Page 64 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 64

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 9


        TEMA: ORTA ÇAĞ MEDENİYETLERİ
         Etkinliğe             TAR.9.3.3. Orta Çağ’daki ticaret yollarının kendi çevresinde meydana getirdiği et-
         Dönüştürülecek        kiyi sorgulayabilme
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış     b)  Orta Çağ’daki ticaret yolları üzerinde yer alan devlet ve toplumların ilişkilerini
         Bilgi Birimleri           siyasi, ekonomik ve kültürel boyutlarıyla çözümler.

         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin, Orta Çağ'daki ticaret yollarının kendi çevrelerinde meydana getirdiği
         Temel Kabuller        etki ile ilgili temel bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
                               Öğrenciler Orta Çağ’daki İpek Yolu, Baharat Yolu ve Kürk Yolu’nun devlet ve top-
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           lumların siyasi, ekonomik ve kültürel ilişkiler bağlamında analiz etmede güçlük ya-
                               şayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Gruplara verilen metinler öğrencilerin ilgi ve gereksinimlerine  göre farklı dü-
                               zeylerde  olabilir.  Metin sayısı ve çeşidi arttırılarak öğrencilerin hazır bulunuşluk ve
                               ilgilerine göre öğrencilere seçim opsiyonu tanınabilir. Metni okumakta güçlük ya-
                               şayan öğrenciler için metin sayfaları büyük puntolarla hazırlanabilir ya da dijital
                               ortamda verilebilir.
         İçerik
                               İF2: Yönerge kartlarında karakterli yazılar kullanılabilir. Yönerge kartlarındaki yö-
                               nergeler tahtaya yazılarak gruptaki öğrencilerin bu bilgiye ulaşması sağlanabilir.
                               İF3: Örnek  sorular öğrenci seviyelerine göre çeşitlendirilebilir. Gereksinim duyan
                               öğrenciler için boşluk doldurma, doğru yanlış cümleleri, çoktan seçmeli sorular ha-
                               zırlanabilir.

                               SF1: Gruplar  öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine göre heterojen şekilde oluştu-
         Süreç
                               rulabilir. Sınıf mevcuduna göre grup sayıları arttırılabilir veya azaltılabilir.
                               ÜF1: Öğrenciler, ulaştıkları bilgileri sunarken cevap kartları hazırlamak yerine, bü-
                               tüncül bir bakış açısı sağlamak amacıyla soru cevap tablosu hazırlayabilirler.
         Ürün
                               ÜF2: Öğrencilerin ticaret yolu üzerindeki devlet ve toplumlar üzerinde siyasi, eko-
                               nomik, kültürel etkileri ile ilgili bilgilerle oluşturabilecekleri ürünleri şema, diyagram
                               vb. ürünler olarak çeşitlendirilebilir. Soru-cevap kartları ile soru-cevap eşleştirme
                               oyunu oynanabilir.
                               FÖOD1: Grupların çalışma yapacakları alanlardaki oturma düzenleri sınıfın fiziki
         Fiziksel Öğrenme      durumuna göre öğrencilerin rahatlıkla sınıf içinde hareket etmelerini sağlayacak
         Ortamı Düzenlemeleri  şekilde oluşturulabilir. Öğrencilerin birbirlerinin okumalarını ve tartışmalarını etki-
                               lemeyecek aralıklarla gruplar yerleştirebilir.















    64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69