Page 96 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 96

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Bu mekân içinde yaptığınız bir rutin varsa bu rutinlerle aklınızda tutmak istediğiniz
                               ögeleri birleştirmeyle veya mekânın odalarıyla eşleştirme yapılarak hafıza sarayı
                               oluşturulabilir. Örneğin; mekân olarak kendi evini ve günlük rutinlerini seçen bir öğ-
                               renci için,
                               Rutin: Saat 9’da uyandım….

                               Akılda tutulması istenenler: 1299 Osmanlı’nın Kuruluşu-1302 Koyunhisar Savaşı
                               Hafıza sarayı tekniği: Evin odaları ve yapılan eylemler hayal edilerek saat 09.00’da
                               1299’daki Osmanlı’nın uyanışı demek olan kuruluşu gibi uyandım. Gece saydığım
                               1302 tane koyun işe yaramış ve iyi uyumuştum gibi hikâyeleştirme yapılarak ta-
                               mamlanır.
                               SF2: Oyun grupları tamamen heterojen olabilir veya öğrencilerin hazır  bulunuşluk
                               seviyelerine göre daha homojen gruplar oluşturulabilir.  Her oyun kitinde aynı sayı-
                               da öğrenci olmayabilir oyuncu sayısı 2-6 arasında değişebilir. Az sayıda oyuncunun
                               olduğu oyunlarda daha iyi öğrenebileceği düşünülen öğrenciler için ikili üçlü grup-
                               lar yapılabilir. Bu gruplarda sabırlı ve empati yapabilen öğrenciler partner olarak
                               seçilebilir.

                               SF3: Oyunun kurallarını anlamakta zorlanacak öğrenciler için sorular cevaplan-
                               madan ve gösterilmeden oyun bir öğrenci ve öğretmen tarafından oynanabilir. Ku-
                               rallar daha net ve somut olarak anlatılabilir. Ayrıca oyun yönergesi öğrencilere çıktı
                               veya ses kaydı olarak verilebilir. Grup içinde seslendirici, asistan öğrenci belirlene-
                               bilir. Yönergede görsel ögelere yer verilebilir. Ayrıca sözel olarak cevap veremeyen
                               öğrenciler  yazılı  olarak  cevap  verebilir.  Öğrencilerle  kurallara  uyacaklarına  dair
                               yazılı veya sözlü anlaşmalar yapılabilir.

                               SF4: Oyunda aktif olmayan öğrenciler alışana kadar onlara özel görevler verilebi-
                               lir. Örneğin; cevap anahtarı sorumlusu olarak onlar seçilebilirler veya hakemlik gibi
                               -oyunda aslında olmayan o an oluşturulan- görevler verilebilir. Hakemlik görevi ve-
                               rilirse görevleri net ve sade bir şekilde anlatılır veya  yazılı olarak verilebilir. Ayrıca
                               gerektiğinde oyunlara ara  verilebilir.
                               SF5: Her oyuncu  görevini tamamladığında oyun bitecektir fakat ders durumuna
                               göre  süre  sınırlaması  konabilir.  Süre  bittiğinde  hangi  öğrencinin  ne  kadar  puanı
                               varsa hesaplanabilir. Süreye bağlı olarak gerektiğinde oyun kitine sorular eklene-
                               bilir.

                               ÜF1: Oyuna alternatif olarak öğrencilerden açıklamalı tarih şeridi, infografik vb.
                               hazırlamaları istenebilir. Öğretmen tarafından hazırlanmış boşluk doldurma veya
         Ürün
                               olay-tarih eşleme çalışma kâğıdı öğrencilere verilebilir. Ayrıca linkte yer alan OGM
                               materyaldeki sıralama oyunu öğrencilere oynatılabilir.

                               http://meb.ai/TKERJB
                               FÖOD1: Her grup için oyun kitinin konulacağı bir masa sağlanarak öğrencilerin et-
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  rafında oturması sağlanabilir. Masaların birbiriyle mesafesi öğrencilerin rahat ha-
                               reket edebileceği ve birbirilerinin dikkatini etkilemeyecekleri şekilde düzenlenebilir.









    96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101