Page 70 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 70

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Ben Kimim?
         Konu                  Orta Çağ İslam Medeniyeti’nde Bilim Sanat ve Kültüre Yön Verenler
                               Orta Çağ’daki başlıca medeniyet havzalarının bilim, kültür ve sanata etkilerine iliş-
         Öğrenme Hedefleri
                               kin oluşturduğu ürünleri paylaşabilme
         Materyaller           Her öğrencinin rolüne göre getirdiği materyaller
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte beyin fırtınası, ters yüz öğrenme, raft tekniği, akran öğretimi ve dere-
                               celendirilmiş rubrikten yararlanılmıştır.
                               Beyin Fırtınası: Orta Çağ’da henüz keşfedilmemiş buluşlarla ilgili sorular sorularak
                               öğrencilerin, herhangi bir eleştiriye maruz kalmadan fikir üretmelerine ve ürettik-
                               leri fikirlerini serbestçe ortaya koymalarına fırsat vererek yaratıcı düşünme beceri-
                               lerine katkı sağlanır.

                               Ters  Yüz  Öğrenme  Modeli:  Esnek  zaman  ve  öğrenme  materyallerinde  çeşitlilik
                               sağlanması nedeniyle kişiselleştirilmiş bir öğrenme ortamı oluşur. Evde çalışmaları-
                               nı yaparken zaman yönetimi becerileri gelişir. Derse hazır geldikleri için sınıf içinde
                               de verimli bir öğrenme ortamı sağlanmış olur.
         Etkinlik Açıklaması   Raft Tekniği (Rol, İzleyici, Format, Konu): Bu teknik kapsamında oluşturulan can-
                               landırmalar öğrencilerin derinlemesine düşünmelerini, empati kurmalarını ve su-
                               num becerilerini geliştirmelerini sağlar. Ayrıca, öğrenciler arasında iş birliğini teşvik
                               eder ve öğrenmeyi daha etkili ve eğlenceli hale getirir.
                               Akran Öğretimi: Bu teknik kullanılarak öğrencilerin öğrenme süreçlerine daha ak-
                               tif katılmaları sağlanır, bilgi paylaşımı ve yardımcı olma hissi öğrencilere kendini
                               değerli hissettirir, iletişim, empati, iş birliği, liderlik gibi sosyal beceriler kazanırlar,
                               böylelikle; sosyal, akademik ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunulur.
                               Derecelendirilmiş Rubrik: Standartlaştırılmış olması nedeniyle daha şeffaf, adil ve
                               tutarlı bir değerlendirme yapılmış olur. Ayrıca öğrenciler beklentileri daha iyi anla-
                               mış olurlar.
                               Önceki dersin sonunda;
                               Öğretmen,  Orta  Çağ’da  henüz  keşfedilmemiş  olan;  antibiyotik,  anestezi,
                               Amerika’nın keşfi, internet, fabrika, pop-art, kübizm rock-rap müzik vb. buluşları
                               tahtaya yazar veya görsellerini yansıtır. Öğrencilere “Bunlar arasındaki bağlantı ne
                               olabilir?” diye sorar. Birkaç cevap aldıktan sonra hiçbirinin Orta Çağ’da olmadığını,
                               sonraki  çağlarda  keşfedildiklerini  söyleyerek,  öğrencilere;  “Günümüzde  hala
                               keşfedilmemiş olsalardı sizce nasıl bir hayat olurdu?” ve “Keşfedilmiş olmalarının
         Uygulama Süreci       şu  anki  yaşantınıza  etkileri  nelerdir?”  diye  sorarak  öğrencilerden  sözlü  olarak
                               cevapları alır.  Ardından keşiflerin yaşamımızdaki önemine değinerek bir sonraki
                               derste Orta Çağ’daki başlıca medeniyet havzalarından İslam Medeniyeti’nin bilim,
                               kültür ve sanata etkilerine ilişkin bir etkinlik planladığını söyler (İF1). Bu etkinlikte
                               grupların  olacağını  ve  grupların  genellikle  drama  yapacağını  belirtir  (ÜF1).
                               Sonrasında  ayrıntılı  bilgi  vereceğini  bu  bilgileri  dikkate  alarak  bir  sonraki  derse
                               evde hazırlanarak gelmeleri gerektiğini belirtir.





    70
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75