Page 94 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 94

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 •  İnfografik  tablo  oluşturulduktan  sonra,  öğretmen  öğrencilere  âlimlerin
                                   başından  geçen,  ana  temasının  insan  ilişkilerinin  olduğu  kıssalar  ile  âlimlere
                                   ait  cümlelerin  yer  aldığı  kartlardan/kâğıtlardan  sunar  ve  herhangi  birini
                                   seçmelerini ister (İF7). Gruplar sırasıyla kart seçimi yaparlar. Grup içinden bir
                                   öğrencinin, kart üzerinde yazan cümleyi sesli olarak okuması sağlanır (SF9).
                                   Okunan  kıssa  veya  cümleden  sonra,  öğretmen  gruba  kıssanın/cümlenin  ana
                                   fikrini sorar, öğrencilerin sözel olarak yanıtlamasını ister (SF10). Tüm gruplar
                                   bu  basamağı  tamamladıktan  sonra,  öğretmen  gruplardan  çıkardıkları  ana
                                   fikirle ilgili bir slogan oluşturmalarını ister. Gruplardan gelen sloganların hepsi
                                   tahtaya  yazılır.  Sınıfta  tüm  öğrencilerin  katılımı  ile  gruplara  ait  sloganlar
                                   değerlendirilir (ÜF1). Sloganın içerdiği değerin ne olduğuna karar verilir. Tüm
                                   değerlerden ve sloganlardan yola çıkarak, âlimlerin insan ilişkilerinde şefkatli,
                                   anlayışlı  ve  barışçıl  özelliklerinin  ortak  mirasa  sundukları  katkı  ile  ilgili  sınıfın
                                   ortak bir slogan oluşturması sağlanır (SF11).

                                 •  Ortak  slogan  oluşturulmasının  ardından  slogan  ismi  kullanılarak  örneğin
                                   “Anadolu  Kandilleri’nin  Öğretilerinin  Işığında  Yürüyorum”  etkinliğine  geçilir
                                   (SF12).  Bu  etkinlikte  öğretmen  öğrencilere  seçtikleri  âlime  mektup,  şiir
                                   yazabileceklerini;  âlimle  ilgili  poster,  afiş  tasarlayabileceklerini;  drama
                                   yapabileceklerini,  sunu  hazırlayabileceklerini,  konuşma  yapabileceklerini
                                   belirtir (SF13,SF14).
                               Öğrencilere,  hazırladıkları  ürünlerde;  âlimlerin  eserlerinin  isimlerinin  bu-
                               lunması  gerektiği  ve  bu  âlimlerin  insan  ilişkilerinde  şefkatli,  anlayışlı,  barış-
         Değerlendirme
                               çıl  özellikleri  ile  bu  anlayışın  ve  eserlerinin  günümüz  toplumlarına  yansıması-
                               na  dair  cümlelerin  olmasına  dikkat  edilmesi  hakkında  bilgi  verilir  (ÜF2,  ÜF3).
                                 •  İçeriği küçük parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.

                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.

         Kullanılan Evrensel     •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
         Tasarım Ögeleri           teşvik edin.
                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (Yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
                                   vb.).
                                 •  Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
                                   birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.






















    94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99