Page 74 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 74

Tarih

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                            Konu etkili ve   Konu iyi bir şe-  Konu yeterince   Sunum zayıf
                                            akıcı bir şekilde   kilde sunularak,   iyi sunulmamış.   kalmış. Ses
                                Sunum       sunularak ses   ses tonu ve be-  Ses tonu ve be-  tonu ve beden
                                Becerisi    tonu ve beden   den dili yeterince  den dili yeterince  dili etkili
                                            dili çok iyi kulla-  iyi kullanılmış  iyi kullanılmamış. kullanılmamış.
                                            nılmış.
                                            Zaman verimli   Zaman genel   Zaman kısmen    Zamanı yeteri
                                Zaman       kullanılmış.   olarak verimli   verimli kullanıl-  kadar verimli
                                Yönetimi                   kullanılmış    mış.            kullanmamış.
         Değerlendirme
                                            Tüm grup üye-  Çoğu grup üyesi  Az sayıda grup   Yeterince
                                            leri aktif katılım   katılım göster-  üyesi katılım   katılım sağ-
                                İş birliği ve
                                            göstermiş, iş   miş. İş birliği iyi   göstermiş. İş   lanmamış.. İş
                                Katılım
                                            birliği mükem-  düzeyde.      birliği yeterince   birliği yeterince
                                            mel düzeyde                   iyi değil.      iyi değil.
                                            Sorulara net ve   Sorulara genel-  Sorulara verilen   Sorulara verilen
                                            doğru cevaplar   de doğru ce-  cevaplar kısmen   cevaplar yeterli
                                Soru-Cevap   verilmiş, konuya  vaplar verilmiş,   doğru, konuya   değil. Konuya
                                Bölümü
                                            hakimiyet göste-  konuya hakimi-  hakimiyet kısmen  hakimiyet yeteri
                                            rilmiş.        yet iyi düzeyde.  iyi durumda.  kadar iyi değil.

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel ihtiyaç-
                                   larına uygun hedefler belirleyin.
                                 •  İçeriği küçük parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.

                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
                                   teşvik edin.
                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
                                   vb.).

                                 •  Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere yapı-
                                   landırılmış rehberlik sunun.




























    74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79