Page 46 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 46

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Gruplara  oturma  düzeni  oluşturulur  (FÖOD1).  1.  gruptaki  öğrencilerin  sınıfta
                               üzerine  konuşulan  bilgilere  göre  Tarım  Devrimi’nin  Eski  Çağ  medeniyetlerindeki
                               yerleşmeye etkilerini beyin fırtınası yaparak belirlemeleri istenir.

                               Benzer biçimde 2. gruptaki öğrencilerin de sınıfta üzerine konuşulan bilgilere göre
                               Tarım Devrimi’nin Eski Çağ medeniyetlerindeki ekonomiye etkilerini beyin fırtınası
                               yaparak belirlemeleri istenir. Her iki gruba beyin fırtınası yaparken nelere dikkat
                               etmeleri  gerektiği  tablo  hâlinde  verilir  (İF3).  Öğretmen  size  vereceğim  tabloda
                               bu  etkinlikle  ilgili  dikkat  etmeniz  gereken  ve  aynı  zamanda  etkinliğin  uygulama
                               aşamaları  yazmaktadır;  bu  aşamaları  göz  önüne  alarak  sıralı  şekilde  yapmaya
                               dikkat ediniz, der (SF3).

                                Beyin Fırtınasında Nelere Dikkat Etmeliyiz?  Dikkat Ettiklerinize “+” Koyun.
                                Tartışılacak konu başlığı soru şeklinde
                                belirlenir.
                                Soru ile ilgili herkes fikrini bir kâğıda yazar.
                                Grup başkanı herkesin kağıda yazdığı fikri
                                okutur.
                                Okunan fikirler üzerinde düşünülerek soru-
                                nun cevabı bulunur ve kâğıda yazılır.

                               Öğrencilere  çalışmada  kullanacakları  çeşitli  kaynaklar  ve  materyaller  verilir
                               (İF4,  FÖOD2).  Öğretmen,  çalışma  esnasında  gruplara  zaman  zaman  dahil
                               olarak  yapılan  çalışmayı  gözlemler  ve  gerekli  durumlarda  dönüt  verir.  Gruplar
                               çalışmalarını tamamladığında öğretmen grupların oluşturduğu şema maddelerini
                               kontrol  ederek  gereken  düzeltmeleri  yapar.  Öğretmen  grupların  çalışmadaki
                               performanslarını derecelendirme ölçeği ile değerlendirir.

                                         Ölçütler
                                                           1 Puan      2 Puan          3 Puan
                                       Ürünün Adı:
                                Adaletli görev paylaşımı
                                Grup içi iletişim
                                Özgünlük
                                Anlaşılır ifadeler kullanma

                               Örnek derecelendirme ölçeği, akran değerlendirmesinde de kullanılabilir.
                               Ardından grupların şemayı sınıf tahtası üzerinde oluşturmaları sağlanır (ÜF1). Her
                               grup sınıf içerisinde hazırlamış olduğu şemanın sunumunu gerçekleştirir (ÜF2).
                               Öğretmen, değerlendirme sürecinde öğrencilerin grup çalışmasında gösterdikleri
                               çaba, yaratıcılık, sunum becerileri ve ortaya çıkardıkları şemaları değerlendirir.
         Değerlendirme         Örnekteki gibi bir derecelendirme ölçeği hazırlanarak öğrenciler hakkında değer-
                               lendirme yapılır . Ayrıca öğrencilerin de aynı formu kullanarak grup içindeki çalış-
                               malarını kendilerinin değerlendirmeleri istenir.











    46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51