Page 74 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 74
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Konu etkili ve Konu iyi bir şe- Konu yeterince Sunum zayıf
akıcı bir şekilde kilde sunularak, iyi sunulmamış. kalmış. Ses
Sunum sunularak ses ses tonu ve be- Ses tonu ve be- tonu ve beden
Becerisi tonu ve beden den dili yeterince den dili yeterince dili etkili
dili çok iyi kulla- iyi kullanılmış iyi kullanılmamış. kullanılmamış.
nılmış.
Zaman verimli Zaman genel Zaman kısmen Zamanı yeteri
Zaman kullanılmış. olarak verimli verimli kullanıl- kadar verimli
Yönetimi kullanılmış mış. kullanmamış.
Değerlendirme
Tüm grup üye- Çoğu grup üyesi Az sayıda grup Yeterince
leri aktif katılım katılım göster- üyesi katılım katılım sağ-
İş birliği ve
göstermiş, iş miş. İş birliği iyi göstermiş. İş lanmamış.. İş
Katılım
birliği mükem- düzeyde. birliği yeterince birliği yeterince
mel düzeyde iyi değil. iyi değil.
Sorulara net ve Sorulara genel- Sorulara verilen Sorulara verilen
doğru cevaplar de doğru ce- cevaplar kısmen cevaplar yeterli
Soru-Cevap verilmiş, konuya vaplar verilmiş, doğru, konuya değil. Konuya
Bölümü
hakimiyet göste- konuya hakimi- hakimiyet kısmen hakimiyet yeteri
rilmiş. yet iyi düzeyde. iyi durumda. kadar iyi değil.
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel ihtiyaç-
larına uygun hedefler belirleyin.
• İçeriği küçük parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
teşvik edin.
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
vb.).
• Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere yapı-
landırılmış rehberlik sunun.
74