Page 51 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 51

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               1. Aşama
                               Esnek Grup Çalışması: Öğrencilerin yazılı ve sözlü hukuk kurallarının özelliklerini
                               yazmaları amacıyla esnek gruplama tekniğine göre 2 grup oluşturulur (SF2).
                               Sınıf içinde gruplara çalışma alanları belirlenir (FÖOD1).

                               Gruplara çeşitli kaynaklar verilir (İF3).
                               1.  gruptan  sözlü  hukuk  kurallarının  özelliklerini  kendi  aralarında  belirleyerek
                               kartlara yazmaları istenir (SF3).
                               2.  gruptan  yazılı  hukuk  kurallarının  özelliklerini  belirleyerek  kartlara  yazmaları
                               istenir (SF3).
                               Öğrenciler bilgi kartlarını oluşturduğunda sunuma geçilir. Öğretmenin hazırlamış
                               olduğu  rubrik  üzerinde  öğrencilerden  grup  performanslarını  değerlendirmeleri
                               istenir. Her öğrenci kendi grubunun performansını puanlayıp kâğıdını öğretmene
                               teslim edecektir (SF4).
                                       Ölçütler
                                                        1 Puan        2 Puan           3 Puan
                                      Ürünün Adı
                                Adaletli görev paylaşımı
                                Grup içi iletişim
                                Özgünlük
                                Ürün çıkana kadar işini
                                devam ettirme

                               Örnek derecelendirme ölçeği öğretmen değerlendirmesinde de kullanılabilir.
                               2.Aşama

                               Grup Sunumu: Grup çalışmaları tamamlandığında grup içinden seçilen bir öğrenciye
                               yaptıkları çalışmanın sunumu yaptırılır (ÜF1).

                               3. Aşama
                               Tartışma: Öğrenci sunumu yapmaya geçer. Kartlardaki bilgileri okur. Öğretmen,
                               kartta  yazan  bilgi  doğru  değilse  bunun  düzeltmesini  öğrencilere  de  söz  hakkı
                               vererek yapar. Öğretmen “Bu karttaki bilgiyi kim düzeltmek ister?” der. Öğretmen
                               söz  hakkı  alan  öğrenciyi  ihtiyaç  duyduğunda  sözel  ipuçlarıyla  destekler.  Bilgi
                               kartında yazılması gereken doğru bilgiye ulaşılır. Sunumu yapan grup ulaşılan bu
                               bilgiyi yeni bir karta yazar. Gruplar sunumları bittiğinde sunum kartlarını öğretmen
                               masasına bırakırlar.
                               4. Aşama
                               Oyun: Oyunlaştırmaya geçilir. Öğretmen sizinle “yazılı hukuk, sözlü hukuk oyunu”
                               oynayacağız. Oyunumuzda sizlerin derste hazırlamış olduğu kartları kullanacağız.
                               Oluşturacağım iki grup birbirleriyle yarışacak. Tahtada yazılı, sözlü hukuk kuralları
                               başlığının altına bu bilgi kartlarından uygun olanı bulup yapıştıracaksınız (ÜF2).










                                                                                                         51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56