Page 77 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 11
TEMA: TÜRKİSTAN’DAN TÜRKİYE’YE (1040-1299)
Etkinliğe TAR.10.1.1. Türkistan’dan Türkiye’ye uzanan süreçte 1040-1299 yılları arasında
Dönüştürülecek meydana gelen önemli askerî mücadelelerin Türk tarihinin seyrine etkilerini karşı-
Öğrenme Çıktıları laştırabilme
Basamaklandırılmış a) Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadeleleri tarih şeridi üzerinde
Bilgi Birimleri sıralar.
SB.6.3.2. VII-XIII. yüzyıllar arasında İslam medeniyetinin eğitim, bilim, hukuk,
Ön Koşul Beceriler/ kültür, sanat ve mimari alanlarında insanlığın ortak mirasına katkılarına dair akıl
Temel Kabuller
yürütebilme
• Öğrenciler, Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelelerin isimle-
rini öğrenmekte ve bu isimleri ayırt etmekte zorlanabilir.
• Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelelerle ilgili özelliklerin
Tema Bazlı Öğrenci hangi askeri olaya ait olduğunu adlandırmakta zorlanabilir.
İhtiyaçları
• Öğrenciler Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadeleleri krono-
lojik olarak dilsiz harita üzerinde sıralamalarını yaparak haritadaki yerini bul-
makta zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmenin hazırlamış olduğu domino taşları üzerine yazılan Türk tarihinin
seyrini değiştiren önemli askerî mücadelelerin adlarını, domino zemini ile yazı ara-
sında yazının daha belirgin olması için zıtlık olacak şekilde oluşturulabilir. Yazılar
kalın metinle yazılabilir.
İF2: Etkileşimli tahtada açılan Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî müca-
delelerin yazılı olduğu harita ekranda büyütülebilir.
İçerik
İF3: Öğretmenin anlattıklarını işitmekte ve anlamakta güçlük yaşayan öğrencilere
öğretmeninin özetlediği Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelele-
rin özellikleri yazılı metinler hâlinde verilebilir.
İF4: Öğrencilerin yapacakları grup çalışmasının aşamaları tahtaya yazılabilir. Et-
kinlik kuralları ve yönergeler öğrencilere yazılı olarak verilebilir.
SF1: Öğretmen, öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarına göre bu anlatımı soru-cevap
yöntemi gibi yöntemleri kullanarak derse giriş yapabilir.
SF2: Gruplar öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine göre heterojen şekilde oluştu-
rulabilir.
Süreç
SF3: Değerlendirmede kullanılan rubriğe görüş bildirmede desteğe ihtiyaç duyan
öğrencilerden bu dönütler sözel olarak alınabilir.
Gruplar, öğrencilerin hazır bulunuşluk ve bilgi seviyelerine göre birbirlerini destek-
leyebilecek şekilde oluşturulabilir. Kalabalık sınıflarda gruplardaki öğrenci sayısı
arttırılabilir.
77