Page 68 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 68

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 10


        TEMA: ORTA ÇAĞ MEDENİYETLERİ
         Etkinliğe             TAR.9.3.4. Orta Çağ’daki başlıca medeniyet havzalarının bilim, kültür ve sanata et-
         Dönüştürülecek        kilerine ilişkin oluşturduğu ürünleri paylaşabilme
         Öğrenme Çıktıları

                                a)  Araştırmasında  belirlediği  kaynaklardan  Orta  Çağ’daki  başlıca  medeniyet
         Basamaklandırılmış        havzalarının bilim, kültür ve sanata etkilerine ilişkin bilgi toplar.
         Bilgi Birimleri        b)  Orta Çağ’daki başlıca medeniyet havzalarının bilim, kültür ve sanata etkilerine
                                   ilişkin belirlediği kaynakları inceleyerek araştırmasına dair bilgileri tespit eder.
         Ön Koşul Beceriler/   Ön koşul becerisi bulunmamaktadır.
         Temel Kabuller
                               Öğrenciler kavramları hafızada tutmakta, kavramsal terimleri anlamlandırmakta,
         Tema Bazlı Öğrenci    rol yapmakta, doğru kaynaklara ulaşmakta, kendine güvenmekte ve zaman yöne-
         İhtiyaçları
                               timi yapmakta zorlanabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Asya  ve/veya  Batı  Medeniyeti’nin  bilim,  kültür  ve  sanata  etkilerine  ilişkin
         İçerik
                               oluşturduğu ürünlere ilişkin roller eklenebilir.
                               SF1: Gruplama yapılırken kişisel-sosyal beceriler açısından desteklenmeye ihtiyaç
                               duyan öğrenciler çalışma motivasyonu sağlayan, yargılamayan ve iletişim becerisi
                               yüksek olan akranlarıyla aynı grupta yer alabilir.

                               SF2:  Her  öğrencinin  grubuna  katkıda  bulunabileceği  spesifik  görevler  verilebilir.
                               Bu görevler; grubundaki konuya ve alabileceği görevlere göre değişebilir. Örneğin;
                               1.grupta seyircilere mikrofon taşıyan görevli, 2. grupta sanat galerisinde güvenlik
                               görevlisi vb. şeklinde olabilir. Öğrenciler görevlerini yaparken onlara olumlu dönüt-
                               ler verilebilir.
                               SF3: Gruplara görevleriyle ilgili notlar hazırlanabilir.

                               Örneğin;
         Süreç                 1.grup için;
                               Etkinlik: Drama

                               Canlandırma süresi: … dakika
                               Ana Roller:
                               Bilim insanları:

                               İbn Sina: Öğrencinin adı
                               Tıp ve felsefe alanındaki katkılarını araştıracak.
                               El-Biruni: Öğrencinin adı

                               Astronomi ve coğrafya çalışmalarını araştıracak.







    68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73