Page 86 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 86
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Anadolu Türkleşiyor
Konu Türk-İslam Medeniyeti'nin Anadolu’nun Türkleşme ve İslamlaşma Sürecine Etkisi
Öğrenme Hedefleri Türk-İslam Medeniyeti'nin Anadolu’nun Türkleşme ve İslamlaşma Sürecine Etkisi
• “Kültür, medeniyet, sanat, sanatçı, âlim, Türkleşme ve İslamlaşma” kavramla-
rının isimlerinin, tanımlayıcı cümlelerinin ve örneklerinin yazılı olduğu her biri
farklı renkte kelime kartları
• Öğrenci sayısı kadar yukarıdaki kavramlarla ilgili boşluk doldurma cümleleri-
nin bulunduğu çalışma kâğıtları
• Türk-İslam medeniyetindeki bilim, kültür, eğitim ve sanat anlayışını anlatan
görsel ve işitsel olarak desteklenmiş, anlaşılır ve sade bir şekilde hazırlanmış
powerpoint sunusu, bu sunuyu çalıştırmak için gerekli dijital araç gereç, A4 kâ-
Materyaller
ğıtlar, kalemler vb.
• Her ikili çalışma grubuna verilecek şekilde öğrencilerin ikili olarak eşleştirilmiş
isimlerinin yer aldığı derecelendirilmiş puanlama ölçeği
• İkili çalışma grubu sayısınca Türkistan’dan Türkiye’ye uzanan süreçte Türk-İslam
medeniyetinin bilim, kültür, eğitim ve sanat alanlarında meydana gelen geliş-
melerin Anadolu’nun Türkleşme ve İslamlaşma sürecine etkisine ilişkin kanıtları
kullanarak yargıda bulunmaları amacıyla hazırlanmış, bu kazanım amacına ve
içeriğine uygun doğru yanlış cümlelerinin bulunduğu formlar
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte doğrudan anlatım, oyunlaştırma, görsel işitsel öğretim ve düşün-eş-
leş-paylaş tekniklerinden yararlanılmıştır.
Doğrudan Anlatım: “Türk-İslam medeniyetindeki bilim, kültür, eğitim ve sanat
anlayışı ile Batı medeniyetindeki bilim, kültür, eğitim ve sanat anlayışını” anlatan
powerpoint sunumunu yapılırken bu teknik kullanılacaktır.
Oyunlaştırma: Konu girişinde kazandırılması gereken “kültür, medeniyet, sanat,
sanatçı, âlim, Türkleşme ve İslamlaşma” kavramları verilirken sınıfta gruplar ve
Etkinlik Açıklaması gruplardan liderler belirlenerek kelime anlatım ve kelimeyi tahmin etme oyunu oy-
natılarak bu yöntem kullanılacaktır.
Görsel-İşitsel Öğretim: Türk-İslam medeniyetindeki bilim, kültür, eğitim ve sanat
anlatılırken öğretmen derse gelmeden önce bu konu ile ilgili görsel ve işitsel olarak
desteklenmiş powerpoint sunusu ile bu yöntemi kullanacaktır.
Düşün-Eşleş-Paylaş Tekniği: Türk-İslam medeniyetindeki bilim, kültür, eğitim ve
sanat anlayışı konusu verilirken sınıfta bulunan öğrenciler heterojen olacak şekilde
ikili olarak eşleştirilerek bu teknik kullanılacaktır.
86