Page 71 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 71
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Bu etkinlik kapsamında öğrencileri ilgi ve yetenekleri doğrultusunda;
1. Grup Bilim İnsanları
2. Grup El Sanatları
3. Grup Mimari Eserler
4. Grup İlim ve Eğitim Kurumları olmak üzere 4 gruba ayırır (SF1).
Öğretmen, her kategori içeriğindeki kişi/eser sayısına sınıf mevcudunu gözeterek
karar verir ve tüm öğrencilerin rollerini belirler (SF2). Öğretmen öncelikle her
grupta ana roller, izleyici rolleri, mekan tasarımı ve içeriğin olduğunu belirterek
canlandırma yapan grup dışında kalan tüm öğrencilerin o an izleyici rolünde
olacaklarını söyler. Ayrıca, her öğrencinin canlandıracağı kişi veya eser hakkında
farklı kaynaklardan araştırma yapmasını ve etkinlikte gereken drama senaryosu,
materyaller, kostüm, görsel vb. hazırlıklarını önceden tamamlamış olmaları
gerektiğini belirtir. Ardından her grubun görevlerini aşağıda verilen örnek
uygulamadaki gibi oluşturarak öğrencilere açıklar ve hem kendi ana rolleri hem de
izleyici rolündeyken ne yapacaklarını not almalarını ister (SF3).
1.Grup Bilim İnsanları:
Etkinlik: Drama
Ana Roller: Bilim insanları
İbn Sina: Tıp ve felsefe alanındaki katkıları
Farabi: Felsefe ve müzik alanına yaptığı katkılar
İmam Gazali: En önemi eseri olan İhyaü Ulûmi’d-Din'in İslam dünyasına katkıları
İbn Rüşd: Bilim alanına sunduğu katkılar
Diğer roller: Moderatör ve izleyiciler
Süreç: Bilim insanları, günümüzde bir televizyon programına katılır. Programın
süresi öğretmen tarafından belirlenip öncesinde öğrencilerle paylaşılır. Program
bir moderatör tarafından yönetilir. Grup tarafından önceden hazırlanmış ama
TV seyircilerinden gelmiş gibi yapılan sorular moderatör tarafından sorulur. Aynı
zamanda programdaki izleyiciler de spontane sorular sorabilir. İzleyiciler bilim
insanlarının bahsettiği konular hakkında not tutarlar. Süre bittiğinde TV programı
moderatör tarafından sonlandırılır.
İzleyicilerin görevi: Bilim insanlarına soru sormak ve bilim insanlarının bahsettiği
konuları kendi cümleleriyle not almaktır.
Mekân tasarımı: Moderatör ve bilim insanları bir masada sınıfı ortalayacak,
izleyiciler ise kendi sıralarında oturacak şekilde düzen oluşturulur (FÖOD1).
2. Grup El sanatları:
Etkinlik: Sanat Galerisi
Ana roller:
Hüsnühat, Tezhip, Ebru, Minyatür, Çini, Hattatlık ve Ciltcilik gibi el sanatlarını temsil
eden öğrenciler.
Diğer roller: Galeriyi gezen izleyici grup her öğrencinin bir el sanatını seçmesi
71