Page 65 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 65

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Yolların Hikâyesi
                               Orta Çağ’daki Ticaret Yollarının Devlet ve Toplumlar Üzerindeki Siyasi, Ekonomik
         Konu
                               ve Toplumsal Etkileri
                                 •  Orta Çağ’daki ticaret yollarının üzerinde yer alan devlet ve toplumlara; ekono-
                                   mik, siyasi, kültürel etkilerini belirler.
         Öğrenme Hedefleri
                                 •  Orta Çağ’daki ticaret yollarının devlet ve toplumlar üzerindeki siyasi, ekonomik
                                   ve toplumsal etkilerini ortaya koyan bir zihin haritası oluşturur.

         Materyaller           Bilgisayar, tablet, yönerge kartları, soru kartları, kaynak kitaplar, kâğıt, kalem.
         Süre                  1 ders saati
                               Bu etkinlikte okuma çemberi ve grafik düzenleyiciden yararlanılmıştır.
                               Okuma  Çemberi:  Okuma  çemberlerinde,  öğrencilerin  birbirlerinin  okumalarını
                               dinleyerek sorular sormalarına ve birbirlerinin düşüncelerini değerlendirmelerine
         Etkinlik Açıklaması   fırsat verilir. Öğrencilere birbirleri ile tartışarak düşünceyi geliştirme fırsatı tanın-
                               maktadır.

                               Grafik Düzenleyici: Tablo oluşturma ile öğrencilerin konuyla ilgili topladıkları bilgi-
                               leri, organize etmelerine, bilgiyi kolayca hatırlamalarına yardımcı olunur.

                               Öğretmen  derse  “Günümüzde  ülkeler  arasında  yapılan  ticaret  hava,  kara,  deniz
                               yolu ile yapılmaktadır. Orta Çağ’da o dönemin imkânlarına göre bu ticaret yolları
                               İpek  Yolu,  Baharat  Yolu  ve  Kral  Yolu  üzerinde  yapılmıştır.  Dersimizde  de  Orta
                               Çağ’daki  ticaret  yollarının  üzerinde  yer  alan  devlet  ve  toplumlara  ekonomik,
                               siyasi, kültürel etkisini öğreneceğiz. Sizlere bu konularla ilgili metinler vereceğim,
                               okuma çemberlerinde Orta Çağ’daki ticaret yolarının üzerinde yer alan devlet ve
                               toplumlara  ekonomik,  siyasi,  kültürel  etkilerinin  neler  olduğunu  belirleyeceğiz.”
                               diyerek derse giriş yapar.

                               Öğretmen sınıfı üç gruba ayırır (SF1). Gruplara konu dağılımı yapar:
                                1.  Grup: Ipek Yolu
                                2.  Grup:Baharat Yolu
                                3.  Grup:Kral Yolu
         Uygulama Aşamaları
                               Gruplara çalışma konularına göre “Grup Kral”, “Grup İpek”, “Grup Baharat” isimleri
                               verilir.  Gruplara  çalışma  alanları  oluşturulur  (FÖOD1).  Gruptaki  öğrencilerin
                               kullanacağı  malzemeler  verilir.  Gruplara  araştırma  konularına  göre  okuma
                               metinleri verilir  (İF1). Öğretmen gruplara yönerge kartları verir (İF2).
                                                            2.Metinle ilgili           3.Sorunun
                                1.Metinleri bireysel        sorulara grupla            cevaplarını
                                olarak okuyun.              tartışarak cevap           cevap kartına
                                                            bulun.                     yazın.

                               Öğretmen grupları ara ara gezerek yapılan çalışma hakkında gruplara dönütler
                               verir. Grupların tartışma sürecini nasıl yönetecekleri hakkında grupları yönlendirir.
                               Gruplar  cevap  kartlarını  oluşturduğunda  sunum  kısmına  geçilir.  Gruplar  görev
                               kartlarında yazan yönergelere uyarak metinleri okur. Metinlerle ilgili öğrencilere
                               soru kartları verilir (İF3).


                                                                                                         65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70