Page 69 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 69

Tarih

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Harezmi: Öğrencinin adı
                               Matematik ve cebir çalışmalarını araştıracak.

                               Diğer roller:
                               Moderatör: Öğrencinin adı
                               Soru hazırlayacak.

                               İzleyiciler: Diğer grup üyelerinden oluşur.
                               Soru soracaklar ve not tutacaklar.
                               Süreç:

                               Moderatör ve bilim insanları bir masada sınıfı ortalayacak, izleyiciler ise kendi sıra-
                               larında oturacak şekilde düzen oluşturulacak.

                               Rolüne girilen bilim insanları olarak TV programına katıldığı öğrencilere bildirilir.
                               Programı moderatör yönetir. Moderatör, önceden hazırladığı soruları seyircilerden
                               gelmiş gibi bilim insanlarına sorar. İzleyiciler bilim insanlarının bahsettiği konular
                               hakkında not tutarlar. Aynı zamanda programdaki izleyiciler de anlık-doğaçlama
                               sorular sorabilir. Süre bittiğinde TV programı moderatör tarafından sonlandırılır.

                               Hazırlanan bu görev ve süreç bilgisi notu birinci gruba verilebilir ve tüm gruplar için
                               hazırlanabilir. Ayrıca semboller ve görseller kullanılabilir.
                               SF4: İzleyici rolündeyken not almada zorluk çeken öğrencilerin ses kaydı almaları
                               sağlanabilir. Dijital araçlar kullanılmasına izin verilebilir. Gerekirse büyük kalemler
                               veya tutma kolaylığı sağlayan araçlar sağlanabilir. Ayrıca soru sorma konusunda
                               desteğe ihtiyacı olan izleyici öğrencilere öğretmen tarafından hazırlanmış sorular
                               bir kağıda yazılarak verilebilir.
                               SF5: Bütün gruplar sunumlarını yaparken akıllı tahtada içeriğe uygun görseller ve
                               bilgiler yer alabilir.
                               SF6: Canlandırma yaparken hatırlamakta ipucu desteğine ihtiyacı olan öğrenciler
                               canlandırmaları  esnasında  hazırladıkları  notlardan  yararlanabilirler  veya  rolleri
                               playback yapmaya uygunsa önceden hazırladıkları kendi ses kayıtlarını kullana-
                               bilirler.
         Ürün                  ÜF1: Canlandırmalarda rol almayan öğrencilerden verilen konuyla ilgili bilgi kartı,
                               infografik, poster, zihin haritası, broşür vb. hazırlamaları istenebilir.

                               FÖOD1:  Canlandırmalar  esnasında  sınıfın  düzeni  değişeceği  için  alışkın  olduğu
                               düzenin değişmesine yeniden uyum sağlaması gereken öğrencilere yapılan deği-
         Fiziksel Öğrenme      şikliğin betimlemesi yapılabilir. Ayrıca bağımsız yürüme konusunda desteğe ihtiyaç
         Ortamı Düzenlemeleri  duyan öğrencilere izleyicilerin hareket halinde olduğu zamanlarda yönünü bulması
                               için akran desteği sağlanabilir. Ayrıca uyaran hassasiyeti olan öğrenciler için ses-
                               sizlik molaları verilebilir.












                                                                                                         69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74