Page 88 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 88

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Powerpoint  sunusunun  ardından  öğretmen,  düşün-eşleş-paylaş  tekniğini
                               uygulamak için öğrencileri eşler (SF3). Eşlemenin ardından, öğrencilerden sunuda
                               öğrendikleri  bilgilerden  yola  çıkarak  Türk-İslam  medeniyetinin  Anadolu'nun
                               Türkleşmesi  ve  İslamlaşması  üzerine  etkileri  ile  ilgili  yargıda  bulunmaları  istenir
                               (SF4).  Eş  olan  öğrenciler  kendi  aralarında  konuşup  tartışırlar  ve  çıkarımda
                               bulunarak  oluşturdukları  yargı  cümlelerini  bir  A4  kâğıdına  yazarlar  (ÜF2).
                               Etkinliğe  ayrılan  süre  bitince,  öğretmen  yönetiminde,  ikili  grupların  Türk-İslam
                               medeniyetinin Anadolu'nun Türkleşmesi ve İslamlaşması üzerine etkileri ile ilgili bir
                               cümleyi, farklılıkları ile ilgili bir cümleyi sesli olarak okumaları ve sınıf arkadaşlarıyla
                               paylaşması istenir (SF5).
                               Düşün-eşleş-paylaş tekniği ile yapılan Türk-İslam medeniyetinin bilim, kültür, eği-
                               tim  ve  sanat  anlayışının  Türkistan’dan  Türkiye’ye  uzanan  süreçte  Türk-İslam  me-
                               deniyetinin bilim, kültür,  eğitim ve sanat alanlarında meydana gelen gelişmelerin
                               Anadolu’nun Türkleşme ve İslamlaşma sürecine etkisine ilişkin kanıtları kullanarak
                               yargıda  bulunmaları  amacıyla  hazırlanmış,  doğru  yanlış  cümlelerinin  bulunduğu
         Değerlendirme
                               formlar ikili gruplara verilir. Eşlenen öğrencilerin bu formu birlikte doldurmaları is-
                               tenir. Tüm ikili gruplar formu tamamladıktan sonra öğretmen sınıfa doğru cevapla-
                               rı sunar. Eş öğrenciler formlarını birlikte değerlendirirler (ÜF3). Öz değerlendirme
                               süreci  de  tamamlandıktan  sonra  eş  öğrencilerin  isimlerinin  olduğu  doğru-yanlış
                               formları öğretmene teslim edilir.
                                 •  Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunun.

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.

                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
                                   teşvik edin.
         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Tasarım Ögeleri
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.).
                                 •  Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlayın (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).
                                 •  Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
                                   birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.














    88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93