceğim. Gruplar bir
araya gelerek bu tabloyu inceleyecekler (FÖOD1). Bir gruba üç adet X, diğer gru-
ba üç adet O çıkartması vereceğim.
Öncelikle X grubu tahtada açtığım üç kare tablosundan ilk etkinlik karesini seçecek
ve X çıkartmasını o kareye yapıştıracak. Ardından O grubu da etkinlik seçecek ve
O kartını yapıştıracak. İki grup da bu etkinliği yapması için 2 veya 3 arkadaşını se-
çecek ve aynı anda etkinliğe başlayacak. Seçilen karedeki görevi bitiren grubun o
etkinliği yapan üyeleri benim yanıma gelecek. 2 dakika ben etkinliği değerlendire-
ceğim. Değerlendirmem bitse dahi 2 dakikanın dolmasını bekleyeceğim.
“Görev tamam” dersem o grup kendi grubuna ait harfi seçtikleri kareye yerleştire-
bilecek. Ardından grubuna dönecek ve yeni kareyi seçecekler. Yeni karedeki görevi
etkinlikte görev almamış diğer grup üyelerinden 2 veya 3 kişi yapacak ve bu, her
seferinde böyle devam edecek.
“Göreve devam” dersem yaptığınız çalışmayla ilgili düzeltilmesi gereken hususlar
vardır ve bunların ne olduğunu size söyleyeceğim. Siz de grubunuza gidecek ve
grup üyelerinizden destek alarak düzeltip yeniden getireceksiniz ilk değerlendir-
meden sonraki her değerlendirme süresi 1 dakika olacak. Görev tamam diyene
kadar bu süreç devam edecek. Görevi tamamladığınızda harfinizi seçtiğiniz kare-
ye yerleştirebileceksiniz ve tekrar kare seçip daha önce görev yapmamış 2 veya 3
arkadaşınızla görevi devam ettireceksiniz. Süreç bir grup kazanana kadar bu ku-
rallarla devam edecek.
57