Page 61 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 61
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Orta Çağ'da Gücün Doğası
Konu Orta Çağ’daki Başlıca Devletlerin Birbirleriyle Siyasi ve Askerî İlişkileri
• Orta Çağ’daki devletlerin siyasi yapısı ve ordu özellikleri ile ilgili sorulan soruları
Öğrenme Hedefleri cevaplar.
• Orta Çağ’daki devletlerin siyasi yapısını ve ordu özelliklerini tablolaştırır.
Soru-cevap kartları, bilgisayar, tablet, kaynak kitaplar, kâğıt, kalem, silgi, tablo
Materyaller
şablonları, pano, çift taraflı bant
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte doğrudan anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, istasyon tekniği kul-
lanılmıştır.
Doğrudan Anlatım Yöntemi: Öğretmen; öğrencilere Sasaniler, Köktürkler, Uygur-
lar, Çin, Doğu Roma İmparatorluğu, Hz. Muhammed Dönemi, Dört Halife Dönemi,
Emeviler ve Abbasilerin yönetim anlayışı ve ordu yapılarının özelliklerini sözel ola-
rak ifade eder.
Etkinlik Açıklaması Soru-Cevap Yöntemi: Öğrenme güçlüklerini belirlemeyi kolaylaştırır. Öğrencilerin
derse katılımını ve güdülenmelerini arttırır. İstasyon tekniğinde oluşturulacak grup-
lara öğrenci seçiminde öğretmene yol gösterici olabilir.
İstasyon Tekniği: Öğrencilerle etkinlik sürecine başlamadan önce gruplar oluştu-
rulur. Grup oluşturulurken öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri dikkate alınır. Öğ-
renci grupları yer değişimi yapar, yarım kalan işi tamamlamaya çalışır, etkinlik ta-
mamlanana kadar bu süreç devam ettirilir. Çalışma sırasında gerek duyulduğunda
gruplardaki kişilerde değişiklik yapılabilir.
1.Aşama: Öğretmen "Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin yönetim anlayışı nedir?"
sorusunu sorar. Öğrencilerden gelen cevapları dinler. "Türkiye Cumhuriyeti
Devleti’nin yönetim anlayışı demokrasi olduğu gibi diğer devletlerinde monarşi,
teokrasi gibi yönetim anlayışları vardır." diyerek derse giriş yapar. Demokrasi,
monarşi ve teokrasi kelimelerinin tanımlarını yapar (İF1). "Bu dersimizde sizinle
Orta Çağ devletlerinin yönetim anlayışları, ordu yapıları ve özelliklerinin ne
olduğuna cevap arayacağız." der.
2.Aşama: Soru-cevap kısmına geçilir. Öğretmen soru ve cevap kartlarını ders ön-
cesinde oluşturur (İF2). Sınıftaki öğrencileri üç gruba ayırır (SF1). Grupların çalış-
ma alanları oluşturulur (FÖOD1). Öğretmen soru cevap etkinliğinin aşamalarını
Uygulama Aşamaları tahtaya yazar (İF3).
Kaynaklardan Soru kartını
Soru kartlarının
araştırma yap. panodaki cevap
arasından soru
Panodaki cevap kartının karşısı-
kartını çek.
kartını bul. na yerleştir.
Öğretmen öğrencilere “Şimdi sizlerle soru-cevap etkinliği yapacağız. Bu etkinlik-
te Sasaniler, Köktürkler, Uygurlar, Çin, Doğu Roma İmparatorluğu, İslam Devleti,
Emeviler ve Abbasilerin yönetim anlayışı ve ordu yapılarının özellikleriyle ilgili soru
ve cevap kartlarımız var etkinliğimizde bu kartları kullanacağız (İF4).
61