Page 58 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 58
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Oyunu kazanma şartı her grubun kendi harfini yatay-dikey veya çapraz olarak XXX
veya OOO olarak tamamlamasıdır. Bunu başarmaya çalışırken diğer grubun ya-
tay-dikey-çapraz tamamlama yapmasına da engel olacak şekilde kareleri seçme-
ye çalışmalısınız, diyerek oyunu başlatır. Oyunun sonunda kazanan grup alkışlana-
rak etkinlik tamamlanır (SF2).
Öğrenciler heterojen olarak 3 gruba ayrılır 1. grup Kavimler Göçü ile Balkan Göçü,
2. grup Kavimler Göçü ile 1923 Nüfus Mübadelesi, 3. Grup Kavimler Göçü ile Suri-
ye’de iç savaş sonrası yaşanan göçü kaynakları tarayarak göç ediş sebepleri, göç
yolları, göç ediş biçimleri, göç ettikleri ülkelerde yaşadıkları olumlu ve olumsuz du-
Değerlendirme rumları göç alan bölgelerdeki ekonomik, siyasi, sosyal kültürel değişimleri analiz
etmeleri istenir.
Her grup, kendi analiz ettiği göç olayı ile Kavimler Göçü’nün benzerlikleri ve fark-
lılıkları açısından değerlendirme yaparak venn diyagramı oluşturur ve sınıf pano-
sunda sergiler (ÜF1).
• İçeriği küçük parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
Kullanılan Evrensel • Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
Tasarım Ögeleri teşvik edin.
• Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme
fırsatları sunun.
• Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
58