Page 65 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 65
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Yolların Hikâyesi
Orta Çağ’daki Ticaret Yollarının Devlet ve Toplumlar Üzerindeki Siyasi, Ekonomik
Konu
ve Toplumsal Etkileri
• Orta Çağ’daki ticaret yollarının üzerinde yer alan devlet ve toplumlara; ekono-
mik, siyasi, kültürel etkilerini belirler.
Öğrenme Hedefleri
• Orta Çağ’daki ticaret yollarının devlet ve toplumlar üzerindeki siyasi, ekonomik
ve toplumsal etkilerini ortaya koyan bir zihin haritası oluşturur.
Materyaller Bilgisayar, tablet, yönerge kartları, soru kartları, kaynak kitaplar, kâğıt, kalem.
Süre 1 ders saati
Bu etkinlikte okuma çemberi ve grafik düzenleyiciden yararlanılmıştır.
Okuma Çemberi: Okuma çemberlerinde, öğrencilerin birbirlerinin okumalarını
dinleyerek sorular sormalarına ve birbirlerinin düşüncelerini değerlendirmelerine
Etkinlik Açıklaması fırsat verilir. Öğrencilere birbirleri ile tartışarak düşünceyi geliştirme fırsatı tanın-
maktadır.
Grafik Düzenleyici: Tablo oluşturma ile öğrencilerin konuyla ilgili topladıkları bilgi-
leri, organize etmelerine, bilgiyi kolayca hatırlamalarına yardımcı olunur.
Öğretmen derse “Günümüzde ülkeler arasında yapılan ticaret hava, kara, deniz
yolu ile yapılmaktadır. Orta Çağ’da o dönemin imkânlarına göre bu ticaret yolları
İpek Yolu, Baharat Yolu ve Kral Yolu üzerinde yapılmıştır. Dersimizde de Orta
Çağ’daki ticaret yollarının üzerinde yer alan devlet ve toplumlara ekonomik,
siyasi, kültürel etkisini öğreneceğiz. Sizlere bu konularla ilgili metinler vereceğim,
okuma çemberlerinde Orta Çağ’daki ticaret yolarının üzerinde yer alan devlet ve
toplumlara ekonomik, siyasi, kültürel etkilerinin neler olduğunu belirleyeceğiz.”
diyerek derse giriş yapar.
Öğretmen sınıfı üç gruba ayırır (SF1). Gruplara konu dağılımı yapar:
1. Grup: Ipek Yolu
2. Grup:Baharat Yolu
3. Grup:Kral Yolu
Uygulama Aşamaları
Gruplara çalışma konularına göre “Grup Kral”, “Grup İpek”, “Grup Baharat” isimleri
verilir. Gruplara çalışma alanları oluşturulur (FÖOD1). Gruptaki öğrencilerin
kullanacağı malzemeler verilir. Gruplara araştırma konularına göre okuma
metinleri verilir (İF1). Öğretmen gruplara yönerge kartları verir (İF2).
2.Metinle ilgili 3.Sorunun
1.Metinleri bireysel sorulara grupla cevaplarını
olarak okuyun. tartışarak cevap cevap kartına
bulun. yazın.
Öğretmen grupları ara ara gezerek yapılan çalışma hakkında gruplara dönütler
verir. Grupların tartışma sürecini nasıl yönetecekleri hakkında grupları yönlendirir.
Gruplar cevap kartlarını oluşturduğunda sunum kısmına geçilir. Gruplar görev
kartlarında yazan yönergelere uyarak metinleri okur. Metinlerle ilgili öğrencilere
soru kartları verilir (İF3).
65