Page 62 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 62
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Soru kartları ile cevap kartlarını eşleştireceksiniz." der. Öğretmen masasının üzeri-
ne soru kartlarını yerleştirir. Gruptan bir öğrenci soru kartını çekip grubuna döner.
Kaynaklardan sorunun cevabını araştırırlar. Sorunun cevabına karar verdiklerinde
öğretmene danışırlar, cevabını panoda doğru bulmuşlarsa soru kartını panodaki
cevap kartının karşısına yerleştirirler. Bütün soru ve cevap kartlarını eşleştirene ka-
dar etkinliğe devam edilir. Etkinlik bittiğinde öğretmen öğrencilerin tahtada oluş-
turmuş oldukları soru- cevapları okur (ÜF1).
3. Aşama: Öğretmen Sasaniler, Köktürkler, Uygurlar, Çin, Doğu Roma İmparator-
luğu, Hz. Muhammed Dönemi, Dört Halife Dönemi, Emeviler ve Abbasilerin siyasi
yapısını ve bu devletlerin ordularının özelliklerini grup çalışmasıyla tablo hâlinde
oluşturacağız diyerek bu aşamaya girer. Öğrencilere etkinliğin uygulama aşa-
maları anlatılır. Etkinlikte kullanacağı materyaller tanıtılır. Öğrencilerden üç grup
oluşturulur (SF2). Her bir grup için bir istasyon şefi belirlenir ve öğrencilere grup
içi görev dağılımları yapılır (SF3). Grupların çalışma alanları oluşturulur (FÖOD2).
Öğrencilerin çalışma alanlarına kitap, dergi, video vb. kaynaklar ve ihtiyaç duya-
bilecekleri materyaller, oluşturacakları tablonun şablonu verilir (İF5). Tablo şab-
lonu oluştururken kullanacakları materyaller verilir (FÖOD3). Diğer gruba Sasa-
niler, Köktürkler, Uygurlar siyasi yapısını ve bu devletlerin ordu özelliklerini verilen
kaynaklardan belirleyip tablo oluşturma görevi verilir. Gruplardan diğerine Çin,
Doğu Roma İmparatorluğu, Hz. Muhammed’in hayatı ve İslamiyet’in doğuşu siya-
si yapısını ve bu devletlerin ordu özelliklerini verilen kaynaklardan belirleyip tablo
oluşturma görevi verilir. Bir gruba da Emeviler ve Abbasilerin siyasi yapısını ve bu
devletlerin ordu özelliklerini verilen kaynaklardan belirleyip tablo oluşturma görevi
verilir. Gruplara süre verilir, süre bitiminde gruplar yer değiştirir. Yer değişimi yapan
grup devraldığı grubun çalışmasını devam ettirir. Etkinlik tamamlanana kadar bu
çalışma devam ettirilir. Gruplara çalışma bitiminde oluşturdukları tabloların sunu-
munu yaptırılır (ÜF2).
Öğretmenin hazırlamış olduğu derecelendirme ölçeği üzerinde öğrencilerden grup
performanslarını değerlendirmeleri istenir. Her öğrenci kendi grubunun perfor-
mansını puanlayıp kâğıdını öğretmene teslim eder (SF4).
Ölçütler 1 2 3
Ürünün Adı: Puan Puan Puan
Adaletli görev paylaşımı
Grup içi iletişim
Anahtar kelimelerin kullanım sayısı
Özgünlük
Örnek derecelendirme ölçeği öğretmen değerlendirmesinde de kullanılabilir.
Öğrencilerin soru cevap kartlarını eşleştirmeleri değerlendirilir. Öğrencilerin oluş-
Değerlendirme turduğu tablolarda ulaştıkları bilgiler değerlendirilir. Öğrencilerin etkinlik sonrası
yaptıkları sunum değerlendirilir (ÜF3).
62