Page 58 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 58

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Oyunu kazanma şartı her grubun kendi harfini yatay-dikey veya çapraz olarak XXX
                               veya OOO olarak tamamlamasıdır. Bunu başarmaya çalışırken diğer grubun ya-
                               tay-dikey-çapraz tamamlama yapmasına da engel olacak şekilde kareleri seçme-
                               ye çalışmalısınız, diyerek oyunu başlatır. Oyunun sonunda kazanan grup alkışlana-
                               rak etkinlik tamamlanır (SF2).

                               Öğrenciler heterojen olarak 3 gruba ayrılır 1. grup Kavimler Göçü ile Balkan Göçü,
                               2. grup Kavimler Göçü ile 1923 Nüfus Mübadelesi, 3. Grup Kavimler Göçü ile Suri-
                               ye’de iç savaş sonrası yaşanan göçü kaynakları tarayarak göç ediş sebepleri, göç
                               yolları, göç ediş biçimleri, göç ettikleri ülkelerde yaşadıkları olumlu ve olumsuz du-
         Değerlendirme         rumları göç alan bölgelerdeki ekonomik, siyasi, sosyal kültürel değişimleri analiz
                               etmeleri istenir.
                               Her grup, kendi analiz ettiği göç olayı ile Kavimler Göçü’nün benzerlikleri ve fark-
                               lılıkları açısından değerlendirme yaparak venn diyagramı oluşturur ve sınıf pano-
                               sunda sergiler (ÜF1).

                                 •  İçeriği küçük parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
         Kullanılan Evrensel     •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
         Tasarım Ögeleri           teşvik edin.
                                 •  Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme
                                   fırsatları sunun.
                                 •  Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.










































    58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63