Page 92 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 92

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Anadolu’nun Kandilleri
         Konu                  Türk-İslam Medeniyetinin Anadolu’nun Türkleşme ve İslamlaşma Sürecine Etkisi
                               Hoca  Ahmed  Yesevi,  Ömer  Hayyam,  Cezerî,  İbnü’l-Arabi,  Mevlana  Celaleddin
         Öğrenme Hedefleri     Rumi, Hacı Bektaş Veli, Yunus Emre ve İbni Bibi’nin düşüncelerini veya eserlerini in-
                               sanlığın ortak mirasına katkıları bakımından yargıda bulunabilme

                                 •  Akıllı tahta veya laptop, projeksiyon vb., tahta, tahta kalemi, Hoca Ahmed Ye-
                                   sevi, Ömer Hayyam, Cezeri, İbnü’l-Arabi, Mevlana Celaleddin Rumi, Hacı Bek-
                                   taş Veli, Yunus Emre ve İbni Bibi’nin hayatı, düşünceleri ve eserlerinin bulunduğu
                                   powerpoint sunusu
         Materyaller
                                 •  Türk-İslam âlimleri ile ilgili dergi, kitap, makale, âlimlere ait eserler gibi yazılı ve
                                   görsel kaynaklar, A4 kağıtları, kalemler vb.

                                 •  Ana temasının insan ilişkilerinin olduğu âlimlerin yaşadığı kıssaların ve âlimlere
                                   ait cümlelerin olduğu kartlar/kağıtlar  ye ağacı şablonu)

         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte soru-cevap tekniği, bağımsız çalışma ve kaynak kullanımı ve Raft-For-
                               mat tekniği kullanılmıştır.
                               Doğrudan  Anlatım:  Hoca  Ahmed  Yesevi,  Ömer  Hayyam,  Cezeri,  İbnü’l-Arabi,
                               Mevlana  Celaleddin  Rumi,  Hacı  Bektaş  Veli,  Yunus  Emre  ve  İbni  Bibi’nin  hayatı,
                               düşünceleri ve eserlerinin bulunduğu Powerpoint sunusu öğrencilere verilirken bu
                               yöntem kullanılacaktır.
                               Soru-Cevap  Tekniği:  Derse  giriş  kısmında  öğrencilerin  derse  ilgisini  ve  dikkatini
         Etkinlik Açıklaması   çekmek amacıyla bu teknik kullanılacaktır.
                               Beyin Fırtınası: Soru cevap tekniğinin ardından öğrencilerin genel sonuca ulaşma-
                               ları amacıyla beyin fırtınası gerçekleştirilecektir.
                               Bağımsız Çalışma ve Kaynak Kullanımı: Öğrenciler, öğretmenin sınıfa getirdiği ya-
                               zılı ve görsel kaynakları grup için araştırma yaparken bu tekniğe yer verilecektir.
                               Raft-Format  Tekniği:  Öğrencilerin  öğrendikleri  bilgilerin  ardından  konu  ile  ilgili
                               slogan oluşturma ve Türk-İslam âlimine mektup yazma aşamasında bu teknik kul-
                               lanılacaktır.

























    92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97