Page 85 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 85
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF4: Türk-İslam medeniyetinin bilim, kültür, eğitim ve sanat alanlarındaki gelişme-
lerinin dünya kültür ve medeniyetine kattıları ile ilgili yargıda bulunmaları istenir.
Öğrencilerin karşılaştırma yapabilmeleri için, öğretmen sözel ipuçları verebilir. Öğ-
rencilere sorulardan oluşan sayfalar dağıtarak yargıda bulunmaları için ipuçları
verebilir.
SF5: İkili grupların Türk-İslam medeniyetinin bilim, kültür, eğitim ve sanat alanla-
rındaki çalışmaları ile ilgili bir cümleyi, sesli olarak okumaları ve sınıf arkadaşlarıyla
paylaşmaları istenir. Öğretmen, kendini ifade etme becerisinde desteklenmeye ih-
tiyacı olan öğrencileri sesli okuma aşamasında görevlendirebilir.
ÜF1: Bireysel olarak bu kavramlarla ilgili boşluk doldurma sayfaları dağıtılır. Ge-
reksinimi olan öğrenciler için boşluk doldurma kısımlarına gelecek kelimeler ipucu
olarak karışık bir şekilde sayfanın alt veya üst bölümünde bulunabilir.
ÜF2: Eş olan öğrenciler kendi aralarında konuşup tartışırlar ve çıkarımda buluna-
rak oluşturdukları yargı cümlelerini bir A4 kâğıdına yazarlar. Öğretmen gereksinimi
olan öğrencilere konu ile ilgili ve ilgili olmayan cümlelerden oluşan çalışma sayfası
verebilir. Öğrencilerin bu sayfadaki cümlelerden uygun yargıları işaretlemesini is-
teyebilir.
Ürün
ÜF3: Anadolu’nun Türkleşme ve İslamlaşma sürecine etkisine ilişkin kanıtları kul-
lanarak yargıda bulunmaları amacıyla hazırlanmış, doğru yanlış cümlelerinin bu-
lunduğu formlar ikili gruplara verilir. Eşlenen öğrencilerin bu formu birlikte doldur-
maları istenir. Burada formlarda yer alan cümlelerin doğru ya da yanlış olduğuna
birlikte karar vermeleri istenir. Fakat bu süreçte eşlerden biri desteklenmeye ihtiyaç
duyabilir. İki öğrencinin de sorumluluk alması amacıyla biri cümlelerin doğru yanlış
olarak karar vermesinde daha aktifken, diğer öğrenci, öğretmen doğru cevapları
söylerken kendi çalışmalarının değerlendirilmesi için işaretlemeyi yapabilir. Doğru
yanlış formlarının yerine, yapılandırılmış grid, çoktan seçmeli sorular, infografik ha-
zırlama gibi değerlendirme araçları da kullanılabilir.
FÖOD1: Sunu esnasında oturma biçiminin öğrencilerin tamamının ekranı görebi-
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri leceği bir açıda olmasına, ortamdaki ışık düzeyinin yeterli olmasına dikkat edilme-
lidir.
85