Page 86 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 86

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Anadolu Türkleşiyor
         Konu                  Türk-İslam Medeniyeti'nin Anadolu’nun Türkleşme ve İslamlaşma Sürecine Etkisi
         Öğrenme Hedefleri     Türk-İslam Medeniyeti'nin Anadolu’nun Türkleşme ve İslamlaşma Sürecine Etkisi
                                 •  “Kültür, medeniyet, sanat, sanatçı, âlim, Türkleşme ve İslamlaşma” kavramla-
                                   rının isimlerinin, tanımlayıcı cümlelerinin ve örneklerinin yazılı olduğu her biri
                                   farklı renkte kelime kartları
                                 •  Öğrenci sayısı kadar yukarıdaki kavramlarla ilgili boşluk doldurma cümleleri-
                                   nin bulunduğu çalışma kâğıtları
                                 •  Türk-İslam  medeniyetindeki  bilim,  kültür,  eğitim  ve  sanat  anlayışını  anlatan
                                   görsel ve işitsel olarak desteklenmiş, anlaşılır ve sade bir şekilde hazırlanmış
                                   powerpoint sunusu, bu sunuyu çalıştırmak için gerekli dijital araç gereç, A4 kâ-
         Materyaller
                                   ğıtlar, kalemler vb.
                                 •  Her ikili çalışma grubuna verilecek şekilde öğrencilerin ikili olarak eşleştirilmiş
                                   isimlerinin yer aldığı derecelendirilmiş puanlama ölçeği
                                 •  İkili çalışma grubu sayısınca Türkistan’dan Türkiye’ye uzanan süreçte Türk-İslam
                                   medeniyetinin bilim, kültür, eğitim ve sanat alanlarında meydana gelen geliş-
                                   melerin Anadolu’nun Türkleşme ve İslamlaşma sürecine etkisine ilişkin kanıtları
                                   kullanarak yargıda bulunmaları amacıyla hazırlanmış, bu kazanım amacına ve
                                   içeriğine uygun doğru yanlış cümlelerinin bulunduğu formlar
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte doğrudan anlatım, oyunlaştırma, görsel işitsel öğretim ve düşün-eş-
                               leş-paylaş tekniklerinden yararlanılmıştır.
                               Doğrudan  Anlatım:  “Türk-İslam  medeniyetindeki  bilim,  kültür,  eğitim  ve  sanat
                               anlayışı ile Batı medeniyetindeki bilim, kültür, eğitim ve sanat anlayışını” anlatan
                               powerpoint sunumunu yapılırken bu teknik kullanılacaktır.

                               Oyunlaştırma:  Konu  girişinde  kazandırılması  gereken  “kültür,  medeniyet,  sanat,
                               sanatçı,  âlim,  Türkleşme  ve  İslamlaşma”  kavramları  verilirken  sınıfta  gruplar  ve
         Etkinlik Açıklaması   gruplardan liderler belirlenerek kelime anlatım ve kelimeyi tahmin etme oyunu oy-
                               natılarak bu yöntem kullanılacaktır.

                               Görsel-İşitsel Öğretim: Türk-İslam medeniyetindeki bilim, kültür, eğitim ve sanat
                               anlatılırken öğretmen derse gelmeden önce bu konu ile ilgili görsel ve işitsel olarak
                               desteklenmiş powerpoint sunusu ile bu yöntemi kullanacaktır.
                               Düşün-Eşleş-Paylaş  Tekniği:  Türk-İslam  medeniyetindeki  bilim,  kültür,  eğitim  ve
                               sanat anlayışı konusu verilirken sınıfta bulunan öğrenciler heterojen olacak şekilde
                               ikili olarak eşleştirilerek bu teknik kullanılacaktır.














    86
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91