Page 80 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 80
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Ardından dörder kişilik gruplar oluşturulur (SF2). Gruplara çalışma alanları
oluşturur (FÖOD1). Öğretmen 1040-1299 yılları arasında meydana gelen Türk
tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelenin bilgilerini söyler (İF3).
Öğretmen süre verir. Gruplar, kâğıda ne yazdıklarını göstererek sınıfa açıklarlar
(ÜF1).
Bu etkinlik Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadeleler tamamlanana
kadar devam ettirilir. Diğer askerî olaylar da bu şekilde özetlenerek bilginin hangi
askerî olaya ait olduğu gruplara buldurulur.
Öğretmenin hazırlamış olduğu rubrik üzerinde öğrencilerden grup performanslarını
değerlendirmeleri istenir. Her öğrenci, kendi grubunun performansını puanlayıp
kâğıdını öğretmene teslim eder (SF3).
Ölçütler
1 Puan 2 Puan 3 Puan
Ürünün Adı
Adaletli görev paylaşımı
Grup içi iletişim
Özgünlük
Ürün çıkana kadar işini devam ettirme
Örnek rubrik, öğretmen değerlendirmesinde de kullanılabilir.
3. Aşama: Öğretmen, öğrencilere ‘’1040-1299 yılları arasında meydana gelen Türk
tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî kronolojik sıralamayı yapacak olsanız
nasıl sıralardınız?’’ sorusunu sorar. Öğrencilerden gelen fikirleri dinler. Şimdi de
sizinle grup çalışmasıyla 1040-1299 yılları arasında meydana gelen Türk tarihinin
seyrini değiştiren önemli askerî mücadelelerin kronolojik sıralamasını yapıp askerî
mücadelelerin haritadaki yerini bulacağız der. Etkileşimli tahtaya dilsiz harita
yansıtılır. Öğrencilere yapılacak çalışmanın aşamaları hakkında bilgi verilir (İF4).
İkişer kişilik gruplar oluşturulur. Öğrencilere çalışma ortamı oluşturulur. Bu grupların
her birine altışar tane kart ve birer zarf verilir. Öğretmen, öğrencilerden kartlar
üzerine 1040-1299 yılları arasında meydana gelen Türk tarihinin seyrini değiştiren
önemli askerî mücadelenin adını ve gerçekleşme sırasına göre numarasını yazıp
zarfa koymalarını ister. Öğrencilere çalışma süresi verir. Öğrenciler çalışma süresi
bitince hazırladıkları zarfları öğretmen masasının üzerine koyar. Öğretmen grupları
sırayla çağırır. Gruplara zarf verir. Öğrenciler zarftan çıkan askerî mücadelenin
adının yazılı olduğu kartı etkileşimli tahtada dilsiz haritadaki yerini bulup yapıştırır
(FÖOD2). Öğretmen grubun verdiği bilgiye göre “grup değerlendirme formunu”
işaretler (ÜF2). Bilgisi eksik ya da yanlış olan kart yerine öğretmenin hazırlamış
olduğu kart verilir. Öğrenci doğru olan kartı uygun yere yapıştırarak düzeltmesini
yapmış olur.
80