Page 97 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 97

Tarih

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Zaman Yolculuğu
                               Osmanlı Devleti’nin Kuruluşundan İstanbul’un Fethi’ne Kadar Osmanlı’nın Anadolu
         Konu
                               ve Rumeli’de Gerçekleştirdiği Siyasi ve Askerî Mücadeleler
                               1299-1453 yılları arasında Osmanlı Devleti’nin Anadolu ve Rumeli’de gerçekleştir-
         Öğrenme Hedefleri
                               diği siyasi ve askerî mücadeleleri yorumlayabilme
                               Zaman Yolculuğu Oyun Kiti (oyun zemini, soru kartları, cevap anahtarı, yönerge,
         Materyaller
                               piyonlar, zar, puan tablosu vb.)
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte oyunlaştırma ve doğrudan anlatım stratejilerinden yararlanılmıştır.
                               Oyunlaştırma: Öğrenciler için eğlenceli ve sağlıklı bir rekabet ortamı oluşturularak
                               öğrencilerin öğrenme motivasyonlarının artmasına katkı sağlanır. Hızlı geri bildirim
         Etkinlik Açıklaması   aldıkları ve aktif katılım gösterdikleri için öz düzenleme becerileri desteklenir. Ayrı-
                               ca oyunlar sayesinde öğrenciler arasındaki bağlar güçlenir.
                               Doğrudan Anlatım: Bu teknikle öğrencilerin bilgiye net, anlaşılır, kapsayıcı şekilde
                               ve hızlıca ulaşmaları sağlanır.
                               Öğrenme çıktısına ait tüm konu anlatımları tamamlandıktan sonra genel tekrar ve
                               özet amacıyla aşağıdaki basamaklar gerçekleştirilir:
                               Öğretmen derse girdiğinde Osman Gazi’nin resmini etkileşimli tahtada açar ve öğ-
                               rencilere şu soruları sorar:
                                 –  Bu resim kime aittir?

                                 –  Osmanlı Devleti’nin kurulmasında Osman Gazi’nin hangi özellikleri etkili olmuş-
                                   tur?

                                 –  Osmanlı Devleti’nin kurulmasında etkili olan iç ve dış etkenler nelerdir?
                               Öğretmen, öğrencilerin verdiği cevapları tahtaya yazar. Ardından "Osmanlı Devle-
                               ti’nin kurulmasında güçlü liderlik, başarılı askerî stratejiler, merkezi yönetim anlayı-
                               şı, teşkilatçılık, toplumsal ve kültürel çeşitliliğe hoşgörü politikası iç etkenleri oluştu-
                               rurken Bizans’ın iç çatışmaları, Selçuklu Devleti’nin dağılması, Moğol baskısı, diğer
         Uygulama Süreci       Türk beylikleriyle ittifak ve evlilikler, stratejik konum, vb. dış etkenleri oluşturmuştur.
                               Ayrıca Osman Gazi’nin cesaret ve kararlılığı, adalet ve hoşgörüsü, güvenilir olması,
                               zekâsı ve strateji yapabilme kabiliyeti gibi özellikleri Osmanlı Devleti’nin kurulması-
                               na önemli etkiler sağlamıştır." diyerek tüm cevapları özetleyen bir açıklama yapar.

                               Ardından,  1299-1453  yılları  arasında  Osmanlı  Devleti’nin  Anadolu  ve  Rumeli’de
                               gerçekleştirdiği siyasi ve askerî mücadeleleri işleyeceklerini ve ikinci ders bir oyun
                               oynayacaklarını söyler.
                               Konu anlatımına geçmek için aşağıdaki linki etkileşimli tahtada açar (İF1).
                               http://meb.ai/qr53Cn

                                 •  Osmanlı Devleti’nin kurulması 1299

                                 •  Koyunhisar Muharebesi 1302
                                 •  Bursa’nın Fethi 1326



                                                                                                         97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102