Page 69 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 69
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Harezmi: Öğrencinin adı
Matematik ve cebir çalışmalarını araştıracak.
Diğer roller:
Moderatör: Öğrencinin adı
Soru hazırlayacak.
İzleyiciler: Diğer grup üyelerinden oluşur.
Soru soracaklar ve not tutacaklar.
Süreç:
Moderatör ve bilim insanları bir masada sınıfı ortalayacak, izleyiciler ise kendi sıra-
larında oturacak şekilde düzen oluşturulacak.
Rolüne girilen bilim insanları olarak TV programına katıldığı öğrencilere bildirilir.
Programı moderatör yönetir. Moderatör, önceden hazırladığı soruları seyircilerden
gelmiş gibi bilim insanlarına sorar. İzleyiciler bilim insanlarının bahsettiği konular
hakkında not tutarlar. Aynı zamanda programdaki izleyiciler de anlık-doğaçlama
sorular sorabilir. Süre bittiğinde TV programı moderatör tarafından sonlandırılır.
Hazırlanan bu görev ve süreç bilgisi notu birinci gruba verilebilir ve tüm gruplar için
hazırlanabilir. Ayrıca semboller ve görseller kullanılabilir.
SF4: İzleyici rolündeyken not almada zorluk çeken öğrencilerin ses kaydı almaları
sağlanabilir. Dijital araçlar kullanılmasına izin verilebilir. Gerekirse büyük kalemler
veya tutma kolaylığı sağlayan araçlar sağlanabilir. Ayrıca soru sorma konusunda
desteğe ihtiyacı olan izleyici öğrencilere öğretmen tarafından hazırlanmış sorular
bir kağıda yazılarak verilebilir.
SF5: Bütün gruplar sunumlarını yaparken akıllı tahtada içeriğe uygun görseller ve
bilgiler yer alabilir.
SF6: Canlandırma yaparken hatırlamakta ipucu desteğine ihtiyacı olan öğrenciler
canlandırmaları esnasında hazırladıkları notlardan yararlanabilirler veya rolleri
playback yapmaya uygunsa önceden hazırladıkları kendi ses kayıtlarını kullana-
bilirler.
Ürün ÜF1: Canlandırmalarda rol almayan öğrencilerden verilen konuyla ilgili bilgi kartı,
infografik, poster, zihin haritası, broşür vb. hazırlamaları istenebilir.
FÖOD1: Canlandırmalar esnasında sınıfın düzeni değişeceği için alışkın olduğu
düzenin değişmesine yeniden uyum sağlaması gereken öğrencilere yapılan deği-
Fiziksel Öğrenme şikliğin betimlemesi yapılabilir. Ayrıca bağımsız yürüme konusunda desteğe ihtiyaç
Ortamı Düzenlemeleri duyan öğrencilere izleyicilerin hareket halinde olduğu zamanlarda yönünü bulması
için akran desteği sağlanabilir. Ayrıca uyaran hassasiyeti olan öğrenciler için ses-
sizlik molaları verilebilir.
69