Page 59 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 59

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 8


        TEMA: ORTA ÇAĞ MEDENİYETLERİ
         Etkinliğe             TAR.9.3.2. Orta Çağ’daki başlıca devletlerin siyasi ve askerî gelişmelerini karşılaş-
         Dönüştürülecek        tırabilme
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    a) Orta Çağ’daki başlıca devletlerin yönetim ve ordu yapılarının özelliklerini belir-
         Bilgi Birimleri       ler.

                                 •  Orta Asya’da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasi, ekonomik ve kültürel
                                   özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller          •  Öğrencilerin; göç kavramı ve türleri, Eski Çağ’daki ekonomik faaliyetler, Eski
                                   Çağ’ın önemli yerleşim merkezleri, Hz. Muhammed’in hayatı ve İslamiyet’in do-
                                   ğuşu ile ilgili temel bilgilere sahip olduğu kabul edilmektedir.
                                 •  Öğrenci monarşi, demokrasi, teokrasi kavramlarını kavramakta güçlük yaşa-
                                   yabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları             •  Öğrenci Sasaniler, Köktürkler, Uygurlar, Çin, Doğu Roma İmparatorluğu, Hz.
                                   Muhammed’in hayatı, İslamiyet’in doğuşu, Emeviler ve Abbasilerin siyasi yapı-
                                   sını ve bu devletlerin ordu özelliklerini ilişkilendirebilmekte zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1:  Öğretmen  öğrencilere  demokrasi,  monarşi,  teokrasi  kavramlarına  örnekler
                               vererek bu kavramları somutlaştırabilir.

                               İF2: Soru-cevap kısmında kullanılacak kartların üzerinde yazan sorular ve bilgiler
                               büyük boyutta  yazılabilir.

                               İF3: Öğretmen soru-cevap etkinliği aşamalarını yazılı olarak öğrencilere verebilir.
                               İF4:  Öğretmen  soru-cevap  kısmında  tahtaya  erişimde  zorlanan  ya  da  tahtayı
         İçerik                görmekte  güçlük  çeken  öğrencilerin  çalışma  masalarına  tahtadaki  soru
                               kartlarından dağıtılabilir.
                               İF5:  İstasyon  merkezlerinde  yararlanacakları  kaynaklar  öğrencilerin  öğrenme
                               stillerine (görsel, işitsel, kinestetik vb.) göre oluşturulabilir. Öğretmen tahtaya tablo
                               şablonu çizerek öğrencilere tablo şablonunda nereye ne tür bilgiler yazacaklarını
                               bir örnek üzerinde anlatabilir.



                               SF1: Gruplar,  öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine göre heterojen şekilde oluş-
                               turulabilir.
                               SF2: Soru-cevap kısmında öğrencilerin ortaya koydukları performansa göre, istas-
         Süreç                 yon çalışmasının öğrenci grupları oluşturulabilir.
                               SF3: Öğrencilere grup içinde görev verilirken öğrencilerin hazır bulunuşluklarına
                               göre görev dağılımı yapılabilir.
                               SF4: Değerlendirmede kullanılan rubrikte görüş bildirirken gereksinim duyan öğ-
                               rencilerden dönütler sözlü olarak alınabilir.




                                                                                                         59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64