Page 88 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 88
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Powerpoint sunusunun ardından öğretmen, düşün-eşleş-paylaş tekniğini
uygulamak için öğrencileri eşler (SF3). Eşlemenin ardından, öğrencilerden sunuda
öğrendikleri bilgilerden yola çıkarak Türk-İslam medeniyetinin Anadolu'nun
Türkleşmesi ve İslamlaşması üzerine etkileri ile ilgili yargıda bulunmaları istenir
(SF4). Eş olan öğrenciler kendi aralarında konuşup tartışırlar ve çıkarımda
bulunarak oluşturdukları yargı cümlelerini bir A4 kâğıdına yazarlar (ÜF2).
Etkinliğe ayrılan süre bitince, öğretmen yönetiminde, ikili grupların Türk-İslam
medeniyetinin Anadolu'nun Türkleşmesi ve İslamlaşması üzerine etkileri ile ilgili bir
cümleyi, farklılıkları ile ilgili bir cümleyi sesli olarak okumaları ve sınıf arkadaşlarıyla
paylaşması istenir (SF5).
Düşün-eşleş-paylaş tekniği ile yapılan Türk-İslam medeniyetinin bilim, kültür, eği-
tim ve sanat anlayışının Türkistan’dan Türkiye’ye uzanan süreçte Türk-İslam me-
deniyetinin bilim, kültür, eğitim ve sanat alanlarında meydana gelen gelişmelerin
Anadolu’nun Türkleşme ve İslamlaşma sürecine etkisine ilişkin kanıtları kullanarak
yargıda bulunmaları amacıyla hazırlanmış, doğru yanlış cümlelerinin bulunduğu
Değerlendirme
formlar ikili gruplara verilir. Eşlenen öğrencilerin bu formu birlikte doldurmaları is-
tenir. Tüm ikili gruplar formu tamamladıktan sonra öğretmen sınıfa doğru cevapla-
rı sunar. Eş öğrenciler formlarını birlikte değerlendirirler (ÜF3). Öz değerlendirme
süreci de tamamlandıktan sonra eş öğrencilerin isimlerinin olduğu doğru-yanlış
formları öğretmene teslim edilir.
• Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunun.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
teşvik edin.
Kullanılan Evrensel • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Tasarım Ögeleri
me ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.).
• Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlayın (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
• Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.
88