Page 77 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77

Tarih

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 11


        TEMA: TÜRKİSTAN’DAN TÜRKİYE’YE (1040-1299)
         Etkinliğe             TAR.10.1.1.  Türkistan’dan  Türkiye’ye  uzanan  süreçte  1040-1299  yılları  arasında
         Dönüştürülecek        meydana gelen önemli askerî mücadelelerin Türk tarihinin seyrine etkilerini karşı-
         Öğrenme Çıktıları     laştırabilme

         Basamaklandırılmış     a)  Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadeleleri tarih şeridi üzerinde
         Bilgi Birimleri           sıralar.

                               SB.6.3.2.  VII-XIII.  yüzyıllar  arasında  İslam  medeniyetinin  eğitim,  bilim,  hukuk,
         Ön Koşul Beceriler/   kültür, sanat ve mimari alanlarında insanlığın ortak mirasına katkılarına dair akıl
         Temel Kabuller
                               yürütebilme
                                 •  Öğrenciler, Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelelerin isimle-
                                   rini öğrenmekte ve bu isimleri ayırt etmekte zorlanabilir.
                                 •  Türk  tarihinin  seyrini  değiştiren  önemli  askerî  mücadelelerle  ilgili  özelliklerin
         Tema Bazlı Öğrenci        hangi askeri olaya ait olduğunu adlandırmakta zorlanabilir.
         İhtiyaçları
                                 •  Öğrenciler Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadeleleri krono-
                                   lojik olarak dilsiz harita üzerinde sıralamalarını yaparak haritadaki yerini bul-
                                   makta zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1:  Öğretmenin  hazırlamış  olduğu  domino  taşları  üzerine  yazılan  Türk  tarihinin
                               seyrini değiştiren önemli askerî mücadelelerin adlarını, domino zemini ile yazı ara-
                               sında yazının daha belirgin olması için zıtlık olacak şekilde oluşturulabilir. Yazılar
                               kalın metinle yazılabilir.
                               İF2: Etkileşimli tahtada açılan Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî müca-
                               delelerin yazılı olduğu harita ekranda büyütülebilir.
         İçerik
                               İF3: Öğretmenin anlattıklarını işitmekte ve anlamakta güçlük yaşayan öğrencilere
                               öğretmeninin özetlediği Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelele-
                               rin özellikleri yazılı metinler hâlinde verilebilir.

                               İF4: Öğrencilerin yapacakları grup çalışmasının aşamaları tahtaya yazılabilir. Et-
                               kinlik kuralları ve yönergeler öğrencilere yazılı olarak verilebilir.

                               SF1: Öğretmen, öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarına göre bu anlatımı soru-cevap
                               yöntemi gibi yöntemleri kullanarak derse giriş yapabilir.
                               SF2: Gruplar öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine göre heterojen şekilde oluştu-
                               rulabilir.
         Süreç
                               SF3: Değerlendirmede kullanılan rubriğe görüş bildirmede desteğe ihtiyaç duyan
                               öğrencilerden bu dönütler sözel olarak alınabilir.
                               Gruplar, öğrencilerin hazır bulunuşluk ve bilgi seviyelerine göre birbirlerini destek-
                               leyebilecek  şekilde  oluşturulabilir.  Kalabalık  sınıflarda  gruplardaki  öğrenci  sayısı
                               arttırılabilir.







                                                                                                         77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82