Page 59 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 59
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 8
TEMA: ORTA ÇAĞ MEDENİYETLERİ
Etkinliğe TAR.9.3.2. Orta Çağ’daki başlıca devletlerin siyasi ve askerî gelişmelerini karşılaş-
Dönüştürülecek tırabilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Orta Çağ’daki başlıca devletlerin yönetim ve ordu yapılarının özelliklerini belir-
Bilgi Birimleri ler.
• Orta Asya’da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasi, ekonomik ve kültürel
özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur.
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller • Öğrencilerin; göç kavramı ve türleri, Eski Çağ’daki ekonomik faaliyetler, Eski
Çağ’ın önemli yerleşim merkezleri, Hz. Muhammed’in hayatı ve İslamiyet’in do-
ğuşu ile ilgili temel bilgilere sahip olduğu kabul edilmektedir.
• Öğrenci monarşi, demokrasi, teokrasi kavramlarını kavramakta güçlük yaşa-
yabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları • Öğrenci Sasaniler, Köktürkler, Uygurlar, Çin, Doğu Roma İmparatorluğu, Hz.
Muhammed’in hayatı, İslamiyet’in doğuşu, Emeviler ve Abbasilerin siyasi yapı-
sını ve bu devletlerin ordu özelliklerini ilişkilendirebilmekte zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen öğrencilere demokrasi, monarşi, teokrasi kavramlarına örnekler
vererek bu kavramları somutlaştırabilir.
İF2: Soru-cevap kısmında kullanılacak kartların üzerinde yazan sorular ve bilgiler
büyük boyutta yazılabilir.
İF3: Öğretmen soru-cevap etkinliği aşamalarını yazılı olarak öğrencilere verebilir.
İF4: Öğretmen soru-cevap kısmında tahtaya erişimde zorlanan ya da tahtayı
İçerik görmekte güçlük çeken öğrencilerin çalışma masalarına tahtadaki soru
kartlarından dağıtılabilir.
İF5: İstasyon merkezlerinde yararlanacakları kaynaklar öğrencilerin öğrenme
stillerine (görsel, işitsel, kinestetik vb.) göre oluşturulabilir. Öğretmen tahtaya tablo
şablonu çizerek öğrencilere tablo şablonunda nereye ne tür bilgiler yazacaklarını
bir örnek üzerinde anlatabilir.
SF1: Gruplar, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine göre heterojen şekilde oluş-
turulabilir.
SF2: Soru-cevap kısmında öğrencilerin ortaya koydukları performansa göre, istas-
Süreç yon çalışmasının öğrenci grupları oluşturulabilir.
SF3: Öğrencilere grup içinde görev verilirken öğrencilerin hazır bulunuşluklarına
göre görev dağılımı yapılabilir.
SF4: Değerlendirmede kullanılan rubrikte görüş bildirirken gereksinim duyan öğ-
rencilerden dönütler sözlü olarak alınabilir.
59