Page 90 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 90

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: “Ya göründüğün gibi ol ya da olduğun gibi görün.” cümlesini öğretmen sesli
                               okuyabileceği gibi derse aktif katılım sağlayan ancak desteğe ve motivasyona ih-
                               tiyacı olan öğrenciler arasından görevlendirme yaparak öğrencilere de okutabilir.

                               SF2: Öğrencilerin dikkatini derse çekmek ve giriş yapmak için sorulan soruya öğ-
                               rencilerden doğru yanıt gelmezse öğretmen tahtaya yedi adet yan yana çizgi çize-
                               rek çizgilerin üzerine ipucu harf yazabilir. Öğretmenin verdiği ipucundan sonra da
                               eğer yine doğru yanıt gelmezse öğrenciler harf katkısında bulunabilir. Öğrenciler
                               ismi bulamadığında ikinci, üçüncü harfler de yazılarak tahmin etme süreci devam
                               ettirilebilir.
                               SF3:  Beyin  fırtınası  aşamasında,  öğrencilerin  performans  düzeylerine  göre  süre
                               arttırılıp azaltılabilir. Aynı zamanda doğru cevaba ulaşmak için gereksinim duyan
                               öğrenciler var ise soruların altına konu ile ilgili ipucu cümleleri ile beraber konuy-
                               la alakası olmayan cümleler yazılabilir. Öğrencilerin konu ile alakalı olan cümleleri
                               tespit edip ifade etmesi istenebilir.
                               SF4: Öğrenciler tarafından söylenen isimler tahtaya yazılabileceği gibi öğrencilere
                               dağıtılan sayfalarda bulunan başlıkların altına öğrenciler tarafından yazılabilir.

                               SF5: Bu aşamada Türk-İslam âlimleri ile ilgili çalışma yapmak üzere RAFT tekniği
                               uygulanabilir. Bu amaçla, öğretmen öğrencileri gruplara ayırır. Grupların ilgi ve ye-
                               teneklerine göre heterojen bir dağılım göstermesine dikkat edilir.
                               SF6:  Çalışma  gruplarında  sözcü  olarak  görevlendirilen  öğrenci  iletişim  becerile-
         Süreç                 ri güçlü, organize yeteneği bulunan öğrencilerden seçilebilir. Sözcü yardımcısı ise
                               derse  katılım  sağlamak  için  akran  desteğine  ihtiyaç  duyan  öğrencilerden  seçilir.
                               Grup sözcüsünün yardımcısı kaynak seçiminde sözcü olarak görevlendirilmiş öğ-
                               rencinin yanında yer alıp kaynakların çalışma grubuna taşınması gibi aşamalarda
                               görev alabilir.
                               SF7: Grupların kaynak üzerinden araştırma, inceleme, analiz etme, analiz edilen
                               bilgileri yazma gibi çalışmaları tamamlandıktan sonra her grubun sözcüsü, kendi
                               gruplarına atanan âlim ile ilgili bilgi paylaşımı yapabilir. Bilgi paylaşımını yapan,
                               sözcü olarak görevlendirilmiş öğrenci; iletişim becerileri yüksek öğrencilerden seçi-
                               lebileceği gibi, toplulukta konuşma, kendini ifade etme vb. becerilerinin desteklen-
                               mesine ihtiyaç duyan öğrenciler de görevlendirilebilir. Bu öğrencilere grup olarak
                               hazırlanmış metin destekleyici malzeme olacaktır. Desteklenmeye ihtiyacı olan öğ-
                               rencilerin arkadaşları ile birlikte hazırladıkları metni anlamaları için grup arkadaş-
                               larından yardım alınarak sosyal iletişim becerileri de geliştirilebilir.
                               SF8: Gruplardan gelen katkılarla tahtada tüm âlimlerin bulunduğu infografik bir
                               tablo oluşturulur. İnfografik tablo oluşturulurken derse aktif katılım sağlamak için
                               desteklenmeye  ihtiyaç  duyan  öğrenciler,  grubun  yazmanı  seçilebilir.  Sınıf  olarak
                               hazırlanan infografik tablonun daha kapsamlısı öğretmen tarafından hazırlanmış
                               çalışma sayfalarıyla öğrencilere bireysel olarak dağıtılabilir.
                               SF9: Gruplar sırasıyla kart seçimi yaparlar. Grup içinden bir öğrencinin, kart üzerin-
                               de yazan cümleyi sesli okuması sağlanır. Kendini ifade etme, grup çalışmalarında
                               sorumluluklarını yerine getirme gibi becerilerde desteklenmeye ihtiyaç duyan öğ-
                               renciler, sesli okuma ile görevlendirilebilir.






    90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95