Page 73 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 73
Tarih
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Diğer roller: Postacı, mekândaki müşteri rolündeki izleyiciler
Süreç: Öğrencilerin İlim ve eğitim kurum görevlisi rolüne girmesi istenir. Artık emekli
olmuşlardır ve “Orta Çağ İlim ve Eğitim Kurumları Derneği”nde oturup eski günleri
yâd ederler. Hepsine aynı anda öğrencilerinden mektup gelir. İzleyicilere bu mek-
tupları okurlar. Mektupların içeriğinde görev yaptıkları kurum hakkında ve kendi
görevleriyle ilgili bilgilere yer verilir. İzleyiciler mektupta okunanları kendi cümlele-
riyle not alırlar.
İzleyicilerin görevi: Kurum görevlisi mektubunu okurken notlar almak.
Mekân tasarımı: Sınıf mevcuduna göre 5-6 kişilik oturma kümeleri oluşturulur. Ku-
rum görevlilerini temsil eden öğrenciler aynı kümede ve oturma düzeninin merke-
zinde yer alırlar. İzleyiciler bu kümenin etrafındaki kümeleri oluştururlar .
Uygulama sürecinde dikkat edilmesi gerekenler;
1.grup, dersin başında mekân tasarımını oluşturmuş şekilde hazır bulunur. Öğret-
men izleyicilerin görevlerini ve not tutmaları gerektiğini hatırlatır (SF4). Ardından
1.grubun sunumu başlar ve verilen süre içinde sunumlarını tamamlarlar (SF5). Ar-
dından ikinci grup hazırlıklarını yapar ve öğretmen izleyici grubun görevlerini yine
hatırlatır. Ardından 2.grup sunumunu gerçekleştirir. Tüm gruplar bitene kadar sü-
reç devam eder. Tüm grupların canlandırmaları bittiğinde bütün öğrenciler birbir-
lerini alkışlar ve etkinlik sonlandırılır.
Derecelendirilmiş Rubrik Örneği;
Adı ve
Soyadı 4 3 2 1
Kriterler
Detaylı ve kap- İyi düzeyde Araştırma yete- Araştırma
samlı araştırma araştırma yapıl- rince iyi yapıl- çok yüzeysel
yapılmış. Gü- mış. Çoğunlukla mamış. Kaynak yapılmış. Gü-
Araştırma venilir kaynaklar güvenilir kaynak- kullanımı sınırlı venilir olmayan
Kapsamı kullanılmış. lar kullanılmış. kalmış, Bazı kaynaklar
Bilgiler doğru ve Bazı eksiklikler yanlış bilgiler kullanılmış.
eksiksiz. mevcut. mevcut. Birçok yanlış
bilgi içeriyor.
Tüm önemli nok- Çoğu önemli Bazı önemli Birçok önemli
Değerlendirme İçerik talar ele alınmış. noktalar ele noktalar eksik. nokta atlanmış.
alınmış.
Rol çok etkili ve Rol iyi canlandı- Rol yeterince iyi Rol zayıf can-
gerçekçi bir şe- rılmış. Karakter canlandırılma- landırılmış, ka-
Rol- kilde canlandı- özellikleri genel mış. Karakter rakter özellikleri
Canlandırma rılmış. Karakter olarak yansıtıl- özellikleri eksik yansıtılamamış.
özellikleri iyi mış yansıtılmış
yansıtılmış.
Oldukça fazla Yeterli sayıda Az sayıda mater- Materyal sayısı
materyal sağ- materyal etkili bir yal olabildiğince ve kullanımı
Materyal
kullanımı lanmış ve çok iyi şekilde kullanıl- etkili bir şekilde zayıf kalmış.
kullanılmış. mış. kullanılmış.
73