Page 64 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 64
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 9
TEMA: ORTA ÇAĞ MEDENİYETLERİ
Etkinliğe TAR.9.3.3. Orta Çağ’daki ticaret yollarının kendi çevresinde meydana getirdiği et-
Dönüştürülecek kiyi sorgulayabilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Orta Çağ’daki ticaret yolları üzerinde yer alan devlet ve toplumların ilişkilerini
Bilgi Birimleri siyasi, ekonomik ve kültürel boyutlarıyla çözümler.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin, Orta Çağ'daki ticaret yollarının kendi çevrelerinde meydana getirdiği
Temel Kabuller etki ile ilgili temel bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
Öğrenciler Orta Çağ’daki İpek Yolu, Baharat Yolu ve Kürk Yolu’nun devlet ve top-
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları lumların siyasi, ekonomik ve kültürel ilişkiler bağlamında analiz etmede güçlük ya-
şayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Gruplara verilen metinler öğrencilerin ilgi ve gereksinimlerine göre farklı dü-
zeylerde olabilir. Metin sayısı ve çeşidi arttırılarak öğrencilerin hazır bulunuşluk ve
ilgilerine göre öğrencilere seçim opsiyonu tanınabilir. Metni okumakta güçlük ya-
şayan öğrenciler için metin sayfaları büyük puntolarla hazırlanabilir ya da dijital
ortamda verilebilir.
İçerik
İF2: Yönerge kartlarında karakterli yazılar kullanılabilir. Yönerge kartlarındaki yö-
nergeler tahtaya yazılarak gruptaki öğrencilerin bu bilgiye ulaşması sağlanabilir.
İF3: Örnek sorular öğrenci seviyelerine göre çeşitlendirilebilir. Gereksinim duyan
öğrenciler için boşluk doldurma, doğru yanlış cümleleri, çoktan seçmeli sorular ha-
zırlanabilir.
SF1: Gruplar öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine göre heterojen şekilde oluştu-
Süreç
rulabilir. Sınıf mevcuduna göre grup sayıları arttırılabilir veya azaltılabilir.
ÜF1: Öğrenciler, ulaştıkları bilgileri sunarken cevap kartları hazırlamak yerine, bü-
tüncül bir bakış açısı sağlamak amacıyla soru cevap tablosu hazırlayabilirler.
Ürün
ÜF2: Öğrencilerin ticaret yolu üzerindeki devlet ve toplumlar üzerinde siyasi, eko-
nomik, kültürel etkileri ile ilgili bilgilerle oluşturabilecekleri ürünleri şema, diyagram
vb. ürünler olarak çeşitlendirilebilir. Soru-cevap kartları ile soru-cevap eşleştirme
oyunu oynanabilir.
FÖOD1: Grupların çalışma yapacakları alanlardaki oturma düzenleri sınıfın fiziki
Fiziksel Öğrenme durumuna göre öğrencilerin rahatlıkla sınıf içinde hareket etmelerini sağlayacak
Ortamı Düzenlemeleri şekilde oluşturulabilir. Öğrencilerin birbirlerinin okumalarını ve tartışmalarını etki-
lemeyecek aralıklarla gruplar yerleştirebilir.
64