Page 62 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 62

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Soru kartları ile cevap kartlarını eşleştireceksiniz." der. Öğretmen masasının üzeri-
                               ne soru kartlarını yerleştirir. Gruptan bir öğrenci soru kartını çekip grubuna döner.
                               Kaynaklardan sorunun cevabını araştırırlar. Sorunun cevabına karar verdiklerinde
                               öğretmene danışırlar, cevabını panoda doğru bulmuşlarsa soru kartını panodaki
                               cevap kartının karşısına yerleştirirler. Bütün soru ve cevap kartlarını eşleştirene ka-
                               dar etkinliğe devam edilir. Etkinlik bittiğinde öğretmen öğrencilerin tahtada oluş-
                               turmuş oldukları soru- cevapları okur (ÜF1).
                               3. Aşama: Öğretmen Sasaniler, Köktürkler, Uygurlar, Çin, Doğu Roma İmparator-
                               luğu, Hz. Muhammed Dönemi, Dört Halife Dönemi, Emeviler ve Abbasilerin siyasi
                               yapısını ve bu devletlerin ordularının özelliklerini grup çalışmasıyla tablo hâlinde
                               oluşturacağız  diyerek  bu  aşamaya  girer.  Öğrencilere  etkinliğin  uygulama  aşa-
                               maları anlatılır. Etkinlikte kullanacağı materyaller tanıtılır. Öğrencilerden üç grup
                               oluşturulur (SF2). Her bir grup için bir istasyon şefi belirlenir ve öğrencilere grup
                               içi görev dağılımları yapılır (SF3). Grupların çalışma alanları oluşturulur (FÖOD2).
                               Öğrencilerin çalışma alanlarına kitap, dergi, video vb. kaynaklar ve ihtiyaç duya-
                               bilecekleri materyaller, oluşturacakları tablonun şablonu verilir (İF5). Tablo şab-
                               lonu oluştururken kullanacakları materyaller verilir (FÖOD3). Diğer gruba Sasa-
                               niler, Köktürkler, Uygurlar siyasi yapısını ve bu devletlerin ordu özelliklerini verilen
                               kaynaklardan  belirleyip  tablo  oluşturma  görevi  verilir.  Gruplardan  diğerine  Çin,
                               Doğu Roma İmparatorluğu, Hz. Muhammed’in hayatı ve İslamiyet’in doğuşu siya-
                               si yapısını ve bu devletlerin ordu özelliklerini verilen kaynaklardan belirleyip tablo
                               oluşturma görevi verilir. Bir gruba da Emeviler ve Abbasilerin siyasi yapısını ve bu
                               devletlerin ordu özelliklerini verilen kaynaklardan belirleyip tablo oluşturma görevi
                               verilir. Gruplara süre verilir, süre bitiminde gruplar yer değiştirir. Yer değişimi yapan
                               grup devraldığı grubun çalışmasını devam ettirir. Etkinlik tamamlanana kadar bu
                               çalışma devam ettirilir. Gruplara çalışma bitiminde oluşturdukları tabloların sunu-
                               munu yaptırılır (ÜF2).
                               Öğretmenin hazırlamış olduğu derecelendirme ölçeği üzerinde öğrencilerden grup
                               performanslarını  değerlendirmeleri  istenir.  Her  öğrenci  kendi  grubunun  perfor-
                               mansını puanlayıp kâğıdını öğretmene teslim eder (SF4).
                                Ölçütler                           1           2           3
                                Ürünün Adı:                       Puan       Puan         Puan
                                Adaletli görev paylaşımı
                                Grup içi iletişim
                                Anahtar kelimelerin kullanım sayısı
                                Özgünlük

                               Örnek derecelendirme ölçeği öğretmen değerlendirmesinde de kullanılabilir.

                               Öğrencilerin soru cevap kartlarını eşleştirmeleri değerlendirilir. Öğrencilerin oluş-
         Değerlendirme         turduğu tablolarda ulaştıkları bilgiler değerlendirilir. Öğrencilerin etkinlik sonrası
                               yaptıkları sunum değerlendirilir (ÜF3).











    62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67