Page 71 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 71

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Bu etkinlik kapsamında öğrencileri ilgi ve yetenekleri doğrultusunda;
                               1. Grup Bilim İnsanları

                               2. Grup El Sanatları
                               3. Grup Mimari Eserler
                               4. Grup İlim ve Eğitim Kurumları olmak üzere 4 gruba ayırır (SF1).

                               Öğretmen, her kategori içeriğindeki kişi/eser sayısına sınıf mevcudunu gözeterek
                               karar  verir  ve  tüm  öğrencilerin  rollerini  belirler  (SF2).  Öğretmen  öncelikle  her
                               grupta  ana  roller,  izleyici  rolleri,  mekan  tasarımı  ve  içeriğin  olduğunu  belirterek
                               canlandırma  yapan  grup  dışında  kalan  tüm  öğrencilerin  o  an  izleyici  rolünde
                               olacaklarını söyler. Ayrıca, her öğrencinin canlandıracağı kişi veya eser hakkında
                               farklı kaynaklardan araştırma yapmasını ve etkinlikte gereken drama senaryosu,
                               materyaller,  kostüm,  görsel  vb.  hazırlıklarını  önceden  tamamlamış  olmaları
                               gerektiğini  belirtir.  Ardından  her  grubun  görevlerini  aşağıda  verilen  örnek
                               uygulamadaki gibi oluşturarak öğrencilere açıklar ve hem kendi ana rolleri hem de
                               izleyici rolündeyken ne yapacaklarını not almalarını ister (SF3).

                               1.Grup Bilim İnsanları:
                               Etkinlik: Drama
                               Ana Roller: Bilim insanları

                               İbn Sina: Tıp ve felsefe alanındaki katkıları
                               Farabi: Felsefe ve müzik alanına yaptığı katkılar
                               İmam Gazali: En önemi eseri olan İhyaü Ulûmi’d-Din'in İslam dünyasına katkıları

                               İbn Rüşd: Bilim alanına sunduğu katkılar
                               Diğer roller: Moderatör ve izleyiciler
                               Süreç:  Bilim  insanları,  günümüzde  bir  televizyon  programına  katılır.  Programın
                               süresi  öğretmen  tarafından  belirlenip  öncesinde  öğrencilerle  paylaşılır.  Program
                               bir  moderatör  tarafından  yönetilir.  Grup  tarafından  önceden  hazırlanmış  ama
                               TV seyircilerinden gelmiş gibi yapılan sorular moderatör tarafından sorulur. Aynı
                               zamanda  programdaki  izleyiciler  de  spontane  sorular  sorabilir.  İzleyiciler  bilim
                               insanlarının bahsettiği konular hakkında not tutarlar. Süre bittiğinde TV programı
                               moderatör tarafından sonlandırılır.
                               İzleyicilerin görevi: Bilim insanlarına soru sormak ve bilim insanlarının bahsettiği
                               konuları kendi cümleleriyle not almaktır.
                               Mekân  tasarımı:  Moderatör  ve  bilim  insanları  bir  masada  sınıfı  ortalayacak,
                               izleyiciler ise kendi sıralarında oturacak şekilde düzen oluşturulur (FÖOD1).
                               2. Grup El sanatları:

                               Etkinlik: Sanat Galerisi
                               Ana roller:
                               Hüsnühat, Tezhip, Ebru, Minyatür, Çini, Hattatlık ve Ciltcilik gibi el sanatlarını temsil
                               eden öğrenciler.
                               Diğer roller: Galeriyi gezen izleyici grup her öğrencinin bir el sanatını seçmesi


                                                                                                         71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76