Page 92 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 92
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Anadolu’nun Kandilleri
Konu Türk-İslam Medeniyetinin Anadolu’nun Türkleşme ve İslamlaşma Sürecine Etkisi
Hoca Ahmed Yesevi, Ömer Hayyam, Cezerî, İbnü’l-Arabi, Mevlana Celaleddin
Öğrenme Hedefleri Rumi, Hacı Bektaş Veli, Yunus Emre ve İbni Bibi’nin düşüncelerini veya eserlerini in-
sanlığın ortak mirasına katkıları bakımından yargıda bulunabilme
• Akıllı tahta veya laptop, projeksiyon vb., tahta, tahta kalemi, Hoca Ahmed Ye-
sevi, Ömer Hayyam, Cezeri, İbnü’l-Arabi, Mevlana Celaleddin Rumi, Hacı Bek-
taş Veli, Yunus Emre ve İbni Bibi’nin hayatı, düşünceleri ve eserlerinin bulunduğu
powerpoint sunusu
Materyaller
• Türk-İslam âlimleri ile ilgili dergi, kitap, makale, âlimlere ait eserler gibi yazılı ve
görsel kaynaklar, A4 kağıtları, kalemler vb.
• Ana temasının insan ilişkilerinin olduğu âlimlerin yaşadığı kıssaların ve âlimlere
ait cümlelerin olduğu kartlar/kağıtlar ye ağacı şablonu)
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap tekniği, bağımsız çalışma ve kaynak kullanımı ve Raft-For-
mat tekniği kullanılmıştır.
Doğrudan Anlatım: Hoca Ahmed Yesevi, Ömer Hayyam, Cezeri, İbnü’l-Arabi,
Mevlana Celaleddin Rumi, Hacı Bektaş Veli, Yunus Emre ve İbni Bibi’nin hayatı,
düşünceleri ve eserlerinin bulunduğu Powerpoint sunusu öğrencilere verilirken bu
yöntem kullanılacaktır.
Soru-Cevap Tekniği: Derse giriş kısmında öğrencilerin derse ilgisini ve dikkatini
Etkinlik Açıklaması çekmek amacıyla bu teknik kullanılacaktır.
Beyin Fırtınası: Soru cevap tekniğinin ardından öğrencilerin genel sonuca ulaşma-
ları amacıyla beyin fırtınası gerçekleştirilecektir.
Bağımsız Çalışma ve Kaynak Kullanımı: Öğrenciler, öğretmenin sınıfa getirdiği ya-
zılı ve görsel kaynakları grup için araştırma yaparken bu tekniğe yer verilecektir.
Raft-Format Tekniği: Öğrencilerin öğrendikleri bilgilerin ardından konu ile ilgili
slogan oluşturma ve Türk-İslam âlimine mektup yazma aşamasında bu teknik kul-
lanılacaktır.
92