Page 80 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 80

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Ardından  dörder  kişilik  gruplar  oluşturulur  (SF2).  Gruplara  çalışma  alanları
                               oluşturur  (FÖOD1).  Öğretmen  1040-1299  yılları  arasında  meydana  gelen  Türk
                               tarihinin  seyrini  değiştiren  önemli  askerî  mücadelenin  bilgilerini  söyler  (İF3).
                               Öğretmen  süre  verir.  Gruplar,  kâğıda  ne  yazdıklarını  göstererek  sınıfa  açıklarlar
                               (ÜF1).

                               Bu etkinlik Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadeleler tamamlanana
                               kadar devam ettirilir. Diğer askerî olaylar da bu şekilde özetlenerek bilginin hangi
                               askerî olaya ait olduğu gruplara buldurulur.
                               Öğretmenin hazırlamış olduğu rubrik üzerinde öğrencilerden grup performanslarını
                               değerlendirmeleri  istenir.  Her  öğrenci,  kendi  grubunun  performansını  puanlayıp
                               kâğıdını öğretmene teslim eder (SF3).


                                                Ölçütler
                                                                          1 Puan     2 Puan     3 Puan
                                               Ürünün Adı
                                Adaletli görev paylaşımı
                                Grup içi iletişim
                                Özgünlük
                                Ürün çıkana kadar işini devam ettirme

                               Örnek rubrik, öğretmen değerlendirmesinde de kullanılabilir.
                               3. Aşama: Öğretmen, öğrencilere ‘’1040-1299 yılları arasında meydana gelen Türk
                               tarihinin  seyrini  değiştiren  önemli  askerî  kronolojik  sıralamayı  yapacak  olsanız
                               nasıl  sıralardınız?’’  sorusunu  sorar.  Öğrencilerden  gelen  fikirleri  dinler.  Şimdi  de
                               sizinle grup çalışmasıyla 1040-1299 yılları arasında meydana gelen Türk tarihinin
                               seyrini değiştiren önemli askerî mücadelelerin kronolojik sıralamasını yapıp askerî
                               mücadelelerin  haritadaki  yerini  bulacağız  der.  Etkileşimli  tahtaya  dilsiz  harita
                               yansıtılır. Öğrencilere yapılacak çalışmanın aşamaları hakkında bilgi verilir (İF4).
                               İkişer kişilik gruplar oluşturulur. Öğrencilere çalışma ortamı oluşturulur. Bu grupların
                               her  birine  altışar  tane  kart  ve  birer  zarf  verilir.  Öğretmen,  öğrencilerden  kartlar
                               üzerine 1040-1299 yılları arasında meydana gelen Türk tarihinin seyrini değiştiren
                               önemli  askerî  mücadelenin  adını  ve  gerçekleşme  sırasına  göre  numarasını  yazıp
                               zarfa koymalarını ister. Öğrencilere çalışma süresi verir. Öğrenciler çalışma süresi
                               bitince hazırladıkları zarfları öğretmen masasının üzerine koyar. Öğretmen grupları
                               sırayla  çağırır.  Gruplara  zarf  verir.  Öğrenciler  zarftan  çıkan  askerî  mücadelenin
                               adının yazılı olduğu kartı etkileşimli tahtada dilsiz haritadaki yerini bulup yapıştırır
                               (FÖOD2). Öğretmen grubun verdiği bilgiye göre “grup değerlendirme formunu”
                               işaretler (ÜF2). Bilgisi eksik ya da yanlış olan kart yerine öğretmenin hazırlamış
                               olduğu kart verilir. Öğrenci doğru olan kartı uygun yere yapıştırarak düzeltmesini
                               yapmış olur.














    80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85