Page 95 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 95

Tarih

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 14


        TEMA: BEYLİKTEN DEVLETE OSMANLI (1299-1453)
         Etkinliğe             TAR.10.2.2. 1299-1453 yılları arasında Osmanlı Devleti'nin Anadolu ve Rumeli’de
         Dönüştürülecek        gerçekleştirdiği siyasi ve askerî mücadeleleri yorumlayabilme
         Öğrenme Çıktıları

                                a)  Osmanlı Devleti’nin Anadolu ve Rumeli’de gerçekleştirdiği siyasi ve askerî mü-
                                   cadeleleri farklı kaynakları karşılaştırarak inceler.

                                b)  Osmanlı Devleti’nin Anadolu ve Rumeli’de gerçekleştirdiği siyasi ve askerî mü-
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri           cadelelere ilişkin farklı kaynaklardaki bilgi ve bakış açılarını görsel bir forma
                                   dönüştürür.
                                c)  Osmanlı Devleti’nin Anadolu ve Rumeli’de gerçekleştirdiği siyasi ve askerî mü-
                                   cadeleleri verilen kaynaklara dayanarak kendi cümleleriyle ifade eder.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin Osmanlı Devleti’nin genişleme siyasetine ilişkin farkındalıkları olduğu
         Temel Kabuller        kabul edilmektedir.
                               Öğrenciler Osmanlı Devleti’nin genişleme siyasetine ilişkin harita bilgisi konusunda
         Tema Bazlı Öğrenci    zorlanabilirler.
         İhtiyaçları           Olayların sebep-sonuç ilişkisi içinde incelenebilmesi için kronolojik bilgilerinde ek-
                               siklik olabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Tarih  şeridinde  yer  alan  ilk  olayın  Osmanlı’nın  kuruluşu  olması  sebebiyle,
         İçerik                Osmanlı Beyliği’nin kurulmasına ilişkin kanıtları bünyesinde barındıran Panorama
                               1326 Bursa Fetih Müzesi sanal ortamda gezilebilir.
                               SF1: Dijitale erişimi olan öğrenciler, konuyu tabletlerinden takip edebilir. Böylelikle
                               yazı büyüklüğü ayarlama, büyüme-küçülme gibi boyut ayarlama, ışık düzeyi ayar-
                               lama, uygun şekil- zemin oluşturma ve/veya ekran okuyucu yazılımlar gibi fırsatlar
                               sağlanabilir.

                               Konuyu daha somut yöntemle öğrenmeye ihtiyacı olan öğrencilerletarih şeridi bir
                               iple oluşturulabilir. Şeritteki her olay ipteki düğüm şeklinde betimlenebilir. 1. olay 1
                               düğüm, 2. olay 2 düğüm şeklinde olay sayısı ve düğüm tekrarı eşlenebilir. Her dü-
                               ğüm sayısı temsil ettiği olayla ses benzerliği, anlam benzerliği veya hikâyeleştirme
         Süreç                 yapma yoluyla bağlantı kurularak öğretilebilir. Bu bağlantıları öncelikle öğrencinin
                               bulması istenebilir. Gerekirse öğretmen önerilerde bulunabilir. Ayrıca öğrencilere
                               kendi ses kayıtlarını alma fırsatı verilebilir.
                               Hatırda tutmada farklı tekniklere ihtiyaç hisseden öğrenciler için hafıza sarayı tek-
                               niği anlatılıp önerilebilir.
                               Hafıza sarayı tekniği: Akılda bir mekân oluşturulur. Bu mekân her gün geçtiğiniz
                               bir sokak, çok beğendiğiniz bir ev, kendi evinizin odaları, okulunuz hatta aklınızda
                               kurduğunuz bir mekân dahi olabilir.









                                                                                                         95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100