Page 81 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 81

Tarih

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                GRUP DEĞERLENDİRME FORMU
                                Grubun Adı:
                                Etkinlik Aşamaları                                      Sayısı
                                Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelenin adını
                                yazar.
                                Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelenin kronolo-
                                jik sıralamasına göre numaralandırır.
                                Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelenin dilsiz
                                haritada yerini bularak yapıştırır.

                               Not:  Öğrenci, etkinlik aşamalarında:

                                 •  Kaç tane Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelenin ismini yaz-
                                   dı?

                                 •  Kaç tane Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadeleyi kronolojik
                                   sıralamasına göre numaralandırdı?

                                 •  Kaç tane Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadeleyi dilsiz harita-
                                   daki yerini bularak yapıştırdı?

                               kontrolü sağlanarak forma işlenir.
                               Öğrencilerin Türk tarihinin seyrini değiştiren önemli askerî mücadelelerle ilgili özel-
                               liklerin hangi askeri olaya ait olduğunu adlandırmaları değerlendirilir.

                               Örnekteki gibi bir analitik rubrik hazırlanarak öğrencilerin grup içindeki çalışmala-
         Değerlendirme         rını kendilerinin değerlendirmeleri istenir. Ayrıca öğretmen de aynı formu kullana-
                               rak öğrenciler hakkında değerlendirme yapar.
                               Örnekteki gibi bir grup değerlendirme formu hazırlanarak öğretmen, öğrencilerin
                               performanslarını değerlendirir.
                                 •  İçeriği parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.

                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
                                   teşvik edin.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
                                   vb.).
                                 •  Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
                                   birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.
                                 •  Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler sunun (yazı bü-
                                   yüklüğü şekil zemin ayrımı vb.).












                                                                                                         81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86