Page 61 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 61

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

          Etkinlik Adı          Orta Çağ'da Gücün Doğası
          Konu                  Orta Çağ’daki Başlıca Devletlerin Birbirleriyle Siyasi ve Askerî İlişkileri

                                  •  Orta Çağ’daki devletlerin siyasi yapısı ve ordu özellikleri ile ilgili sorulan soruları
          Öğrenme Hedefleri        cevaplar.
                                  •  Orta Çağ’daki devletlerin siyasi yapısını ve ordu özelliklerini tablolaştırır.

                                Soru-cevap  kartları,  bilgisayar,  tablet,  kaynak  kitaplar,  kâğıt,  kalem,  silgi,  tablo
          Materyaller
                                şablonları, pano, çift taraflı bant
          Süre                  2 ders saati
                                Bu etkinlikte doğrudan anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, istasyon tekniği kul-
                                lanılmıştır.
                                Doğrudan Anlatım Yöntemi: Öğretmen; öğrencilere Sasaniler, Köktürkler, Uygur-
                                lar, Çin, Doğu Roma İmparatorluğu, Hz. Muhammed Dönemi, Dört Halife Dönemi,
                                Emeviler ve Abbasilerin yönetim anlayışı ve ordu yapılarının özelliklerini sözel ola-
                                rak ifade eder.

          Etkinlik Açıklaması   Soru-Cevap Yöntemi: Öğrenme güçlüklerini belirlemeyi kolaylaştırır. Öğrencilerin
                                derse katılımını ve güdülenmelerini arttırır. İstasyon tekniğinde oluşturulacak grup-
                                lara öğrenci seçiminde öğretmene yol gösterici olabilir.

                                İstasyon Tekniği: Öğrencilerle etkinlik sürecine başlamadan önce gruplar oluştu-
                                rulur. Grup oluşturulurken öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri dikkate alınır. Öğ-
                                renci grupları yer değişimi yapar, yarım kalan işi tamamlamaya çalışır, etkinlik ta-
                                mamlanana kadar bu süreç devam ettirilir. Çalışma sırasında gerek duyulduğunda
                                gruplardaki kişilerde değişiklik yapılabilir.
                                1.Aşama:  Öğretmen  "Türkiye  Cumhuriyeti  Devleti’nin  yönetim  anlayışı  nedir?"
                                sorusunu  sorar.  Öğrencilerden  gelen  cevapları  dinler.  "Türkiye  Cumhuriyeti
                                Devleti’nin  yönetim  anlayışı  demokrasi  olduğu  gibi  diğer  devletlerinde  monarşi,
                                teokrasi  gibi  yönetim  anlayışları  vardır."  diyerek  derse  giriş  yapar.  Demokrasi,
                                monarşi  ve  teokrasi  kelimelerinin  tanımlarını  yapar  (İF1).  "Bu  dersimizde  sizinle
                                Orta  Çağ  devletlerinin  yönetim  anlayışları,  ordu  yapıları  ve  özelliklerinin  ne
                                olduğuna cevap arayacağız." der.

                                2.Aşama: Soru-cevap kısmına geçilir. Öğretmen soru ve cevap kartlarını ders ön-
                                cesinde oluşturur (İF2). Sınıftaki öğrencileri üç gruba ayırır (SF1). Grupların çalış-
                                ma alanları oluşturulur (FÖOD1). Öğretmen soru cevap etkinliğinin aşamalarını
          Uygulama Aşamaları    tahtaya yazar (İF3).


                                                             Kaynaklardan                 Soru kartını
                                 Soru kartlarının
                                                             araştırma yap.               panodaki cevap
                                 arasından soru
                                                             Panodaki cevap               kartının karşısı-
                                 kartını çek.
                                                             kartını bul.                 na yerleştir.
                                Öğretmen öğrencilere “Şimdi sizlerle soru-cevap etkinliği yapacağız. Bu etkinlik-
                                te Sasaniler, Köktürkler, Uygurlar, Çin, Doğu Roma İmparatorluğu, İslam Devleti,
                                Emeviler ve Abbasilerin yönetim anlayışı ve ordu yapılarının özellikleriyle ilgili soru
                                ve cevap kartlarımız var etkinliğimizde bu kartları kullanacağız (İF4).



                                                                                                         61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66