Page 81 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 81
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
GRUP DEĞERLENDİRME FORMU
Grubun Adı:
Etkinlik Aşamaları Sayısı
Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelenin adını
yazar.
Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelenin kronolo-
jik sıralamasına göre numaralandırır.
Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelenin dilsiz
haritada yerini bularak yapıştırır.
Not: Öğrenci, etkinlik aşamalarında:
• Kaç tane Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelenin ismini yaz-
dı?
• Kaç tane Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadeleyi kronolojik
sıralamasına göre numaralandırdı?
• Kaç tane Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadeleyi dilsiz harita-
daki yerini bularak yapıştırdı?
kontrolü sağlanarak forma işlenir.
Öğrencilerin Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelelerle ilgili özel-
liklerin hangi askeri olaya ait olduğunu adlandırmaları değerlendirilir.
Örnekteki gibi bir analitik rubrik hazırlanarak öğrencilerin grup içindeki çalışmala-
Değerlendirme rını kendilerinin değerlendirmeleri istenir. Ayrıca öğretmen de aynı formu kullana-
rak öğrenciler hakkında değerlendirme yapar.
Örnekteki gibi bir grup değerlendirme formu hazırlanarak öğretmen, öğrencilerin
performanslarını değerlendirir.
• İçeriği parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
teşvik edin.
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
vb.).
• Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.
• Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler sunun (yazı bü-
yüklüğü şekil zemin ayrımı vb.).
81