Page 46 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 46
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Gruplara oturma düzeni oluşturulur (FÖOD1). 1. gruptaki öğrencilerin sınıfta
üzerine konuşulan bilgilere göre Tarım Devrimi’nin Eski Çağ medeniyetlerindeki
yerleşmeye etkilerini beyin fırtınası yaparak belirlemeleri istenir.
Benzer biçimde 2. gruptaki öğrencilerin de sınıfta üzerine konuşulan bilgilere göre
Tarım Devrimi’nin Eski Çağ medeniyetlerindeki ekonomiye etkilerini beyin fırtınası
yaparak belirlemeleri istenir. Her iki gruba beyin fırtınası yaparken nelere dikkat
etmeleri gerektiği tablo hâlinde verilir (İF3). Öğretmen size vereceğim tabloda
bu etkinlikle ilgili dikkat etmeniz gereken ve aynı zamanda etkinliğin uygulama
aşamaları yazmaktadır; bu aşamaları göz önüne alarak sıralı şekilde yapmaya
dikkat ediniz, der (SF3).
Beyin Fırtınasında Nelere Dikkat Etmeliyiz? Dikkat Ettiklerinize “+” Koyun.
Tartışılacak konu başlığı soru şeklinde
belirlenir.
Soru ile ilgili herkes fikrini bir kâğıda yazar.
Grup başkanı herkesin kağıda yazdığı fikri
okutur.
Okunan fikirler üzerinde düşünülerek soru-
nun cevabı bulunur ve kâğıda yazılır.
Öğrencilere çalışmada kullanacakları çeşitli kaynaklar ve materyaller verilir
(İF4, FÖOD2). Öğretmen, çalışma esnasında gruplara zaman zaman dahil
olarak yapılan çalışmayı gözlemler ve gerekli durumlarda dönüt verir. Gruplar
çalışmalarını tamamladığında öğretmen grupların oluşturduğu şema maddelerini
kontrol ederek gereken düzeltmeleri yapar. Öğretmen grupların çalışmadaki
performanslarını derecelendirme ölçeği ile değerlendirir.
Ölçütler
1 Puan 2 Puan 3 Puan
Ürünün Adı:
Adaletli görev paylaşımı
Grup içi iletişim
Özgünlük
Anlaşılır ifadeler kullanma
Örnek derecelendirme ölçeği, akran değerlendirmesinde de kullanılabilir.
Ardından grupların şemayı sınıf tahtası üzerinde oluşturmaları sağlanır (ÜF1). Her
grup sınıf içerisinde hazırlamış olduğu şemanın sunumunu gerçekleştirir (ÜF2).
Öğretmen, değerlendirme sürecinde öğrencilerin grup çalışmasında gösterdikleri
çaba, yaratıcılık, sunum becerileri ve ortaya çıkardıkları şemaları değerlendirir.
Değerlendirme Örnekteki gibi bir derecelendirme ölçeği hazırlanarak öğrenciler hakkında değer-
lendirme yapılır . Ayrıca öğrencilerin de aynı formu kullanarak grup içindeki çalış-
malarını kendilerinin değerlendirmeleri istenir.
46