Page 72 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 72

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Süreç:  Gruptaki  her  öğrencinin  bir  el  sanatını  seçmesi  istenir.  Seçtiği  el  sanatını
                               kendisi  sergileyecektir.  Kendilerini  boyayabilir,  nesneler  kullanabilir,  eserlerin
                               görsellerini kendi bedenlerine yapıştırabilirler.

                               Seçtikleri  el  sanatlarını  temsil  eden  öğrenciler  izleyiciler  galeriyi  gezerken
                               yorumlara  yanıt  vermeden  sessizce  beklerler.  İzleyicilere  gezi  için  5  dakika  süre
                               verilir. Gezi süresi dolduğunda tüm izleyiciler sırayla eserlerin etrafına gelirler ve o
                               el sanatını temsil eden öğrenci eserin tanıtımını yapar.

                               İzleyicilerin görevi: Galeriyi gezerken sanat eserleri hakkında yorumlar yapmak, el
                               sanatları tanıtımları yapılırken kendi cümleleriyle notlar almaktır.

                               Mekân  tasarımı:  Öğrencilerden  yaratıcılıklarını  kullanarak  sergilerini  nasıl
                               yapacakları konusunda sınıf içindeki düzenlemelere ve kendi konum ve beden duruş
                               şekillerine  özgürce  karar  vermeleri  istenir.  İzleyiciler  galeriyi  gezme  esnasında
                               serbest  hareket  ederler.  El  sanatlarının  tanıtımına  geçildiğinde  ise  ayakta  sabit
                               dururlar veya oturma düzeni alırlar.

                               3.Grup Mimari Eserler:
                               Etkinlik: Drama
                               Ana roller:

                               Beytül Hikme'nin mimarı
                               El Hamra Sarayı’nın mimarı
                               Kurtuba Camii’nin mimarı

                               Diğer roller: Tanıtıma gelen izleyici grup
                               Süreç:  Öğrencilerin  tanıtımını  yapacağı  eserin  mimarı  rolüne  girmesi  istenir.
                               Kendilerine  ait  eserleri  stantlarında  sergilerler.  Dik  duran  bir  yapı  oluşturup
                               eserlerinin  görsellerini  bu  yapının  üzerine  yapıştırarak  olabildiğince  üç  boyutlu
                               şekilde eserlerinin modellerini yaparlar. İzleyici grup lansmana gelen kişilerdir ve
                               karışık  bir  şekilde  gezerek  stantları  ziyaret  ederler.  Mimarlar,  stantlarına  gelen
                               kişilere eserleri hakkında bilgiler verir. Her izleyici tüm eserler hakkında notlar alır.
                               Tanıtım süreci bittiğinde izleyici grup oturma düzenine geçer ve eserler hakkında
                               duygu ve düşüncelerini paylaşırlar.

                               İzleyicilerin görevi: Mimarların stantlarını gezerek edindikleri bilgileri not almak,
                               Tanıtım bittiğinde duygu ve düşüncelerini paylaşmaktır.

                               Mekân tasarımı: Mimarlar eserlerinin yer aldığı stantlar oluşturacaktır. İzleyiciler
                               tanıtım sürecinde serbest bir şekilde gezerler. Tüm eserlerle ilgili bilgi aldıklarında
                               paylaşım süreci için oturma düzeni alırlar.
                               4.Grup İlim ve Eğitim Kurumları:

                               Etkinlik: Drama
                               Ana roller:
                               Medreseler: Nizamiye Medresesi Alimi, Bağdat Medresesi Alimi
                               Kütüphaneler: Beytül Hikme görevlisi, Kurtuba Kütüphanesi görevlisi






    72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77