Page 54 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 54

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: Birebir çalışma ihtiyacı olan öğrenciler için; Kavimler Göçü haritası çıktı şek-
                               linde veya haritanın şekli ve Kavimler Göçü yolu iple şekil verilerek hazırlanabilir.
                               Göç sürecinde yer alan tüm kavimler tek tek bir nesne veya bir çıkartma ile sembol-
                               leştirilebilir. Bu nesne ile kavmin ismi arasında anlam, ses ve/veya görsel açılardan
                               benzerlik ilişkileri kurulabilir. Ardından nesnelerin birbirini itmesi durumu  görselleş-
                               tirilerek konu anlatımı sadeleştirilerek yapılabilir. Ayrıca hikâyeleştirme yapılarak
                               ve/veya güldürü ögeleri eklenerek anlatım yapılabilir.
                               SF2: Öğretmen, öğrencilerin üç kare oyununu basit etkinlikler vererek prova etme-
                               lerini sağlayabilir. Örneğin temel düzey Türkçe- matematik sorularından oluşturu-
                               lan 9 kare ile etkinlik hızlıca yapılabilir. (Alfabenin ilk harfi, 2+2 vb. soruların yer
                               aldığı tablo)
                               Mevcuda göre sınıf daha fazla gruplara bölünüp turnuva şeklinde oyun oynatıla-
                               bilir.
                               Gruba katılmada çekingen davranan öğrencilere küçük görevler verilebilir. Örne-
                               ğin grubun seçtiği kareye grubun harfini yapıştırma görevi gibi.
                               Öğrencilerin görevleri dijital ortamda  hazırlamalarına fırsat verilebilir.

                               Zamanı organize etmelerine yardımcı olmak için akıllı tahtada geri sayım sayacı
                               açılabilir.

                               Öğrencilerin oyun kurallarını takip edebilmeleri için yönerge verilebilir.
                               Örnek yönerge:
                               Yönerge 1 (Olumlu dönüt alındığında)
         Süreç
                                1.  Üç kare tablosundan bir kare seçin.

                                2.  Seçtiğiniz karedeki etkinliği yapmak için grup üyelerinizden 2 veya 3 kişi belir-
                                   leyin.

                                3.  Görevi tamamlayın.
                                4.  Değerlendirme için öğretmene iletin. (Değerlendirme süreniz 2 dakikadır.)

                                5.  Öğretmen görev tamam derse grup harfinizi tabloya yapıştırın.
                                6.  Grubunuza dönüp yeni kareyi grubunuzla birlikte belirleyin.
                                7.  Karedeki görevi yapmak için grup üyelerinizden görev almamış 2 veya 3 kişi
                                   belirleyin.
                                8.  Görevi tamamlayın.
                                9.  Değerlendirme için öğretmene iletin. (Değerlendirme süreniz 2 dakikadır.)

                                 10. Öğretmen görev tamam derse grup harfinizi tabloya yapıştırın.
                               Süreç bu şekilde devam ettirilir.
                               Yönerge 2 (Olumsuz dönüt alındığında)

                                1.  Üç kare tablosundan bir kare seçin.
                                2.  Seçtiğiniz karedeki etkinliği yapmak için grup üyelerinizden 2 veya 3 kişi belir-
                                   leyin.
                                3.  Görevi tamamlayın.


    54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59