Page 94 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 94
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
• İnfografik tablo oluşturulduktan sonra, öğretmen öğrencilere âlimlerin
başından geçen, ana temasının insan ilişkilerinin olduğu kıssalar ile âlimlere
ait cümlelerin yer aldığı kartlardan/kâğıtlardan sunar ve herhangi birini
seçmelerini ister (İF7). Gruplar sırasıyla kart seçimi yaparlar. Grup içinden bir
öğrencinin, kart üzerinde yazan cümleyi sesli olarak okuması sağlanır (SF9).
Okunan kıssa veya cümleden sonra, öğretmen gruba kıssanın/cümlenin ana
fikrini sorar, öğrencilerin sözel olarak yanıtlamasını ister (SF10). Tüm gruplar
bu basamağı tamamladıktan sonra, öğretmen gruplardan çıkardıkları ana
fikirle ilgili bir slogan oluşturmalarını ister. Gruplardan gelen sloganların hepsi
tahtaya yazılır. Sınıfta tüm öğrencilerin katılımı ile gruplara ait sloganlar
değerlendirilir (ÜF1). Sloganın içerdiği değerin ne olduğuna karar verilir. Tüm
değerlerden ve sloganlardan yola çıkarak, âlimlerin insan ilişkilerinde şefkatli,
anlayışlı ve barışçıl özelliklerinin ortak mirasa sundukları katkı ile ilgili sınıfın
ortak bir slogan oluşturması sağlanır (SF11).
• Ortak slogan oluşturulmasının ardından slogan ismi kullanılarak örneğin
“Anadolu Kandilleri’nin Öğretilerinin Işığında Yürüyorum” etkinliğine geçilir
(SF12). Bu etkinlikte öğretmen öğrencilere seçtikleri âlime mektup, şiir
yazabileceklerini; âlimle ilgili poster, afiş tasarlayabileceklerini; drama
yapabileceklerini, sunu hazırlayabileceklerini, konuşma yapabileceklerini
belirtir (SF13,SF14).
Öğrencilere, hazırladıkları ürünlerde; âlimlerin eserlerinin isimlerinin bu-
lunması gerektiği ve bu âlimlerin insan ilişkilerinde şefkatli, anlayışlı, barış-
Değerlendirme
çıl özellikleri ile bu anlayışın ve eserlerinin günümüz toplumlarına yansıması-
na dair cümlelerin olmasına dikkat edilmesi hakkında bilgi verilir (ÜF2, ÜF3).
• İçeriği küçük parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
Kullanılan Evrensel • Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
Tasarım Ögeleri teşvik edin.
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (Yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
vb.).
• Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.
94