Page 68 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 68
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 10
TEMA: ORTA ÇAĞ MEDENİYETLERİ
Etkinliğe TAR.9.3.4. Orta Çağ’daki başlıca medeniyet havzalarının bilim, kültür ve sanata et-
Dönüştürülecek kilerine ilişkin oluşturduğu ürünleri paylaşabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Araştırmasında belirlediği kaynaklardan Orta Çağ’daki başlıca medeniyet
Basamaklandırılmış havzalarının bilim, kültür ve sanata etkilerine ilişkin bilgi toplar.
Bilgi Birimleri b) Orta Çağ’daki başlıca medeniyet havzalarının bilim, kültür ve sanata etkilerine
ilişkin belirlediği kaynakları inceleyerek araştırmasına dair bilgileri tespit eder.
Ön Koşul Beceriler/ Ön koşul becerisi bulunmamaktadır.
Temel Kabuller
Öğrenciler kavramları hafızada tutmakta, kavramsal terimleri anlamlandırmakta,
Tema Bazlı Öğrenci rol yapmakta, doğru kaynaklara ulaşmakta, kendine güvenmekte ve zaman yöne-
İhtiyaçları
timi yapmakta zorlanabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Asya ve/veya Batı Medeniyeti’nin bilim, kültür ve sanata etkilerine ilişkin
İçerik
oluşturduğu ürünlere ilişkin roller eklenebilir.
SF1: Gruplama yapılırken kişisel-sosyal beceriler açısından desteklenmeye ihtiyaç
duyan öğrenciler çalışma motivasyonu sağlayan, yargılamayan ve iletişim becerisi
yüksek olan akranlarıyla aynı grupta yer alabilir.
SF2: Her öğrencinin grubuna katkıda bulunabileceği spesifik görevler verilebilir.
Bu görevler; grubundaki konuya ve alabileceği görevlere göre değişebilir. Örneğin;
1.grupta seyircilere mikrofon taşıyan görevli, 2. grupta sanat galerisinde güvenlik
görevlisi vb. şeklinde olabilir. Öğrenciler görevlerini yaparken onlara olumlu dönüt-
ler verilebilir.
SF3: Gruplara görevleriyle ilgili notlar hazırlanabilir.
Örneğin;
Süreç 1.grup için;
Etkinlik: Drama
Canlandırma süresi: … dakika
Ana Roller:
Bilim insanları:
İbn Sina: Öğrencinin adı
Tıp ve felsefe alanındaki katkılarını araştıracak.
El-Biruni: Öğrencinin adı
Astronomi ve coğrafya çalışmalarını araştıracak.
68