Page 72 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 72
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Süreç: Gruptaki her öğrencinin bir el sanatını seçmesi istenir. Seçtiği el sanatını
kendisi sergileyecektir. Kendilerini boyayabilir, nesneler kullanabilir, eserlerin
görsellerini kendi bedenlerine yapıştırabilirler.
Seçtikleri el sanatlarını temsil eden öğrenciler izleyiciler galeriyi gezerken
yorumlara yanıt vermeden sessizce beklerler. İzleyicilere gezi için 5 dakika süre
verilir. Gezi süresi dolduğunda tüm izleyiciler sırayla eserlerin etrafına gelirler ve o
el sanatını temsil eden öğrenci eserin tanıtımını yapar.
İzleyicilerin görevi: Galeriyi gezerken sanat eserleri hakkında yorumlar yapmak, el
sanatları tanıtımları yapılırken kendi cümleleriyle notlar almaktır.
Mekân tasarımı: Öğrencilerden yaratıcılıklarını kullanarak sergilerini nasıl
yapacakları konusunda sınıf içindeki düzenlemelere ve kendi konum ve beden duruş
şekillerine özgürce karar vermeleri istenir. İzleyiciler galeriyi gezme esnasında
serbest hareket ederler. El sanatlarının tanıtımına geçildiğinde ise ayakta sabit
dururlar veya oturma düzeni alırlar.
3.Grup Mimari Eserler:
Etkinlik: Drama
Ana roller:
Beytül Hikme'nin mimarı
El Hamra Sarayı’nın mimarı
Kurtuba Camii’nin mimarı
Diğer roller: Tanıtıma gelen izleyici grup
Süreç: Öğrencilerin tanıtımını yapacağı eserin mimarı rolüne girmesi istenir.
Kendilerine ait eserleri stantlarında sergilerler. Dik duran bir yapı oluşturup
eserlerinin görsellerini bu yapının üzerine yapıştırarak olabildiğince üç boyutlu
şekilde eserlerinin modellerini yaparlar. İzleyici grup lansmana gelen kişilerdir ve
karışık bir şekilde gezerek stantları ziyaret ederler. Mimarlar, stantlarına gelen
kişilere eserleri hakkında bilgiler verir. Her izleyici tüm eserler hakkında notlar alır.
Tanıtım süreci bittiğinde izleyici grup oturma düzenine geçer ve eserler hakkında
duygu ve düşüncelerini paylaşırlar.
İzleyicilerin görevi: Mimarların stantlarını gezerek edindikleri bilgileri not almak,
Tanıtım bittiğinde duygu ve düşüncelerini paylaşmaktır.
Mekân tasarımı: Mimarlar eserlerinin yer aldığı stantlar oluşturacaktır. İzleyiciler
tanıtım sürecinde serbest bir şekilde gezerler. Tüm eserlerle ilgili bilgi aldıklarında
paylaşım süreci için oturma düzeni alırlar.
4.Grup İlim ve Eğitim Kurumları:
Etkinlik: Drama
Ana roller:
Medreseler: Nizamiye Medresesi Alimi, Bağdat Medresesi Alimi
Kütüphaneler: Beytül Hikme görevlisi, Kurtuba Kütüphanesi görevlisi
72